Mark Zuckerberg, osnivač Mete, kompanije koja obuhvaća Facebook i Instagram, jučer je na svojim profilima objavio da uvodi pretplatničku uslugu Meta Verified: “Dobro jutro i najava novog proizvoda: ovaj tjedan počinjemo s uvođenjem Meta Verified – pretplatničke usluge koja vam omogućuje da potvrdite svoj račun službenom osobnom iskaznicom, dobijete plavu značku, dobijete dodatnu zaštitu od lažnog predstavljanja protiv računa koji se predstavljaju kao vi, i dobiti izravan pristup korisničkoj podršci. Ova nova značajka služi za povećanje autentičnosti i sigurnosti u svim našim uslugama. Meta Verified koštat će 11,99 USD mjesečno na webu ili 14,99 USD mjesečno na iOS-u. Ovaj ćemo tjedan pretplatu pokrenuti u Australiji i Novom Zelandu, a uskoro i u drugim zemljama” napisao je.

Godinama je Facebookova početna stranica ponosno izjavljivala da je stranica “besplatna i da će uvijek biti”. No 2019. tvrtka je tiho uklonila slogan. U to su vrijeme stručnjaci sugerirali da je to zato što vrijednost osobnih podataka korisnika znači da stranica nikada nije bila uistinu besplatna.

Pretplatnici će na Facebooku i na Instagramu dobiti značku koja pokazuje da je njihov identitet provjeren, zaštitu za svoj račun (protiv krađe identiteta), pristup korisničkoj službi i veću vidljivost. Pretplata je namijenjena pojedincima starijim od 18 godina, ali ne za račune kompanija. Kako bi ispunili uvjete za Meta Verified, korisnici će morati predati službenu identifikaciju kako bi dokazali svoj identitet, a pretplatnicima će biti dopušteno koristiti samo svoja službena imena na profilima.

Muziku podržava

“Usluga će se proširiti na Sjedinjene Države u sljedećih nekoliko tjedana”, rekla je glasnogovornica Mete. Odbila je imenovati druge zemlje u kojima će Meta Verified postati dostupna. Facebook i Instagram računi morat će biti zasebno prijavljeni u Meta Verified — što znači da će oni koji žele plave značke na obje stranice morati platiti najmanje 24 dolara mjesečno — ali Meta planira s vremenom ponuditi pretplate u paketu, rekla je.

Oni koji već imaju verificirane račune na Instagramu i Facebooku moći će ih zadržati bez ikakvih troškova, za sada. Tvrtka je novu plaćenu uslugu opisala kao način na koji “pomaže kreatorima u usponu da povećaju svoju prisutnost i brže izgrade zajednicu”.

Ovaj potez uslijedio je nakon što je Elon Musk nedavno na Twitteru odlučio korisnicima naplaćivati 8 dolara mjesečno za plave kvačice putem svoje usluge Twitter Blue. Twitter je prošlog tjedna objavio da će uskoro onemogućiti dvofaktorsku autentifikaciju putem tekstualnih poruka za korisnike koji nisu Twitter Blue pretplatnici.

Meta, koja se uvelike oslanja na prihode od oglašavanja, u posljednje vrijeme reže troškove i traži nove izvore prihoda, ali nastavlja ulagati milijarde u svoj prelazak na takozvani metaverzum. Zuckerberg je 2023. proglasio “godinom učinkovitosti” i rekao da je njegova tvrtka “usredotočena na to da postane jača i okretnija organizacija”.

Kao i druge tehnološke tvrtke, društvena mreža pogođena je teškom gospodarskom klimom. Nakon više od 18 godina vrtoglavog rasta korisnika i prihoda, tvrtka se izlaže riziku da izgubi svoje dugogodišnje korisnike koji prekaze na novije aplikacije, prvenstveno TikTok, kojeg Zuckerberg smatra jednim od svojih najvećih konkurenata. Također, Meta bilježi gubitke otkad je Apple posljednjih godina uveo niz promjena u vezi s privatnošću svog iOS softvera, ometajući Facebook i Instagram u ciljanju oglasa. Ipak, broj novih korisnika Facebooka porastao je za 4 posto u zadnja 3 mjeseca, premašivši prvi put dvije milijarde aktivnih korisnika aplikacije dnevno.

Kako bi nadoknadila kontinuiranu potrošnju na metaverzum, tvrtka je provela posljednjih šest mjeseci pokušavajući smanjiti troškove. Uvelike je smanjila povlastice za zaposlenike te srezala 13 posto svoje radne snage u studenom, otpustivši otprilike 11.000 zaposlenika, posebno u odjelima za zapošljavanje i poslovanju.

Zuckerberg je okrivio globalnu gospodarsku krizu za otpuštanja, no priznao je i da je zaposlio previše ljudi kada se zbog pandemije sve više ljudi oslanjalo na online proizvode i usluge, što je natjeralo tehnološke tvrtke da brzo dodaju nove pozicije. Zuckerberg i drugi priznali su da su prebrzo procijenili da je uglavnom digitalni život nova stvarnost, čak i kad se ta stvarnost ponovno promijenila pojavom cjepiva i dok se sve više ljudi vraćalo u fizički svijet.

0 Shares
Muziku podržava