Vandalizam na koncertu Majki – posjetitelj izazvao kratak spoj

13049

U izvještaju s koncerta Bareta i Majki na Martinje 2016. napisao sam: “Na bisu su stvari postale još zanimljivije…” i u produžetku pisao kako me pjesme na bisu uglavnom nisu impresionirale, između ostalog i zbog tanahnog Baretovog vokala.

Na žalost, to nije bilo zbog želje Bareta i muzičara da eksperimentiraju sa zvukom, pa su svirali loše varijante starog zlata nego zbog – tehnike. Kako zbog velike gužve nisam uspio vidjeti što se točno dogodilo, koristim priliku da dopunim izvještaj s nekoliko detalja koji su primljeni na znanje post festum.Ne, na miks-pultu nije bio neki neopjevani nadobudni heroj koji je htio dati ‘osobni pečat’ zvuku, nego pouzdani Dragutin Smokrović-Smokva, koji je ni kriv ni dužan morao vaditi kestene iz vatre. U momentu kad se regularni dio koncerta Bareta i Majki bližio kraju, neki je posjetitelj pivom zalio miks-pult.

I tada je nastao kratki spoj, 12 kanala je prestalo funkcionirati, uključujući kanal za Baretov vokal. “Kompletno svi kanali od vokala i efekata su bili blokirani” objašnjavao je Smokva, kojem se ovako nešto u višedesetljetnoj karijeri još nije dogodilo. Bilo je potrebno nekoliko minuta da pult počne koliko toliko normalno funkcionirati, no za Bareta je ovaj incident došao u najgorem mogućem trenutku.

Taman je počeo s predstavljanjem nove pjesme “Osvijesti me”, kada je u sukobu s primitivnim krkanlukom miks-pult izvukao kraći kraj. Baretov se vokal slabo čuo, a pjesma nije prezentirana na način kako su njeni izvođači htjeli. Piva na miks-pultu je izazvala kratak spoj, što je zahtjevalo ponovnu kalibraciju elektroakustičnih parametara. U drugom pokušaju, nakon Smokvine intervencije, nova je pjesma “Osvijesti me” ipak doživjela bolju prezentaciju.

Muziku podržava

Zamislite da ste na javnom nastupu na kojem vam ovisi vaša profesionalna budućnost. Prezentirate novi proizvod u koji ste ulupali sate i dane vježbanja, i onda, na samoj prezentaciji nečeg o čemu ovisi vaš budući kruh, netko vas sabotira – e to se dogodilo Baretu i Majkama. Možda je Bareta lako stavljati u ladicu probisvijeta i redikula, no u teškoj situaciji je pokazao mnogo više snage i emocionalne izdržljivosti nego su to mnogi zamišljali.

Umjesto da se okrene od scene i prekine koncert, što bi bilo legitimno, Bare je skupio snage da se publici prezentira najbolje što može.

Osim toga, kratak spoj na miks-pultu može dovesti do kvara čiji popravak košta do peteroznamenkaste svote eura, a novi miks-pult košta 40.000 eura. Svatko tko je bar jednom bio na koncertu zna da bez miks-pulta nema nastupa, a trenutno su koncerti najpropulzivnija grana muzičke industrije. Dakle, uništavanje miks-pulta namjerno ili u kakvom deliriju nije ništa drugo nego vandalizam i kulturocid, te otimanje kruha muzičarima i tehničarima koji pošteno rade svoj posao i tu nema nikakvog opravdanja. Miks-pult je neophodan alat koji je potreban da bismo uživali u “živom” muzičkom nastupu i bez njega možemo svirati tek gitare u parku na klupicama.

Činjenica je da su koncerti gotovo po definiciji gužve i da zaduženi za red katkad teško mogu vidjeti tko je pokušao ili planira pokušati uništiti vrijednu i neophodnu aparaturu. Činjenica je da svi mi, prijatelji dobre muzike, platimo ulaznicu da slušamo muziku koju ne bismo mogli čuti da nema miks-pulta.

Baš zato, što smo platili ulaznicu, da slušamo muziku, ne bismo trebali skrivati ili šutnjom štititi nekog za kog znamo da je iz vlastitih nazadnjačkih poriva htio dovesti muzičare, odnosno koncertne tehničare u težak dug i uništiti neko predivno glazbeno veče.

0 Shares
Muziku podržava