U SAD-u porast prodaje albuma

    1647

    Zahvaljujući prvenstveno digitalnoj prodaji i ponudi čitavih kataloga izvođača – možda i zbog gašenja glavnih P2P servisa – prodaja glazbenih uradaka u SAD-u porasla je u 2011. godini.

    Uzevši datum 4. kolovoza, što je 33. tjedan u godini, istraživanje je pokazalo kako je broj prodanih pjesama i albuma u porastu. Prošle godine u to isto vrijeme, indeks TEA (track equivalent albums) bio je 0,7%, a na kraju godine iznosio je 1%. Ove godine u isto vrijeme iznosi 4,8%.

    Da se događa promjena vidljivo je i iz prodaje fizičkih albuma: prošle godine njihov je pad iznosio 19%, dok ove godine iznosi samo 4%, dok je prodaja digitalnih albuma porasla na 19,1% u odnosu na 13,5 koliko je postotak iznosio lani.

    Muziku podržava

    Iapk, unatoč općenitom porastu, jedna stavka je i dalje u padu, a to je prodaja aktualnih albuma. David Bakula, voditelj istraživanja za centar Nielsen smatra kako je tome kriv zgusnuti raspored objavljivanja novih izdanja i dodaje: “Promjena u prodaji digitalnih albuma nije uzrokovana nižom cijenom. Zapravo, pjesme su skuplje nego što su ikada bile, albumi također. Većina pjesama skuplja je od $1,29, a većina albuma od $9,99, ali to nije odbilo kupce.”

    Bakula navodi i gašenje servisa LimeWire kao jedan od razloga porasta prodaje glazbenih uradaka. LimeWire je ugašen u listopadu prošle godine, a gledajući prosjek prodaje albuma i pjesama za vrijeme dok je servis bio aktivan i za vrijeme kada je ugašen, brojke govore da je uzlet u prodaji bio gotovo istodoban, itekako vidljiv i ostao je stalan. Omjer koji je nekada iznosio između -3.7% i 3.6% odjednom je skočio na 17.2%, da bi se zadržao između 11.2 i 13.9%.

    Prema svim predviđanjima, zaključuje Bakula, američko glazbeno tržište bi kraj ove godine moglo dočekati u plusu.

    0 Shares
    Muziku podržava