Ubija li iPod glazbu?

Edo Plovanić
5873

Istina, iPod je učinio čuda za AAPL, potvrdio Jobsa kao jedinog vođu Applea, a čak je bio i ‘poslanik’ koji je korisnike PC-a ‘preobratio’ na Appleove proizvode. iTunes, (druga polovica iPoda, njegov software) je postavio vlastite rekorde prodajom putem interneta, a djelovao je i kao odskočna daska za Podcasting, dostignuvši tako svoj vrhunac.

No, što je zapravo napravio za glazbu? Omogućio nam je da pohranimo svu glazbu koju posjedujemo na hard disk velikog kapaciteta te da izmiješamo redoslijed više pjesama negoli smo dosad mislili da je moguće, a sve to na svom dlanu, zatim olakšao je kupovinu pjesama i rasteretio nas kupovine albuma. Omogućio nam je da radimo što god hoćemo s glazbom za koju već znamo.

iPodi nudi odlične opcije slušanja glazbe i to je sve. Ne postoji tu nikakva inteligencija: nema analize osobne interakcije iPoda i vlasnika; Sonyev pas ABIO, uči brže i kompleksnije interakcije i bez fizičkog kontakta. To je dakle razlog zašto iPod ubija glazbu – vodi nas u zatvorenu petlju u kojoj slušamo samo našu glazbu, glazbu za koju znamo od prije, no ništa novo.

Muziku podržava

Koga god znam da je posjedovao iPod dulje od tri godine kaže da mu je dosadio i da prelazi na digitalni radio. Zašto? Zato što im je potrebna stimulacija, nešto novo, nešto drukčije od glazbe stare deset do tri godine kakvu obično imamo na iPodu.

Zato su DJ-evi postali (iznova) važni i zašto stvaraju komercijalnu funkciju i odgovornost prema korisnicima unutar glazbenog sektora. S DJ-evima kao izvorom promocije glazbe orijentirane na žanrove, stilove i trendove stvaraju se njihovi vlastiti korisnici putem komunikacijskih tunela poput blogova. (Slično poput onoga što je Michael Arrington, učinio za VC-e u Silicijskoj dolini, s TechCrunchom).

Nadalje, DJ-evi će prekinuti utjecaj korporacija na korisnika i pružiti pristup kvalitetnijoj glazbi postajući pritom čuvari mnogih malih puteva. I što onda iPod može napraviti? Za početak može učiti iz tuđeg uspjeha, poput Amazonovog, wikipedijinog, shvaćate već…

Ako usvoje novo gradivo, uklope ga u glazbu koja svira na iPodu/iTunesu i grupiraju informacijske trendove kako bi ponudili nove preporuke, zauzvrat će se povećati izloženost korisnika dobro informiranim i personaliziranim preporukama, koje im nude novu glazbu (a Apple može nastaviti zarađivati dodatne $$$).

Primjer – ako moja lista u iPodu sadrži 70% pjesama sličnog ritma, onda mi ponudite novu glazbu koja ima sličan ritam. Ili, ako moj odabir glazbe sadrži neku sličnost poput činjenice da su svi izvođači iz okolice Seattlea i to iz 90-tih godina, onda me spojite na stranicu na kojoj mogu pronaći slične stvari koje još nemam. Ili ako su moje pjesme sve hitovi sa sidneyskog radija, povežite me s onima koje još nemam, odnosno koje još nisam kupio.

Ajde, Steve – budi inovativan… Prije nego što ti MediaPlayer ili WinAmp pokradu tržište. Sjećate se kako je bilo prije desetak godina? Predviđalo se da će turističke agencije izumrijeti s rastom Interneta, no umjesto toga su se usredotočile na isporuku vrhunske usluge nudeći pritom vrijednost i iskustvo… ne traži svatko jeftin let do najjeftinijeg hotela s plastičnom hranom (easyjet.co.uk).

Isto kao i DJ-evi, trebaju nam sad više nego ikad. I dok čekamo da nam inovativne tvrtke ponude kupovinu u stilu Amazona na dlanu (istom onom s kojeg slušamo glazbu), pronađite svoj izvor DJ-eva i podijelite ga s drugima…

Tekst: Antonio Separovic

39 Shares
Muziku podržava