Vodeći glazbeni mediji objavili su da je budućnost u znaku žena, što je pokazalo novo Fenderovo istraživanje među glazbenim amaterima.

Nedavna Fenderova studija pokazala je da žene čine 50% novih korisnika gitare. Istraživanje je pokazalo izrazit porast ženskih korisnika i ujednačilo rodni omjer među mladim glazbenicima. Fenderov CEO je za Rolling Stone izjavio da je ovaj podatak iznenadio korisnike u Ujedinjenom Kraljevstvu, ali da situacija samo odražava onu u SAD-u.

Fender je već počeo na prilagođavanju marketinške strategije. Slična se pojava dogodila 2016. godine kada je dramatično obznanjena “smrt gitare” zbog pada u prodaji instrumenta. Tadašnje istraživanje je također pokazalo da polovicu novih korisnika čine žene, što je dovelo do promjene strategije u dotada muško-orijentiranoj branši. Potrebno je bilo, dakle, usmjeriti pogled u drugom smjeru.

Muziku podržava

Reklamnim sektorom su dotad dominirali pretežno muškarci, od Hendrixa do Berryja, stoga su se ljudi iz Fendera odlučili okrenuti dijelu populacije koji je dotad bio ignoriran. Nastupile su reklamne kampanje s članicama Warpainta i glazbenicom Bully, što je dovelo do znatnog porasta prodaje Fenderovih gitara. Šok i nevjerica, zar ne?

Činjenica da žene zauzimaju svoj bitan dio u svijetu gitare ne bi trebala biti očuđujuća. Svakako je pohvalno istaknuti da je širenje područja interesa i obraćanje pozornosti na širi demografski spektar korak naprijed prema jednakosti u glazbenoj industriji koja je čak i u 2018. godini izrazito rodno pristrana.

Ovakva istraživanja svakako pomažu vidljivosti žena u svijetu glazbe i pomak su u osnaživanju njihove pozicije, ali je potrebno sagledati i problematičnu reprezentaciju takvih podataka.

Suvremeni glazbenici odrastaju u znatno drugačijem kontekstu posljednjih nekoliko desetljeća, u različitim kulturalnim uvjetima, a porast ženskih korisnika u, primjerice, automobilskoj industriji ili glazbenom svijetu i dalje se prezentira kao šokantna pojava. Današnje vrhunske gitaristice poput St. Vincent i Tash Sultane ne predstavljaju iznimku, već su samo istaknutije predstavnice glazbenog svijeta u kojem žene sudjeluju i kojeg stvaraju godinama.

Zbog toga ovakve vijesti ne treba promatrati kao šokantna otkrića iznikla “iz ničega”, već se pozornost treba usmjeriti na sustavnu zanemarenost ženske prisutnosti u glazbi kroz povijest. Ovome u prilog ide i činjenica da se porast mladih gitaristica prethodno pokušao objasniti kao privremeni porast prodaje i anomalija nazvana Taylor Swift sindromom. Vjerovanje da je povećan broj glazbenica rezultat fanatizma za pop zvijezdom koja je u početku karijere često svirala gitaru na pozornici mizogino je u svojoj osnovi i pokazuje samo koliki put žene moraju prijeći kako bi se smatrale ravnopravnima u glazbenom svijetu, ali i bilo gdje drugo.

224 Shares
Muziku podržava