Samo pola minute određenog glazbenog komada u reklami neke velike tvrtke ili glazbenog streaming servisa može učiniti čudo i u kratkom roku relativno nepoznatom izvođaču ili bendu pomoći dostići zvjezdani status i kompletno promijeniti njihove živote.

Danas je zaista tako jer čini se da uz malo truda i prepoznavanje vas kao kvalitetnog proizvoda u očima velikih tvrtki nikada nije bilo lakše kao što je u drugom desetljeću novog milenija. Indie sastavi tako imaju priliku dijeliti isti prostor s nekim mainstream imenima, a to svakako nije mala stvar.

Postoje tako mnoge platforme, aplikacije, mreže i zajednice te razni kanali putem kojih glazbenici sada mogu promovirati svoju glazbu online. Za jedan od primjera svakako možemo uzeti američku multinacionalnu računalnu tvrtku Apple Inc. koja je hvalevrijednom marketinškom strategijom izmijenila tijek karijera mnogih glazbenika diljem svijeta te pomogla brojnim neafirmiranim imenima u njihovom probijanju do šireg slušateljstva. Ukratko, za one koji ne znaju, Apple već duže vrijeme koristi glazbu kako bi promovirao svoje uređaje.

Nekoliko sekundi u reklami garantira karijeru

Mnoge pjesme su samo zahvaljujući primjerice reklami za iPod ili iPhone postali veliki singlovi, a kasnije i automatski prepoznatljivi ljudima već na prve taktove. Jer, budimo realni, čuti vlastitu pjesmu, primjerice u udarnom terminu na televiziji, je nešto što garantira instant uspjeh, čak i za sastave koji u tom trenutku nemaju riješena pitanja izdavačke kuće, menadžera i svih popratnih segmenata. Apple je stvarno svugdje, a Steve Jobs neosporno ima gigantski utjecaj na čitav svijet.

Ovdje je svakako potrebno istaknuti Apple Music, odnosno Appleov servis za streaming glazbe koji se pojavio na ljeto 2015. godine. Sljedbenik je to ostalih Appleovih proizvoda kao što su iPod i iTunes, za koje se smatra da su revolucionalizirali digitalnu glazbu. On je ujedno i jaki konkurent YouTubeu, Pandora Media Inc. ili pak Spotifyju koji također pružaju potporu glazbenicima.

Digitalne platforme kao mjesto pod suncem

Sigurno je kako pomoću ovakvih streaming servisa i sami možete otkrivati glazbu koja vam se dopada, dok se novi izvođači danas vrlo rado okreću brojnim digitalnim platformama kako bi promovirali svoju glazbu. Na to ih zasigurno potiče i pritisak od strane mainstream medija, koji potiskuju ona kvalitetna, ali nova imena da dobiju svoje mjesto pod suncem.

Odabrali smo neke od izvođača koji su doživjeli proboj upravo zahvaljujući Appleu, ali i neka glazbena imena koja su bila izvrsna prilika za promoviranje Appleovih proizvoda.

1Jet – “Are You Gonna Be My Girl?”

Australski rockeri između ostalog su se probili zahvaljujući reklamnim kampanjama za iPod i iMac. Točnije, jedan su od prvih sastava koji je imao velike koristi od Appleovih reklama. Singl “Are You Gonna Be My Girl?” je korišten u reklami za iPod 3G, 2003. godine, nakon čega su zauzeli mjesto i u ostalim reklamama, filmovima, ali i video igrama.

2Caesars – “Jerk It Out”

Švedski indie rockeri su proboj širom svijeta doživjeli 2005. sa zaraznom pjesmom “Jerk It Out”, koja je korištena u reklami za iPod Shuffle.

3Yael Naim – “New Soul”

Izraelsko-francuska kantautorica Yael Naim postala je poznata 2008. nakon što je njezin hit singl “New Soul” završio u marketinškoj kampanji za MacBook Air. Pjesma je svakako i jedna od najprepoznatljivijih u Appleovom katalogu.

4Florence and the Machine – “The Dog Days Are Over”

I karijera Florence Welch i njezinog sastava Florence and the Machine od osnutka u vrlo kratkom periodu je nabujala. Apple je početkom 2011. koristio njezin hit singl “The Dog Days Are Over” u promociji svog proizvoda iPad 2. Svakako dobar izbor i za Apple, ali i za Florence.

5Fiona Apple – “Extraordinary Machine”

I “Extraordinary Machine” američke kantautorice Fione Apple bio je jako dobar izbor za Apple i promoviranje njihovog uređaja iPad 2 Smart Cover.

6U2 – “Vertigo”

Reputacija Applea se još dodatno učvrstila i zahvaljujući reklami za iPod 4G za koju su angažirali rock divove U2. Njihov singl “Vertigo” korišten je u televizijskoj reklami, nakon čega su obje strane bile zadovoljene. U2 s promocijom albuma, ali i Apple s promocijom vlastitog proizvoda.

Stisni