Waves umrežio glazbenu Europu

871

Proteklog vikenda posjetili smo Waves Vienna festival i konferenciju, događaj koji je već šestu godinu zaredom u tri dana ujedinio glazbenu Europu, ali doveo i neke prekooceanske izvođače.

Više od 100 izvođača, 11 tisuća posjetitelja i 620 europskih delegata koji pokrivaju gotovo sve sfere glazbene industrije, koncerti u izlogu, besplatne tetovaže, nastupi na neobičnim lokacijama po gradu… sve je to obilježilo ovogodišnje izdanje Wavesa.

Iako je u dosadašnjih nekoliko izdanja Waves imao partnerski grad u kojem se održavao program, ovoga puta Bratislava nije bila uključena u cijelu priču, ali manje izdanje ne znači nužno i slabiju kvalitetu. Naprotiv, Waves je i u ovom izdanju pokazao zašto je jedan od najvažnijih europskih glazbenih događaja. Saželi smo nekoliko najvažnijih zapažanja u kratku abecedu Waves Vienna konferencije i festivala.Austrian Music Expo
Austrija je i ovoga puta pokazala što znači imati music expo ured koji pritom odlično funkcionira. Kao suorganizator konferencije, MICA je glazbeni ured koji je financiran od strane raznih fondova i države. Ovogodišnje izdanje Wavesa je predstavilo umjetnike s austrijske scene kojima se predviđa velika budućnost. Tako su Austrijanci pred silinu medija, bookera, festivalskih organizatora stavili imena kao što su A Life A Song A Cigarette, Avec, Eloui, ROBB ili Hella Komet.Black Lotus Experiment
Obratite pažnju na ovaj bečki projekt. Black Lotus Experiment broji pet članova, a svaki od njih donosi svoj zvučni potpis u bend te se poigravaju s elektroničkom glazbom, melankoličnim trip-hopom i NuJazzom.

Conchita Wurst

Kada je 2011. godine austrijski performer i pjevač Tom Neuwirth oživio lik Conchite Wurst, te je bradata dama pobijedila na Eurosongu 2014., uslijedila je ogromna popularnost koju je pratio debitantski album, brojne nagrade, nastupi i solo turneja. Na tragu toga, za predavanje Conchite Wurst na Wavesu se tražila stolica više, a saznali smo da priprema novi album i želi uspjeti u Americi. Iza nje stoji veliki tim, plan i disciplina, ali Conchita je najjednostavnije zaključila: “Nemam pojma što radim, samo radim ono što volim“.

Delegati iz cijele Europe

Waves Vienna festival je ove godine ugostio 620 delegata, a među njima su i predstavnici jednog od najvećih europskih festivala Pohoda, austrijskog Barrakuda, španjolske Primavere, sjajnog nizozemskog festivala Incubate ili Szigeta te našeg susjednog MENT-a iz Ljubljane, dok Austrija ima Poolbar Festival, Dynamo Festival, Szene Open Air ili Acoustic Lakeside. Među delegatima su i novinari medija poput The Gap, Noisey, Vice, kao i sva silina menadžera, bookera i ljudi iz glazbene industrije. Waves omogućuje da sve festivale upoznate, te popunite bazu podataka osoba s kojima biste željeli surađivati ili festivala koje biste željeli posjetiti.Game Music
Do sada smo mogli čuti priče da će bend uspjeti ako nađe advertising agenta tj. osobu koja će njihovu glazbu ubaciti u reklame. Izgleda da je novi savjet bendovima i glazbenicima da se ubace u gaming sektor. S obzirom na veličinu gaming industrije koja je i na našim prostorima uzela zamaha, razvijajaju se specijalizirani producenti i kompozitori koji rade isključivo glazbu za video igre, a upravo je na jednom od predavanja Waves stavio naglasak na taj novi trend.Holy Fuck
Jedan od bendova koji se istaknuo svojim nastupom na Wavesu je svakako Holy Fuck. Eskperimentalni rock bend iz Kanade koji uživo na istrumentima, ali i dječjim klavijaturama i pištoljima, kreiraju elektroniku bez upotrebe unaprijed snimljenih zvukova. Zvučalo je moćno i glasno.Izrael
Izrael je ove godine zemlja u fokusu, sa svojom bogatom i živahnom glazbenom scenom koja nudi puno više od svjetski poznatog Asafa Avidana. Upravo je nakon razlaza s Asafovim bendom, solo karijeru počeo je Life Free Not Troubled (LFNT), projekt iza kojeg se krije rock’n’roll trubadur Ran Nir. Uz Haze’evot ženski rock bend, tu je i Totemo koja kombinira elektronske chill tonove sa životnim tekstovima koji pričaju o njenoj borbi s rakom.

Jedan od bendova koji se najviše istaknuo je indie folk bend Lola Marsh. Krcata dvorana na Wavesu je dala podršku njihovoj kombinaciji nostalgičnih vokala, orijentalnih ritmova, te bliskoistočnih zvukova gitare.Kreativna Europa
Europska Komisija je u programu Kreativne Europe razvila fond za ulaganje u razvoj kulturnih i kreativnih sadržaja s europskom dimenzijom, a sve s ciljem dijeljenja kulture preko granica. Projekt je predstavljen na Wavesu, a naglašen je i bitan glazbeni dio cijele priče. Creative Europe je prirodan korak nakon razvoja ETEP i CEETEP programa koji umrežavaju festivale, medije i talente iz glazbene branše na europskom nivou koja ulaže u talente poput Adele, Ibeyi, Mo ili pak Dubiozu Kolektiv.

