Big Boi
Vicious Lies And Dangerous Rumors
Datum izdanja: 11.12.2012.
Izdavač: Purple Ribbon
Žanr: Funk, Hip-hop, R&B
Naša ocjena:
Popis pjesama:
Atlantski reper Big Boi na početku svoje karijere zvučao je kao žanrovski ‘čišći’, manje progresivan dio legendarne grupe Outkast. Dok je njegov partner Andre 3000 inspiraciju crpio iz funka ’70-ih.
Slya Stonea, Georgea Clintona i eksperimentalnijih radova Princea, Big Boi, pravim imenom Antwan Patton, svoj je flow i lirični izričaj bazirao na južnjačkom stanju uma. Izbacivao je riječi brzinom rafalne paljbe kakva je odjekivala ulicama njegovog grada uz ležerniji pogled na život karakterističan za stanovnike toplijih krajeva. Outkast je teme poput obračuna bandi, konzumacije marihuane, te odnosa sa ženama obogatio lucidnim metaforama i spiritualnim traženjem uz futurističke beatove Organized Noizea, te tako uzdigao ‘dirty south’ scenu do novih visina. Uz gangsta repere iz Teksasa, UGK i Geto Boyse, te sugrađane Goodie Mob, okrenuli su pozornost glazbenog svijeta prema novim geografskim širinama. Lucidnost i new age filozofija Andrea imala je svoju savršenu antitezu u Big Boiu. Vrhunac ‘sukoba’ njihovih ličnosti predstavljen je na epohalnom dvostrukom albumu “Speakerboxxx/The Love Below” iz 2003. godine gdje je svako snimio zasebno svoje pjesme i pokazao kojim putem će njihove karijere krenuti.
Na samom početku ploče u “The Tickets” možemo čuti Big Boia potpomognutog vokalom stalnog suradnika Sleepya Browna, a pjesma služi kao uvod u glazbeno putovanje kojem će nas ‘general Patton’ povesti. Karta je kupljena i vožnja može početi. Soul, funk i hip-hop u jednom. Sljedeća numera, producirana od starog Outkastovog poznanika Mr Dj-a, “Apple of My Eye” nastavlja u tom smjeru. Trube, električne gitare, zavodljiv zvuk sintisajzera i prepoznatljiv MC-ev flow koji nenametljivo dirigira instrumentalima i back up pjevačima. “In the A“, pak, zvuči najviše kao ‘stari’ Big Boi iz 90-ih. Himnična posveta rodnoj Atlanti s dvojicom hip-hop superzvijezda iz istog grada T.I-om i Ludacrisom, zvuči kao marš hip-hop generala gdje preuzima grad i vraća prava muziku njenim stanovnicima.
Suradnja s Killer Mikeom “Thom Pettie” (igra riječi gdje autor na svoj osebujan način odaje počast rockeru Tomu Pettyu) još je jedan primjer gdje se Big Boi vraća korijenima i to na najbolji mogući način. Tako su i ovisnici o čistokrvnom južnjačkom rapu dobili svoju dozu.
Prvi singl s albuma s pjevačicom Kelly Rowland “Mama Told Me” oslanja se na muzičku ostavštinu Princea, a pri tome zvuči kao najdivnija pop pjesma rađena za radio postaje. Pjesma kao stvorena za američke tinejdžere dok ispijaju milkshakeove i čekaju izlazak na prvi spoj. “Shoes for Running” lirično je najmračniji dio ovog albuma. Protiv smrti nećete nikako pobjeći, koliko god sad uživali u životu, kaže Boi. To je ujedno i najreakcionarnija pjesma ovdje. Ona je ‘posvećena’ onima koji su svoje bogatstvo i lagodan život stekli na patnjama drugih i kao takva dobro bi se uklopila na neki zamišljeni soundtrack Occupy Wall Street pokreta.
“Raspberries“, gdje Boi umjesto da repa pjeva zajedno s Moucheom i Scarom, te “Tremendous Damage” s prekrasnim refrenom Boska primjeri su savršenijih R’n’B pjesama, te putokaz kojim bi taj žanr kreativno zapeo početkom 2000-ih. trebao krenuti.
Legendarni Gram Parsons svoj glazbeni žanr nazvao je ‘američka kozmička muzika’ kao jedinstven spoj bluesa, folka i rocka. Big boi je na istom putu. Žanrovi su drugačiji, pristup je isti.
“Sir Luscious Left Foot: The Son of Chico Dusty” i “Vicious Lies and Dangerous Rumors” najbolji su dokaz tome.