Hrvatski glazbenici protiv diskografa i internet servisa

    1416

    Nastavno na prošlotjedni dopis Hrvatske diskografske unije kojim su se osvrnuli na Mišljenje o prijedlogu Cjenika naknada za stavljanje na raspolaganje javnosti fiksiranih izvedbi umjetnika izvođača Vijeća stručnjaka za naknade na području autorskog prava i srodnih prava, a koje je tražila Hrvatska udruga za zaštitu izvođačkih prava, sada se oglasila i Hrvatska glazbena unija.

    Skraćeno priopćenje prenosimo u cijelosti, a opširnije potražite na stranicama HGU-a:

    “Hrvatska diskografska udruga (HDU) izašla je u javnost s dopisom pod nazivom “Deklaracija o zaštiti digitalnog tržišta hrvatske glazbe”, u kojem upozorava na mogućnost povlačenja digitalnih servisa iz Hrvatske, ukoliko glazbenici započnu s naplatom svojih prava na internetu.

    Muziku podržava

    Naravno da je diskografima u interesu zauzeti se deklaracijom za digitalnu prodaju glazbe, jer oni su trenutno jedini koji od te prodaje imaju izravnu financijsku korist!

    Prema jednom istraživanju objavljenom u Francuskoj, od 9,99 eura koliko stoji Premium pretplata za streaming servis Spotify, svi glavni izvođači, na svim snimkama koje preslušate tijekom mjeseca, u prosjeku međusobno dijele tek nešto više od 40 centi. Prateći glazbenici ne dobivaju ništa.

    Ukupno autorima i izvođačima pripada okvirno oko 1,40 euro, što znači da razni posrednici dijele preostalih 8.59 eura. I to u digitalnoj eri, kad bi trošak ‘posredovanja’ između kreativaca i krajnjeg korisnika (slušatelja glazbe), zbog razvoja tehnologije, trebao biti najniži u povijesti.

    Apsolutno je neprihvatljivo da na internetskom tržištu velike profite dijele Internet provideri, glazbeni servisi i diskografi, a da glazbenicima Internet bude samo kanal za promociju.

    Mi želimo razvoj digitalnog tržišta glazbe, ali uz poštene uvjete za autore i izvođače, koji su svojom kreativnošću izgradili i diskografiju, i kompletnu glazbenu industriju, a sada svojim kreativnim sadržajem gradimo i Internet, kao najveću industriju u povijesti svijeta.

    Mi ne tražimo porast cijena glazbenih servisa za slušatelje, već da se prihod s digitalnog tržišta pravedno preraspodjeli, u korist glazbenika. Digitalno tržište na kojem kreativci uopće ne zarađuju, ili zarađuju mrvice s bogatog stola, nas zaista ne zanima.

    Utoliko će svi naši napori biti usmjereni u razvoj drugačijeg i pravednijeg digitalnog tržišta, na kojem će kreativci biti na vrhu, a ne na samom dnu hranidbenog lanca.”

    0 Shares
    Muziku podržava