10 odbijenih pjesama koje su ipak postale popularne

5695

Sasvim legitimno pravo glazbenika je odbiti ponudu za suradnje ili izvođenje i snimanje određenih pjesama koje im se ne sviđaju toliko da pored njih uvrste vlastito ime.

Tu su i brojni primjeri odbijenih suradnji, a od aktualnijih prisjetimo se situacije ‘David Bowie – Coldplay’. Naime, frontmen Coldplaya, Chris Martin, jednom je prilikom Bowieu poslao pismo u kojemu je predložio suradnju, na što je dobio odgovor: “Nije baš jako dobra pjesma, zar ne?”No to nije jedini put da su Chris i ekipa dobili odbijenicu jer je i Beyonce primjerice odbila izvoditi jednu njihovu neimenovanu pjesmu.S druge strane, kada je riječ o odbijenim pjesmama, glazbena povijest bilježi popriličan broj takvih primjera. Ipak, jedno je sigurno, a to je da se glazbenici često puta zalete i tako propuste poprilično velike prilike. S druge strane, uz njihov preostali osebujni opus to i nije baš toliko krucijalna i neoprostiva greška.Ovom prilikom smo izdvojili 10 pjesama koje su morale proživjeti takvu, naizgled ružnu sudbinu, iako se postavlja pitanje bi li u obrnutoj verziji one doživjele još veći uspjeh ili ipak ne?“How Do You Do It?”
Jedna od pjesama koja je doživjela takvu sudbinu je pjesma autora Mitch Murray. Producent The Beatlesa, George Martin, odabrao ju je kao njihov prvi singl. Iako su je izmijenili i snimili preko volje, The Beatlesi su odbili imati spomenutu pjesmu za prvi singl (umjesto toga odabrali su vlastitu “Love Me Do”) jer se prema njima nije uklapala u njihov zvuk. Martin je nakon toga izjavio da su se s “How Do You Do It?” odrekli ‘broj jedan hita’, s kojim se kasnije usrećio sastav Gerry And The Pacemakers, također u produkciji Georgea Martina.

“Golden Years”

Izbirljivost Davida Bowiea moguće da se dodatno pojačala nakon što je dobio odbijenicu od ni više ni manje nego Elvisa Presleya. Radi se o klasiku “Golden Years” koji je Bowie napisao i snimio još 1975. godine, u trenucima kada je njegova ovisnost o kokainu bila na vrhuncu.“It’s Over Now”
Nakon što je Brian Wilson iz The Beach Boysa napisao pjesmu ponudio ju je Franku Sinatri, međutim odgovor nikada nije dobio. Tek 1993. godine su je izdali u sklopu box-seta “Good Vibrations: Thirty Years of The Beach Boys”. “I’ll put a Frank Sinatra album on and cry my blues away” pjevaju braća Brian i Carl Wilson, zajedno s tadašnjom Brianovom ženom Marilyn, očito pogođeni jer odgovor Sinatre nikada nije stigao.“Triad”
Razlog zašto su The Byrdsi odbili pjesmu “Triad”, svog tadašnjeg člana Davida Crosbya je seksualne naravi. Glavna tema je ‘ménage a trois’ i Davidova otvorenost prema ovakvoj ‘ljubavnoj situaciji’ nerijetko povezanom s hipi pokretom toga doba. Kolege iz benda, Roger McGuinn i Chris Hillman, smatrali su da je tematika previše kontroverzna, a uz ostale probleme, ovo je bila kap koja je prelila čašu pred Davidovo izbacivanje iz benda u listopadu 1967. Spomenutu pjesmu su kasnije od Crosbya dobili Jefferson Airplane te su je snimili i objavili na albumu “Crown Of Creation”. Doduše, The Byrds su je odsvirali u rujnu 1967. kada su je i snimili i ubacili na live album “4 Way Street” (Crosby, Stills, Nash & Young). Studijsku verziju su također snimili i uvrstili je na kompilacijski album “Never Before” The Byrdsa iz 1987. te na još nekoliko izdanja.“I Drove All Night”
Nakon što je Roy Orbison odbio prvi izdati “I Drove All Night” (iza koje stoje američki autori Billy Steinberg i Tom Kelly), pjesmu je prihvatila Cindy Lauper i 1989. je učinila hitom s obje strane Atlantika. Glavni razlog zašto ju je prihvatila je taj što joj se svidjela ideja žene za volanom, odnosno žene koja ima kontrolu.Roy, za kojega je pjesma isprva bila namijenjena, ipak je snimio 1987., ali njegova senzibilitetom u potpunosti različita verzija objavljena je posthumno tek 1992. Iako se njegova verzija prvi puta pojavila na kompilacijskom albumu “Nintendo: White Knuckle Scorin'” 1991., pjesma je puštena kao singl tek godinu dana nakon. 10 godina kasnije “I Drove All Night” je dobila i cover verziju u izvedbi Pinmonkey, a godinu dana kasnije obradila ju je i Celine Dion.

