5. Better Ways to Fry a Fish
    6. Different Anymore
    7. Another’s Man Grave
    8. 24K Casket
    9. Shadow
    10. Letter From Death Row

Jedan od ponajboljih albuma ove godine onaj je Dannyja Kiranosa, poznatijega kao Amigo the Devil. “Born Against” drugi je njegov album, nasljednik “Everything is Fine” iz 2018. godine, a glazbenik je izdao i nekoliko EP-jeva. Može se s pravom reći da scena alternativnog countryja i americane prolazi kroz stanovitu renesansu zadnjih nekoliko godina – sve je više glazbenika i glazbenica koji se okreću tim žanrovima i sve je više kvalitetnih albuma koji više nisu samo za odabranu publiku, nego prolaze dobro i u mainstream vodama. Danny Kiranos jedan je od onih kantautora koji se drži jednostavnoga recepta iskrenosti i ogoljenosti, kako u pisanju, tako i u izvedbi. Svojim izričajem naginje gothic americani i southern gothicu, kroz tekstove koji govore o otpadništvu, religiji, iskupljenju, porocima, devijantnosti i smrti.

Na prvom albumu to još nije bilo toliko izraženo kao na aktualnom, no već su se tada vidjele natruhe stila koji će s vremenom ispolirati. “Everything is Fine” pjesmarica je o propalim ljubavima, ovisnosti, ludilu, alkoholu i svemu što posljedično donose sve te stvari. Pjesme poput “Cocaine and Abel”, “Hell and You”, “Hungover in Jonestown” pravi su biseri alternativnog countryja i, kao i cijeli album, svjedoče ono o čemu Kiranos želi govoriti – helping dark hearts tell their story one song at a time – kako stoji u opisu njegova Twitter profila. Mračna srca najbolje poznaju strahote ljubavi i stranputice koje ona ponekad donosi, a glazba je često najbolja terapija, kako za onoga koji je radi, tako i za onoga koji je sluša. Kiranos je itekako svjestan toga. Njegovi su tekstovi ispovjedni i transparentni, sve je otkriveno i brutalno iskreno. Njegov vokal, također, zvuči blisko, poznato i autentično. Na svakoj se pjesmi osjeti da daje sve od sebe, da pjeva iz nutrine svoga bića, boreći se s vlastitim demonima. Čak i kada zvuči kao istrenirani pjevač koji bi mogao iznijeti zahtjevnije aranžmane Kiranos ostaje prizemljen, ranjiv i dostupan. “Born Against” album je poniznosti, topline, sirovosti, ludila, tame i svjetla, čovjekovih dubina i plitkosti, nade i otpora. Sam naslov albuma referira na osnovni Kiranosov stav – agere contra.

Biti protiv svega što obmanjuje, ponižava i guši osnovne slobode. Religija se nameće kao sfera ljudskoga koja najviše zatamnjuje ono bitno, pa se Kiranos pita kako je to biti protiv i da li je rođen takav. Možda i ponajbolja numera na albumu “Quiet as a Rat” ima stihove His mom cried “Jesus Christ” as she cleaned the blood pouring out of his ears… / But it was obvious that, quiet as a rat, God was nowhere near. Prisutnost ili odsutnost boga u teškim i mračnim situacijama u ovoj je numeri ispjevana na jednostavan način, kroz bliske primjere. U njoj je najviše primjetan utjecaj Toma Waitsa, za kojeg je Kiranos potvrdio da je veliki uzor u onome što radi. Pored Waitsa, očit je i utjecaj dark cabareta u stilu The Tiger Lilliesa i gothic americane Jaya Munlyja i Those Poor Bastards. Sve je to odmetnička glazba koja propituje rubove ljudskog, liminalnost i onostranost ujedno.

“Murder at the Bingo Hall” primjer je takve cabaretski obojene numere koja pokazuje spisateljski talent Kiranosa i sposobnost da mračne stvari ispriča na prijemčiv način. “Drop For Every Hour” oplakuje gubitak koji se miri u alkoholu, uz vokal koji prenosi tu emociju toliko autentično da je nemoguće ne imati empatiju. Uz pitanje o bivanju protiv tu je i pitanje o bivanju različitim, u “Different Anymore”, svakako numeri koja svoju snagu ima u vokalnoj interpretaciji i jednostavnosti teksta, koji je bogat konotacijama u svojoj ogoljenosti. Svaka numera ima tekstove koji zaslužuju da budu citirani jer su toliko snažni i istiniti da se mnogi mogu poistovjetiti. “Another’s Man Grave” opet govori o odnosu prema božanskom nasuprot profanosti i prokletstvu života: I just wanted someone to come down from heaven and explain / This cold and fucked up place. O odnosu prema smrti, koliko smo jednaki pred njom i želji da se dostojanstveno umre govori “24K Casket”, numera nošena bendžom, koji uz akustičnu gitaru prevladava na albumu. Završna “Letter From Death Row” dirljiva je i topla priča o čekanju smrtne kazne i razmjeni pisama s voljenom ženom. Ovako teške teme Kiranos prikazuje na topao i pristupačan način da se čine kao svakodnevne. Njegov vokal sposoban je za transformaciju od nježnosti u baladama do ljutitosti pa sve do ogorčenosti, ponekad i u jednoj numeri. “Born Against” svakako je veliki iskorak za Dannyja Kiranosa i album kojim će si osigurati mjesto na country i americana sceni, što itekako zaslužuje. Bit će zanimljivo čuti njegovo sljedeće izdanje, jer je ovim albumom postavio jako visoke kriterije.