Yo La Tengo: “Rock pjesme su dio naših života i osobnosti”

1271

Indie institucija Yo La Tengo 8. studenog prvi će put nastupiti u Hrvatskoj. U zagrebačkoj Tvornici kulture promovirat će novi album “Fade“.

Tim povodom popričali smo s Jamesom McNewom. Evo što kaže bas gitara ovih ‘sofisticiranih rock eksperimentalista’:

Uskoro ćete u Zagrebu odsvirati prvi koncert u Hrvatskoj. Što možemo očekivati?

Vjerojatno ćemo svirati stare i nove pjesme. Svirat ćemo i neke koje nismo dugo svirali. Ne znam što još da kažem… Ostalo će biti iznenađenje.Prije Zagreba tri dana za redom svirate koncerte u Češkoj, Njemačkoj i Austriji. Trebamo li se bojati da ćete biti umorni?
(Smijeh) Mi smo jako stari tako da nas sve umara.

Koliko vam je pozitivna recenzija vašeg albuma “President Yo La Tengo” rock kritičara Roberta Christgaua značila tada kada je izašao, a koliko vam danas znače pozitivne recenzije vašeg albuma “Fade“?

Mislim da je to bilo jako lijepo od njega, te je uvijek lijepo i iznenađujuće kad ljudi govore lijepe stvari o nama. Ali ne razmišljamo mi mnogo o tim stvarima, pogotovo dok pišemo i stvaramo. Ali uvijek nam je drago te smo uvijek zahvalni.

Koliko je bitnu ulogu u vašoj karijeri i zvuku odigrala izdavačka kuća Matador, te koja je glavna razlika između Matadora i drugih izdavačkih kuća pod kojima ste snimali?

Matador nam je bio vrlo bitan. S ljudima iz Matadora jako smo se dobro razumjeli, te nam se sviđao način na koji su nam omogućavali da radimo. Oni su poštivali naš raspored rada, te nas nisu konstantno zivkali. Mislim da je veza s Matadorom bila vrlo zdrava. Također su se nalazili u blizini, te smo iz podzemne željeznice mogli svratiti k njima na razgovor u ured.Što su vašem zvuku donijeli studio Alex The Great iz Nashvillea i producent Roger Moutenot?
Alex The Great je vrlo cool mjesto. To je gotovo malena kuća prepuna izvrsnih, jako starih instrumenata. Tamo je jako ugodno i zvuk je odličan. Roger je fantastičan producent i vrlo dobar inženjer. Dosta dugo smo surađivali tako da smo bili u mogućnosti s njim komunicirati gotovo bez riječi. Mislim da nam je to razumijevanje omogućavalo da eksperimentiramo i pokušamo raditi nove stvari. Alex The Great i Roger su bitno utjecali na naš pristup snimanju i aranžiranju glazbe.Kako je došlo do suradnje s Yoko Ono?
Tu suradnju nam je predložio čovjek koji je radio na jednom kompilacijskom albumu, a mi smo naravno pristali. Bilo je izvanredno te sam bio vrlo uzbuđen.

Kako pristupate komponiranju filmske glazbe. Imate li slobodu u stvaranju ili vam redatelji govore kako koja scena mora zvučati?
Oboje. Uvijek je to bila suradnja s redateljem. Mi uvijek prvo komponiramo i donosimo svoje ideje, ali naposljetku o svemu odlučuje redatelj, jer on ima viziju finalnog produkta te se mi prilagođavamo njegovim idejama. Naravno, ima tamo mnogo slobode, ali se radi o kolaboraciji.

Muziku podržava

Je li komponiranje glazbe za film “The Sounds Of The Sounds Of Science” bilo drukčije od komponiranja glazbe za ostale filmove?
Da. Redatelj tog filma je bio mrtav davno prije početka našeg rada na glazbi, tako da se tu radilo o čistoj slobodi stvaranja. Mi smo tu stvarali novi soundtrack za film koji je već postojao.

Često radite prepjeve tuđih pjesama. Kako birate koje pjesme ćete preraditi? Koji je recept dobrog covera?
Ne znam. Obično tu pjesmu sviramo samo zato što nam se sviđa. Sviđa nam se rock, volimo rock pjesme, te su one dio naših života i osobnosti. Možda je to recept za dobar cover – iskren pristup stvaranju.

Na snimanju posljednjeg albuma “Fade” u studiju je bila jedna čudna stvar koja se zvala Luminous Garden, kutija s različitim žicama što izlaze iz njezina vrha, s mikrofonom unutar kutije. Rekao si da si spreman snimiti čitav album samo na tom instrumentu. Možemo li očekivati to ili se radilo samo o šali?
(Smijeh) Vidjet ćemo u Zagrebu. Možda ćemo održati koncert samo na tom ludom instrumentu, bez pjevanja, basa, gitare. Jedan dvanaestosatni koncert samo s tim čudnim instrumentom. Naravno, to je šala!

Muziku podržava