Neil Diamond
Neil Diamond 50th Anniversary Collection
Datum izdanja: 31.03.2017.
Izdavač: Capitol Records
Žanr: Pop
Naša ocjena:
Popis pjesama:
Urge Overkill, UB 40, Barbra Stresand, Monkees, Johnny Cash. Koja je zajednička nit ovih izvođača? Obradili su bar jednu pjesmu Neila Diamonda koja je bila ako ne hit njihovih karijera, onda bar značajnija pjesma u njihovim stvaralačkim fazama.
Osim toga, mogli bismo dodati, Diamondove pjesme su krasile brojne filmove. Generaciji odrasloj u devedesetima će u sjećanju ostati kultna scena u filmu “Pulp Fiction” s Umom Thurman i zbunjenim Johnom Travoltom u kojoj Urge Overkill praše “Girl, You’ll Be The Woman Soon”. Mlađi će se sjetiti “I’m Believer” i Shreka, dok će generacija iz osamdesetih uzdahnuti na UB 40 i “Red, Red Wine”. Poveznicu će naći i ljubitelji americane, Diamond se našao u odabranom društvu 1976. kada su Martin Scorcese i The Band snimali “The Last Waltz”, posljednji koncert najslavnije postave The Banda te pozvali Erica Claptona, Joni Mitchell, Neila Younga, Vana Morrisona, Boba Dylana, shvatili ste – creme de la creme tadašnje kantautorske muzike. Neslužbeni šef The Banda Robbie Robbertson je čak u to doba producirao Diamondov album…
Ovakvu je reputaciju Neil Diamond stekao na najbanalniji i možda najteži način – kroz pjesme. Nisam puno umorio oči čitajući o njegovim skandalima, problemima s drogom, ljubavnicama (ili ljubavnicima), kosturima iz ormara, pijanim periodima kad nije znao za sebe, naprotiv – čovjek ima dugu, konstantnu karijeru u kojoj pažljivo dozira novitete da ne izgubi stare fanove. Kod Diamonda se uvijek znalo što čovjek dobiva s albumom, i o tome je možda najsličniji pokojnom Kemalu Montenu – obojica su pop-romantičari od početka do kraja, nije bilo mnogo igranja s fanovima i/ili formulom, no isto tako, nije bilo velikih iskliznuća.
Dokaz za to je njegova nova kompilacija “50th Anniversary Colection” u kojoj svoju karijeru priča kroz 50 pjesama u 50 godina, počevši od Neilovog prvog solo-hita, “Solitary Man”, koju novije generacije znaju i u obradi Johnnyja Casha, pa do današnjih dana. Diamond je naslovom u svom prvom hitu predvidio samoću o kojoj je pjevao na različite načine, a predvidio je da će biti jedan od rijetkih s postojanom karijerom.
Diamond je tako s ovom novom kompilacijom ostao sjajan argument onim likovima koji tvrde da je pop-muzika nekad bila bolja.
Naravno, njegova bi se karijera mogla prepričati i kroz 100 pjesama, no i 50 je sasvim dovoljno da slušatelj u 21. stoljeću ustanovi kako je Diamond jedan od autora pop-kanona idealnog omjera gorkog i slatkog, patosa i sreće. Ova kompilacija će uvjeriti slušatelje kako je lako pisati pop-pjesme, no malo ih je uspjelo tako dugo i konstantno pisati za svoju publiku. Ova kompilacija će otkriti i da Diamond nikad nije bio prejak pjevač i da su aranžmani zavlačili na teritorij sladunjavog, zato je možda i bio zahvalan da ga se obrađuje i poboljšava u aranžerskom smislu, pa su mnogi muzičari zahvaljujući Diamondu okusili slavu koja je srazmjerno veća od njihovog talenta, šifra Urge Overkill, šifra UB 40… No, na kraju ostaje ono s čim sam počeo ovaj tekst… Pjesme.