Izdavač: 6IXVILLE

Žanr: Hip-hop, Rap, Trap

1. DOBRA VREMENA
    2. BOSSAM
    3. DILETTA
    4. RULET

Ove godine se je kroz živahnu scenu hrvatskog trapa provukao dvojac, koji nekako u potpunosti mijenja narativ Slavonskog Broda kao mjesta (post)socijalističke depresije te susjedne rafinerije, koja je prije nekoliko godina kupila medijsku pozornost svih vrsta medija. Upravo iz tog scenarija dolazi 6IXVILLE, dvojac kojeg čine Tricky (Daniel Šišić) te GOMD (Mario Miličić). Glazba 6IXVILLEA kaotično je križanje cijelog presjeka američkog hip hopa naovamo te regijskih preslika tog presjeka (tipa Tram 11/El Bahattee i slično). 6IXVILLE je ove godine prilično produktivan – od izdaje prvog albuma, koji je isključivo odrepan na engleskom („PERFECT ALIGNMENT“), mnoštvu krasnih singlova (od kojih je zadnji „MM“, prekrasno naslonjen na R&B te soul) te kratak, ali sladak EP, „A ŠTO AKO USPIJEMO?“.

EP, nazvan po grafitu koji je početkom ove godine našao na jednom od nadvožnjaka Držićeve u Zagrebu je baš u skladu s time kako naslov predlaže – a što bi se dogodilo ako bi 6IXVILLE „uspio“, iako je definicija uspjeha ovih dana morbidno relativna? Na to pitanje ne možemo dati odgovor, ali zato se može reći da je u malo više od 10 minuta 6IXVILLE uspio natrpati mnogo toga, kao da uistinu odgovaraju na pitanje – a što ako uspiju.

Ako bi 6IXVILLE uspjeli, razmazivali bi nas, kao što nas je negdje nekad baka razmazivala kolačima, šampitama, kuglofima te drugim delicijama. Baš taj osjećaj mekanosti te doma EP otvara s „DOBRA VREMENA“, krasnom, nostalgičnom numerom, koja, uz sample gitare prošarane reverbom jednostavno zvuči toliko ugodno te ljetno. S jedne strane, u „DOBRA VREMENA“ uši mazi instrumental koji zvuči više domaće od Novih Fosila s Đurđicom Barlović, dok s druge strane 6IXVILLE u tekstu između ostalog otvoreno naslovljava potencijalnu problematiku miješanje hrvatskog te američkog hip hopa u svojoj diskografiji.

Iako njihova američka faza u „PERFECT ALIGNMENT“ nije loša, „A ŠTO AKO USPIJEMO?“, koji je sročen na hrvatskom jeziku, zvuči toliko bolje. Dok je u „PERFECT ALIGNMENT“ lirika prosječna, u „A ŠTO AKO USPIJEMO?“ jednostavno isijava. Svaki slog u EP-u krasno je usklađen unutar beata (primjerice, „BOSSAM“ je prekrasno odrepan).

Ima nešto u tom EP-u što se komotno može nazvati sezonskim trapom – svaka od 4 pjesme unutar EP-a dočarava nekakvu u potpunosti drugu priču. Dok je „DOBRA VREMENA“ prošarana ljetom, „BOSSAM“ je s druge strane išaran motivima životne borbe te ne tako suptilnim referencama na estetiku kriminala. „DILETTA“, referenca na Dilettu Leottu, talijansku nogometnu voditeljicu te seks ikonu, barem ako je pitati voditelje te pratitelje „Nogometnih ikona“, je sugestivna pjesma, koja teži prema nečim nedodirljivim – u ovom slučaju, prema Diletti 2.0. EP zatvara „RULET“, čijih prvih dvadesetak sekundi je prošaran prekrasnim lo-fi aranžmanom te prizvukom loungea. Radi se praktički o definiciji riječi feelgood – ne samo da melodija zvuči toliko opušteno, već i tekst izbjegava kompleksna životna pitanja. Ako pitate 6IXVILLE, život je rulet, pun borbe i nepredvidljivosti – ali opet nešto što ne treba shvatiti previše ozbiljno.

Po nekoj mojoj definiciji uspjeha, 6IXVILLE se od ovog EP-a na dalje više ne treba propitkivati što će ako uspiju – jer jesu uspjeli. Izdali su kratak, jasan, čist i to-the-point EP, koji je napravljen sa srcem te dušom. Riječima Gorana Vlaovića, često se događa da se rijetko viđa toliko dobro usklađen tekst s kvalitetno smišljenom melodijom.

Slijedi li poslije toga „Mama napokon sam uspio“ 2.0?