6. Unity ft. Italee
    7. Away
    8. Kuća puna ritma ft. Brico
    9. Anti Hate Anthem
    10. Hladan kao led ft. Alejuandro Buendija
    11. Peace & Love To Everyone ft. Hornsman Coyote

Davno su postojala pravila – ako želiš bolje naučiti košarku, ideš u Ameriku, a za nogomet u Brazil. Ok, danas možemo reći da svi sve igraju, ali da to pravilo i dalje može postojati kao pravilo, a kad bi ga prebacili na glazbenu scenu, tad bi glasilo ovako – ako želiš nešto novo naučiti o reggaeu, moraš ići u kolijevku reggaea Jamajku. Naš najpoznatiji reggae bend Brain Holidays je to shvatio doslovno, pa je za snimanje novog, petog albuma u karijeri, prevalio sve do tog karipskog otoka.

Posao je napravljen vrhunski, pa je prava šteta da je sam album izdan sredinom prosinca kad su već svi portali dovršili svoje godišnje liste. Zbog objavljivanja razno-raznih listi, blagdana i godišnjih odmora, album je prošao skroz ispod radara. Vjerujem da bi se sigurno pronašao na ponekoj listi… Ako ne bi bili na tuđoj, na moju bi sigurno uletjeli u top 10.

Boljeg naslova za album nema jer “Jamaican Connection” jest suština novog materijala Brain Holidaysa. Album je snimljen u Tuff Gong studiju (kojeg je osnovao legendarni Bob Marley) u Kingstoneu, a za taj dio su i iskoristili Rolanda McDermotta koji je snimao već hrpetinu izvođača zadnjih 20-30 godina. K svemu tome, dok su bili tamo, još su svirali i na Italee & The Circle Of Brethrens festivalu. Bolji rođendanski poklon za 20 godina postojanja si nisu mogli pokloniti.

Kad se spomene reggae, Bob Marley je mnogima jedina poveznica s njime. Brain Holidays su s “Jamaican Connection” htjeli pokazati da je to mnogo više i raznovrsnije nego što mnogi misle da je i u tome su uspjeli. Napravili su svojevrsni balkanski reggae koji se zapravno odlično uklapa s ‘onim izvornim’. Ugostili su neke stare prijatelje s naših prostora, poput istomišljenika iz Beograda Hornsman Coyotea, te repere poput Kandžije ili Alejuandra Buendiju, ali i neke sasvim nove frendove s Jamajke kao što je Italee koja ime vrlo specifičan i odličan vokal koji je predivno oplemenio pojedine pjesme.

Dio pjesama je otpjevan na engleskom, a dio na hrvatskom jeziku. Koliko god mi to često ide na živce na izdanjima, tako mi to ovdje nimalo ne smeta jer glavne poveznice su ipak ta ritmičnost i atmosfera koje su jednostavno pogođene na cijelom albumu.

Iako je reggae mantra vrlo ujednačena i traje tijekom svih 11 pjesama, tako ipak treba izdvojiti neke pjesme koje pomalo iskaču. Uvodnoj “Brain Holidays In Jamrock” ime otkriva čemu služi jer zvuči kao neki jingle za ovo izdanje, dok nakon nje kreću najjače pjesme. “Na put” ima super vibru i neodoljive stihove poput ‘gledamo u zvijezde i nemamo planove/samo da se krene na put’, “By My Side” kao da ima malo i soula, što ju čini vrlo intrigantnom, dok potom dolazi “Petar Pan” za koju mogu reći da je to najbolja reggae stvar koju sam ikad čuo na našem jeziku (OK, refren pjeva Italee na engleskom, ali njen hrapav vokal daje savršenu kontru). Ostatak albuma ću vam prepustiti da otkrijete sami, ali vjerujte mi, “Jamaican Connection” drži konstantu kroz svih 11 pjesama albuma.

Iako nisam pretjerani fan reggaea jer mi često taj ritam postaje monoton, posebno slušajući cijele albume u komadu, “Jamaican Connection” jest izdanje s kojim moram revidirati to svoje mišljenje. Upravo ta neka ‘feel good’ atmosfera nosi cijelo izdanje, pjesme su pamtljive i vrlo himnične, gosti su odlično pogođeni… Sve u svemu, vjerojatno ne bih pogriješio ako bih rekao da je ovo najbolji reggae album u hrvatskoj diskografiji, ali da se malo ogradim od prevelikih riječi, reći ću da je definitivno najbolji od onih koje sam ja čuo.