A odmah ću pružiti i odgovor na pitanje iz naslova u valjda najkraćem uvodu dosad: ne zbog nas, već zbog njih, glazbenika.

Virtualan koncert je novo iskustvo koje nije zamišljeno kao zamjena za koncert uživo

COVID-19 imao je ogroman utjecaj na event industriju. Otprilike u ovo vrijeme prošle godine koncertni prostori i noćni klubovi zatvorili su vrata kako bi se spriječilo širenje koronavirusa. Umjesto njih, livestreamovi i virtualni koncerti su postali stvaran trend za glazbenike kojima je prijeko potreban prostor da predstave svoj rad. Uzevši u obzir to da je čar koncerta uživo tvoja povratna reakcija i ona uznojena atmosfera koja glazbenicima na pozornici dolazi kao ulje na vatru, bilo bi suludo očekivati da su virtualni koncerti jednaki ili imalo slični ‘pravoj’ svirci. Ipak, livestreamovi i virtualni koncerti održavaju se i godinu dana nakon njihove prve pojave, a tvoj prijatelj koji je najokorjeliji polaznik koncerata (znaš, onaj lik što na početku svake godine pljune lovu za sve moguće svirke i festivale, pa će ‘lako za ostalo’) ti je rekao da i on ‘odradi’ koji virutalni gig. S obzirom na to da će većina ljudi ipak za novonormalne koncerte reći da ‘nije to to’, zašto oni još uvijek opstaju?

Zašto čak pola glazbenih zaljubljenika želi da virtualni koncerti ostanu?

Prema jednom od izvještaja s kraja 2020., čini se da 47% ljubitelja glazbe želi da virtualni koncerti ostanu. Zanimljivo je da se samo 25% ovih slušatelja zapravo uključi u virtualni koncert. Što se može iščitati iz ovoga? Pa, možemo zaključiti da više od polovice glazbenih zaljubljenika podržava virutalne koncerte iz nesebičnih razloga – iz razloga što je njihova trenutna nužnost pozitivno utjecala na glazbenu industriju koja u posljednjih godinu dana jedva izbjegava kompletno urušavanje.

Kakva su dosadašnja iskustva i imaju li virtualni koncerti budućnost?

Muziku podržava

Iako mnogi ljubitelji glazbe žele da virtualni koncerti ostanu, postoji zabrinutost da hype oko livestreama neće opstati. Jared Losow, direktor marketinga njujorškog kluba Le Poisson Rouge, podijelio je svoja razmišljanja s Billboardom na ovu temu:

Koncert od doma bio je zanimljiva pojava na početku, ali sve smo to već vidjeli; treba nam nešto novo.

U veljači je naša recenzentica gledala virtualan koncert Josipe Lisac. Ovako je opisala svoje iskustvo:

“Ovo mi je prvo prisustvovanje glazbenim nastupima takvog tipa i moram priznati da sam bila skeptična misleći da ‘to možda ipak nije to’ i kako ništa ne može nadmašiti koncert uživo…Nije se previše osvrtala na činjenicu da se radi o virtualnom koncertu. Publici se obraćala kao da su stotine ljudi ispred nje i njezinog benda. To je jako lijepo jer i jesmo bili ispred, okej, ekrana, ali smo bili tu i bili smo prisutni, slušali smo ju. Realno, na stihove “Jedna mladost, jedan cvijet nade, raste tiho u srcu tvom” prođu te trnci i dok ju spontano čuješ na radiju dok čistiš stan, a kamoli na koncertu pa makar i onom virtualnom.”

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Josipa Lisac (@josipa_lisac)

Što kažu oni koji su isprobali livestream? 

Da se ne oslanjamo samo na iskustva ljudi zaposlenih u glazbenoj industriji, na Instagramu smo za mišljenje pitali iskustva onih koji su prisustvovali.

Prva je rekla da je dosad bila na livestream koncertima Norah Jones i Erykah Badu – virtualnom turnejom očito je zadovoljna jer je naglasila da iščekuje nedavno održanu Vrećinu svirku. Drugi čitatelj koji nam se javio istaknuo je da nema zamjene za live svirku i da je jasno da je glavni cilj na taj način podržati glazbenike – njegov dosadađnji izbor su bili Kukusovci i Brkovi. Jedna stvar oko koje se svi slažu je da nije idilično, ali – ovo je next best thing kraj trenutno manje-više neizvedivog iskustva uživo.

Kakve su prognoze – mišljenje struke?

Činjenica je da nećemo tako skoro uživati u koncertima kao prije nesretne 2020., zbog čega je potrebno razmišljati kako publici približiti virtualne koncerte na dosad neviđen način. Svidjeli vam oni ili ne, ne može se osporiti da su slamka spasa glazbenoj industriji, a neki predviđaju da je i više od toga. Thomas Hesse, viši izvršni direktor tvrtke Sony Music vjeruje da će prijenosi uživo postati industrija vrijedna 6 milijardi dolara u sljedeće tri godine.

Uz to, suosnivač Pandore, vodećeg streaming servisa ako SAD-a, Tim Westergren, također predviđa da će prijenosi uživo postati više od privremene zamjene za ‘real thing’, predviđajući da će u dogledno vrijeme na njima biti moguće zarađivati milijarde dolara. Kako bilo da bilo, virtualni koncerti uz plaćanje putem interneta postali su novi izvor prihoda za umjetnike koji su se dosad oslanjali na turneje kao oblik uspjeha. Kako vrijeme prolazi, glazbenici se sve više trude omogućiti komunikaciju sa svojim fanovima tijekom livestreama kako bi se gledatelju u kauču približili što je više moguće. 

Mišljenje osnivača muzika.hr Ede Plovanića je kako livestream neće nestati već će se razviti u posebna iskustva. Nije dovoljan običan koncert pretvoriti u livestream, već je potrebno osmisliti novo neponovljivo iskustvo jer tek ono ima ima pravu vrijednost. Da se dosegne “Pay per view” moment kakav ima Liga prvaka ili MMA borba, npr.

Želiš li dati priliku virtualnim koncertima, za tebe imamo insiderski deal za nadolazeće koncerte Rade Šerbedžije i Ramba Amadeusa. Javi kako je bilo!

0 Shares
Muziku podržava