“Don’t You (Forget About Me)”
Ovu numeru je isprva odbilo čak troje izvođača. Producent Keith Forsey za početak ju je ponudio Curninu iz benda The Fixx, potom Bryanu Ferryu i za kraj Billyu Idolu, međutim, pjesma im se nije svidjela. Potom je ponuđena sastavu Simple Minds, koji su je prvo odbili zato što su smatrali da trebaju snimati isključivo vlastite materijale.

Muziku podržava

Ipak, kasnije su je na nagovor svoje izdavačke kuće A&M snimili za soundtrack filma “The Breakfast Club”, 1985. te su nedugo potom pokorili top ljestvice diljem svijeta. Idol, nakon što se i sam uvjerio kakav hit je pjesma postala, snimio je cover verziju na kompilacijskom albumu “Greatest Hits” 2001. godine.

“The Long and Winding Road”
I kod Paula McCartneya je bilo sličnih situacija s pjesmom “The Long and Winding Road” koju je napisao 1968. godine. Nakon što ju je ponudio Tomu Jonesu da je snimi pod uvjetom da je izbaci kao sljedeći singl, ali Jonesova izdavačka kuća već imala u planu objaviti “Without Love (There is Nothing)” s njegovog posljednjeg albuma, tako da je bio primoran odbiti ponudu iako je sam izjavio da se zbog toga ‘grizao’ jer je znao koliko je pjesma moćna.

Tako je McCartneyeva pjesma, isključivo zbog lošeg ‘timinga’, završila na albumu “Let It Be” The Beatlesa, dvije godine nakon. Kako bi ‘izgladio’ stvari, Jones je napravio svoju verziju Paulove balade “(I Want To) Come Home”, inače korištene u filmu “Everybody’s Fine” i uvrstio je na 40. studijski album “Spirit In The Room” iz 2012. godine.

“Upside Down”
Iako se priča da su Bernard Edwards i Nile Rodgers iz američkog disco funk benda Chic ovu pjesmu napisali za Arethu Franklin, postoje dvije strane priče. Slavna je pjevačica krajem ’70-ih godina pala pod utjecaj disco glazbe koja je tada bila na svom vrhuncu te je u jednom od intervjua puno kasnije izjavila da joj je žao što spomenuta pjesma ipak nije ostala njezina. Kao razlog je navela neslaganje sa slavnim producentskim dvojcem oko načina na koji bi pjesma trebala biti snimljena. Oni su od nje tražili da je snimi u studiju bez ikakvih probi i uvježbavanja, s čime se nije složila jer kako sama kaže nikada nije voljela na takav način raditi s pjesmama.

Rodgersova verzija priče, koja se može pronaći u knjizi “Everybody Dance: Chic and the Politics of Disco”, s druge strane kaže da nikada ništa nisu napisali za nju te da su na jednom jedinom sastanku s Arethom ostali razočarani jer ih je odbio njezin pristup i stav te da nisu željeli biti poznati kao producenti njezinog disco albuma. Dvojac je pjesmu potom ponudio Diani Ross, koja se do dan danas smatra njezinim najvećim hitom. Kome vjerovati, pitanje je sad?

“Rock Your Body”
The Neptunes, odnosno producentski dvojac Pharrell Williams i Chad Hugo, ovu su pjesmu isprva ponudili Michaelu Jacksonu za njegov deseti i posljednji studijski album “Invincible” iz 2001., zajedno s još nekoliko pjesama.

Međutim, Jacko ih je odbio, tako da je sav materijal, uključujući i “Rock Your Body”, pripao Justinu Timberlakeu za njegov debi album “Justified”, na kojemu je izdvojen kao treći singl.

“Telephone”
S obzirom da produkciju svjetski poznatih pop zvijezdi pretežito rade isti ljudi, primjeri odbačenih pjesama u njihovom slučaju su beskonačni. Od Rihanne, preko Britney Spears, Lady Gage, do Justina Timberlakea. U moru popastičnih hitova, odabrali smo “Telephone” Lady Gage koju je poznata pjevačica napisala za Britney Spears. No kako je Britney odlučila ne uvrstiti je na svoj album, Gaga je potom odlučila snimiti pjesmu kao duet s Beyoncé i tako je staviti u ladicu svojih mnogih pop hitova.

Unatoč ovoj greški, Britney je isto tako mogla propustiti i moguće svoj najveći hit “Baby One More Time”, koji je isprva odbio američki ženski sastav TLC, ali to se na sreću (ili nesreću) ipak nije dogodilo.

0 Shares
Muziku podržava