Lokacije

Waves je ove godine glavninu programa imao na lokaciji WUK, jednom od najvećih kulturnih centara u Europi. Već ranije dom raznim koncertima, izložbama i kazališnim događajima, WUK je u svom povijesnom okruženju savršeno povezao cijelu Waves priču na jednom mjestu, a program konferencije, kao i glavnina koncertnog programa bili su u jednom žarištu. Uz partye u staroj bečkoj kavani Weimar ili koncerte u izlogu kafića, ovogodišnje lokacije sve su bile u krugu od nekoliko stotina metara čime je bilo pristupačno vidjeti sve programe.

Networking
Moto ovogodišnje konferencije je bio “Collaborate. Communicate. Connect“. I zaista je cijeli događaj savršen za širenje baze kontakata. Uz organizirane ‘networking sessions’ na kojima je prilika upoznati međunarodne festivale, novinare ili žene u glazbenoj industriji, sama konferencija i festival je prilika da uživo upoznate jako puno ključnih ljudi.

Muziku podržava

Njemačka
Druga zemlja u fokusu ovogodišnjeg Wavesa je Njemačka. Treće najveće glazbeno tržište u Europi svakako je i znak da s njima treba surađivati, a u prilog tome idu i brojke. Njemačka glazbena industrija ekonomski je vrlo isplativa jer teži 11,1 milijardu eura i zapošljava više od 127 tisuća ljudi, pokazali su to prošlogodišnji podatci Federal Music Industry Association. Sa središtima u Berlinu, Hamburgu i Kolnu, njemački glazbeni trendovi pokazuju da raste broj manjih boutique festivala, kao i privatnih festivala, gotovo svaki grad ima svoj besplatni festival na otvorenom, događaji su ekološki osviješteni, a sve je to i bitna stavka turističke ponude države.

Playliste
Novi stari trendovi su playliste i streaming koji preuzimaju prinat, i izdavaštvo se ne može boriti s time. To je poručeno na panelu “Playlist Marketing”. Playliste su postale svakodnevica u promociji bendova, a diskografi se bore za plasman svojih izvođača. Doseg je ogroman, te oko 50 milijuna korisnika streaminga sluša playliste, a recimo samo Spotify ima zaposleno 50 urednika koji brinu o kreiranju playlisti.

Scott Cohen
Jedan od zanimljivijih pop-up sessiona, novog formata na kojem u više od sat vremena gost predstavlja svoj rad, a moderator je sama publika, ugostio je Scotta Cohena, suosnivača Orchard servisa za digitalnu distribuciju. Scott je naglasio da komunikacija glazbenih umjetnika putem digitalnih medija više nije integrirana, te za svaku nišu trebaju imati drugačiju pomno osmišljenu strategiju obraćanja ciljanoj publici. Ukazao je na već poznatu činjenicu da ako jedan bend ima stotine tisuća pregleda tj. slušanja na platformama poput YouTubea ili Spotifya, ne znači automatski da može napuniti niti omanji klub. Također, ako neki pjevač ima mnogo pratitelja na Facebooku ili Snapchatu ne znači da je toliko slušan na Deezeru i upravo se zato treba svakoj publici obraćati na drugačiji način.

Tehnologija kao bitan dio glazbe
Nakon prošlogodišnjeg velikog uspjeha, Music Hackday je i ove godine okupio ljude koji svoj radu vežu uz glazbu i tehnologiju. Sudionici su mogli izraditi novi glazbeni instrument, aplikaciju, nosive glazbene gadgete i pokazati zašto glazba i tehnološke inovacije idu zajedno.

Warhaus
Belgijski Warhaus bend je koji je trebalo čuti uživo. Frontmen Balthazara, koje smo imali prilike čuti i u Zagrebu, u novom projektu hrapavi vokal kombinira sa sanjivim i mračnim zvukovima, a u zadimljenom klubu sve sjeda na mjesto.

Žene u glazbenoj industriji
Jedan od posjećenijih panela i prilika za networking je bila rasprava Women in the Music Business, rezervirana samo za žensku publiku. Okupila je nekolicinu sudionica iz cijele Europe koje su podijelile svoja iskustva u radu u glazbenoj industriji, bilo da se bave glazbom kao izvođačice, radijske novinarke ili u produkcijskoj kući, a sve navode porast broja žena u glazbenoj industriji.

Beč je i ovim izdanjem Waves konferencije i festivala ujedinio glazbenu Europu, a sjajan događaj pružio je još jednu priliku za zaviriti u funkcioniranje glazbene industrije i čuti nove glazbene nade. Savršeno posložen showcase festival nudi prvi omjer edukacije i glazbe i svakako je preporuka da ga stavite u svoje festivalske kalendare.

Tekst: Monika Marušić

0 Shares
Muziku podržava