Beyonce
4
Datum izdanja: 27.06.2011.
Izdavač: Columbia / Menart
Žanr: Pop, R&B
Naša ocjena:
Popis pjesama:
Američka inačica Lepe Brene, duhovna kćerka Madonne i preplanula spiritualna seka Britney, a inače bi se štela zvati Aretha, u svom najnovijem diskografskom projektu primiče se boljoj prošlosti soul muzike… Beyonce.
To naravno ne znači da joj je ploča doista i bolja. Umjesto skupocjene
produkcije, isti dojam može dati prava, domaća dugmetara sa živahnim
ritmovima i oskudno odjevenom tetom koja cendra, stenje i urliče u
pravim tonalitetima.
Njen najnoviji album, nazvan “4” zbirka je 12 preproduciranih pjesama, svaku je pjesmu radilo minimalno troje ljudi, a poneke pjesme bile su preteške za složiti (ili preslušati) pa ih je znalo sastavljati i po sedmero ljudi. Učinak je identičan kao da je, primjerice, Slaven Bilić uzeo nemuzikalniju polovicu svog prvog nogometnog sastava udruženu s njihovim ženama i djevojkama, natočio svima dvije-tri bevande, i zapjevao uz gitaru, a onda bi po svojoj prilici utrčao Aljoša Asanović i dodao malo Casio synthesizera, dok bi curke vrištale u visokom C.
“4” Beyonce ostavlja dojam kao pravi projekt glazbenih korporacija sa svim nedostacima: egzaltiran i nakićen morem svakakvih zvukova i vatrometom raznih vokalnih dionica više izgleda kao vokalni Beyoncin trening prije nego što krene na turneju i zaradi basnoslovne novce nego kao pravi album kojeg će ljudi voljeti i kojem će se vraćati.
Iako rađen s armijom raznih suradnika, od 12 naslova u njih četiri spominje se osobna zamjenica prvog lica jednine, a riječi pjesama bi, valjda, trebale biti duboko osobne prirode.
Sve skupa traje čak 45 minuta (odnosno 40 minuta previše), a prolaznu ocjenu dobiva samo singl “Best Thing I Never Had” koji uspješno spaja stari, antikni soul s modernim obrascima. Unatoč tome što je ta pjesma kao takva sasvim zgodna i simpatična, i ona zvuči kao da ima 546.219 dionicu previše. No u njoj barem postoje tragovi emocija, prirodnosti i ljudskosti, što se ne može reći za ostatak albuma u kojem je Beyoncina pjevačka sugestivnost, unatoč slavujevom glasu, mravljem trudu i konjskom naprezanju, na nivou medvjeda u hibernaciji.