Da ne kažemo kako se tučnjave događaju samo po cajkama, prošli četvrtak je došlo do šaketanja na izvedbi klasične simfonije Gustava Mahlera, odnosno njegove Simfonije br. 5 u švedskom Malmöu.

Do tučnjave je došlo nakon što se jedan od slušatelja razbjesnio na šuškanje vrećicom slatkiša, odnosno nije ustanovljeno radi li se o žvakačim gumama ili gumenim bombonima, no za vrijeme izvedbe za koju se zahtijeva određena razina kulture – ne bi trebalo biti šuškanja. Dakle, bez čipsa, kokica, pa i zanimacija za zube.

Sukob je započeo ubrzo nakon što je poznati latvijski dirigent Andris Nelsons krenuo u sporiji i tiši dio izvedbe. U tom trenutku, šuškanje na drugom balkonu postalo je očito, uništavajući doživljaj harfe za sve koji su sjedili u blizini. To je izrazito iznerviralo mladića koji je sjedio pored žene sa slatkišima. Izgubio je strpljenje, istrgao vrećicu iz njezinih ruku i bacio je na pod. Žena je ostalo tiho, bez pretjerane reakcije.

Muziku podržava

No, u trenutku kada se glazba zaustavila, ona se osvetila. “Kada je krenuo pljesak, žena se okrenula prema čovjeku i rekla nešto”, izjavila je jedna svjedokinja koja je sjedila dva reda iza para. “Žena je mlađem muškarcu opalila šamar, on se razljutio i uzvratio.”

Drugi svjedok je rekao da je šamar bio dovoljno snažan da su mladiću poletjele naočale s lica. Tada je gospodin, stariji muškarac koji je bio sa spomenutom ženom uhvatio mladića za košulju i počelo je devetanje.

Olof Jönsson, koji je sjedio u redu iza, opisao je napad kao “vrlo nasilan”. “Bilo je vrlo neugodno – zapravo, nikada nisam vidio ovakvo nešto”, rekao je. Na kraju, ostali članovi publike uspjeli su ih smiriti.

Nakon vijesti o sukobu, koncertna dvorana Malmö Live objavila je pravila ponašanja za vrijeme koncerata. “Svatko misli da je divno sjesti na hokej ili nogometnu utakmicu i piti pivo ili kavu i jesti sjemenke i kikiriki…”, rekla je. “U koncertnu dvoranu s akustikom svjetske klase ipak nije prikladno unositi vrećice čipsa.”

Anna-Maria Havskogen, voditeljica komunikacija, izjavila je kako je osjećala da je ovo rijedak trenutak kada bi mjesto moglo privući pozornost javnosti. “Iskoristili smo priliku i napisali pravila ponašanja”, rekla je. “Normalno nema ovakvog ponašanja, ali smo shvatili vrijednost ove vijesti.”

Na upit jesu li planirani drugi koncerti koji bi se mogli smatrati visokim rizikom, odgovorila je: “Možda bi Verdijev Requiem 1. i 2. studenog mogao biti koncert visokog rizika. Izuzetno snažan, probudit će snažne osjećaje.”

Nismo poslali upit Lisinskom da provjerimo kako bi reagirali kod ovakvog slučaja, ali kad bacimo pogled na kalendar, ni nema toliko visokorizičnih koncerata.

0 Shares
Muziku podržava