Prošlog tjedna je član jedne FB grupe pitao naizgled jednostavno pitanje, ali na koje možda nije tako lako dati odgovor – kako kupiti ulaznicu za koncert u inozemstvu!? Riječ je o narednoj turneji Florence + Machine i raspon ulaznica koje je gledao je ogroman, od nekih 50-ak eura, pa do nekoliko stotina eura…

Kao prvo, moramo razumijeti da je u inozemstvu, konkretno, u razvijenim europskim državama, standard znatno viši, pa su tako i cijene ulaznica za neki koncert skuplje, a negdje i osjetnije skuplje, ovisno o popularnosti izvođača na dotičnom tržištu. Ipak, nije samo to u igri, jer postoje i tako zvani reselleri o kojima smo već pričali u nekoliko navrata na našim stranicama.

Neki od izvođača imaju dobro plaćene ugovore s resellerima (najpoznatiji servis viagogo i njime slični), pa određeni broj ulaznica ide direktno kod njih ili reselleri samoinicijativno kupe što je više moguće karata, da bi ih kasnije preprodavali po znatno višim cijenama.

Primjera radi – ako reseller uzme 10.000 ulaznica po 50 eura, dovoljno mu je da proda 5.000 ulaznica po 100 eura da bi se namirio, a tada mu je sljedećih 5.000 čista zarada. Ako ne proda ‘drugih’ 5.000 u potpunosti, to mu opet ne predstavlja problem, jer nije u minusu, ali će se ta situacija tada odraziti na samu posjećenost eventa, pa se zato i događaju sold out koncerti kao što je to bio slučaj s Beyonce u Londonu pred polupraznom dvoranom.

Toga kod nas generalno nema, odnosno, nije toliko razvijeno kao vani, tek se par ulaznica prodaje ispred samog eventa. Zato postavljeno pitanje ima itekakvog smisla, pa evo par savjeta kako na najlakši način doći do što jeftinije ulaznice za koncert u inozemstvu.

Ulaznice za koncert u inozemstvu

1Ulaznicu treba kupiti što prije

Nema tu neke pretjerane logike. Dok kod nas pretprodaja rijetko završava sold outom prije koncerta, vani je to često slučaj. Isto tako se rijetko nešto miče u veći prostor, pa je najbolje ulaznicu kupiti što prije, već u prvim minutama prodaje, ako je ikako moguće, jer se tako najbolje izbjegnu sve moguće komplikacije.

2Link sa stranice eventa

Najčešći slučaj jest da organizatori u svom eventu stave link za ‘normalnu’ prodaju ulaznice. Kada se najavi neki koncert, brzo pogledajte kad počinje prodaja jer bi iz ranije navedenih razloga brzo mogli ostati bez njih (reselleri će baš kao i vi krenuti u napad na najpopularnije koncerte). Najčešće ‘normalne’ stranice za našu okolicu su Eventim, Ticketone, Oeticket

3Link sa stranice izvođača

Često se događa da i izvođači imaju link direktno na kupovinu ulaznica u ‘normalnim uvjetima’, ali kao što je ranije navedeno, mnogi od njih imaju ugovore sa resellerima, pa tu treba biti malo oprezniji. Najbolje je kliknuti na link, malo pročačkati po stranicama i usporediti cijene s drugim servisima, pa na kraju zaključiti je li to najbolja opcija ili ne.

4Jednostavno guglajte forume, evente, oglasnike, servise gdje ljudi prodaju ulaznice…

Ako neki event ode u sold out, još nije kasno za nabavu ulaznice. Kako se približava dan održavanja eventa, tako sve više ljudi prodaje ulaznice unutar samog eventa ili putem specijaliziranih foruma. Naravno, tu morate biti iznimno oprezni jer postoji mogućnost prijevare. Sigurnija varijanta su servisi poput TicketSwapa gdje netko treći garantira za vašu sigurnost. Tu uslugu plaćaju prodavač i kupac 5% (barem što se tiče ovog servisa iz vlastitog iskustva).

5Drago Ćosić stil

Došao je dan koncerta, sve je rasprodano (a i ne mora biti) – ima još nade. Uvijek, pred svaki veliki koncert postoji hrpa preprodavača koji dilaju ulaznice pred samim prostorom održavanja eventa. Tu kolaju ulaznice iz nagradnih igara, resellerske koje nisu prodane internetskom kupnjom, krivotvorene… Opet treba biti pažljiv što je više moguće jer je rizik neminovan. Par sati prije koncerta cijene će i dalje biti visoke, a pred sam početak možete ulaznicu nabaviti i za svega desetak eura (ako naš imaginarni event dođe 50 eura). To je jednostavno tako, jer ljudi imaju logiku ‘bolje išta nego ništa’.

0 Shares