Andrej Lukaček: “Lou Profa – Dnevnik rokenrol zvijezde”

    4638

    Andrej Lukaček

    Lou Profa - Dnevnik rokenrol zvijezde

    Datum izdanja: 01/01/2003

    Izdavač: Slušaj najglasnije!

    Žanr: Dokumentarni

    Trajanje: 61

    Naša ocjena:

    Lukačekov dokumentarni film svakako je tematski zanimljiv uradak u formi intervjua zbog jedne od najstarijih hrvatskih rock/punk legendi – Louom Profom. No ima li ikakvog većeg značaja od navedenog?

    Naime, razgovor Zdenka Franjića, kao jednog od najpoznatijih izdavača marginalnih i neafirmiranih bendova, te Loua Profe poprilično je neartikuliran u svakom svojem segmentu, prvenstveno zbog nerazrađenoga scenarija i knjige snimanja koji moraju biti jednako detaljni u dokumentarnom, kao i u igranom filmu.

    Priča nema nekakav logičan narativni početak a ni kraj, osim uvodnih i završnih kadrova – sugestija ulaska, odnosno izlaska u Franjićev dom. Kako je intervju zastupljen u svom totalitetu, nisu bile dopuštene pretjerane devijacije i eksperimenti s montažom, no ovako loša montaža apsolutno je katastrofalna: od zamrzavanja slike, prekidanja govornika ili nelogičnih zatamnjenja i otamnjenja.

    Ukoliko je autor želio staviti naglasak na sadržaj nauštrb forme, definitivno je uspio jer loša slika i zvuk previše odvlače pozornost od same biti filma – Profine priče. Ali ni sadržaj kao takav nije koherentan jer gledamo dvojicu muškaraca koji započinju priču, koja unatoč pružanju jedne retrospektive u početke hrvatske rock i punk scene ne nudi dublji smisao i ne otkriva nikakve bitne činjenice.

    Kroz film se provlači iznošenje Profinih životnih maksima, poglede na svijet i scenu, što na trenutke postaje čak i pretenciozno, ne nudeći ništa zauzvrat. Međutim postoje i oni trenuci kada sam uradak poprimi određenu dozu dinamike zahvaljujući improvizaciji Profe i Franjića kada, ne znajući o čemu bi dalje pričali, počinju govoriti o samome uratku kojeg u tom trenutku snimanju, recepciji kod publike i njegovoj svrsi, što se može učiniti i avangardnim postupkom na trenutke, no nekako sumnjam u takve namjere redatelja.

    Muziku podržava

    Osim što pruža poprilično plošnu retrospektivu hrvatske glazbene scene od šezdesetih nadalje, film kao takav podsjeća na kasne novovalske videospotove. Nažalost, teško je izdvojiti kvalitetan segment filma i elaborirati ga jer sve što se moglo upropastiti upropašteno je od kamere do režije i scenarija.

    Ne bih rekao da je to posljedica amaterizma, jer amaterizam kao takav ne znači nužno lošu kvalitetu. Šteta utrošenog vremena.

    Muziku podržava