TikTok, gotovo da i nema osobe koja nije čula za aplikaciju bez koje generacija Z ne može funkcionirati, a raste i broj starijih koji se pridružuju toj zajednici. Što je toliko bombastično oko te aplikacije i zašto bi javne osobe trebale biti prisutne na toj platformi? Nećemo ti odmah reći, čitaj dalje.

U slučaju da ste boomer ili jednostavno ne želite biti dio TikTok manije, TikTok je aplikacija koja je prvotno lansirana 2016. godine kao Doyin na kineskom tržištu, a godinu poslije postala je dostupna i na drugim svjetskim tržištima. U Kini je aplikacija i dalje dostupna pod imenom Douyin – ima isti software poput TikToka, ali, naravno, prilagođena je restrikcijama kineske vlade. TikTok u vlasništvu je kineske tvrtke ByteDance, koja je u kolovozu 2018. spojena s lip-sync aplikacijom Musical.ly.

Ok, koja je poanta aplikacije? TikTok je, može se reći, hibridna verzija YouTubea i Vinea, koji je bio popularan između 2013. i 2015. godine. Korisnici na njoj objavljuju snimke od 15 do 60 sekundi, koje su najčešće popraćene popularnim pjesmama ili pjesmama koje su postale popularne zahvaljujući TikToku. Snimke su svojevrsni zvučni memeovi i ne predstavljaju lifestyle sadržaj, već je primaran cilj zabaviti svoje pratitelje.

Muziku podržava

Najpraćeniji Hrvati i Hrvatice na TikToku su tinejdžeri, od kojih je većina stekla popularnost zahvaljujući TikToku te nije prevelik broj naših javnih lica počeo bildati svoj image pomoću TikToka. Malo je hrvatskih glazbenih imena prisutno na TikToku, vidjet ćemo hoće li se povećati njihova prisutnost s vremenom. Postavlja se pitanje, za one koji su površno upoznati s TikTokom, kako takva platforma, gdje klinci lip-syncaju, izvode razne izazove (među kojima je i umakanje testisa u soja sos, dosta zgodno), plešu ili što već, može biti dobar alat za samopromociju i zašto bi bilo dobro biti prisutan na TikToku?

 

Popularnost buja

Aplikacija je to koja je među top 5 najpopularnijih aplikacija u svijetu, a jedina koja nije od Facebooka među top pet. Sensor Tower lani je izvijestio kako je TikTok treća najpopularnija aplikacija, iza WhatsAppa i Messengera, a iza sebe je ostavila Facebook i Instagram. Prema Business Insideru, do kraja 2019. aplikacija je downloadana preko 1,5 milijardu puta. U Hrvatskoj još nije aplikacija koja je pokorila sve, ali ako želiš biti ukorak sa svjetskim trendovima, vrijeme je da razmisliš o instaliranju TikToka.

 

Dobra platforma za promociju pjesama

Zasigurno ste upoznati s tim kako je “Old Town Road” Lil Nas X-a pokorila svjetsku glazbenu scenu. Pjesma je postala viralna zahvaljujući TikToku, a danas nosi titulu pjesme koja se najdulje zadržala na Billboardovoj ljestvici Hot 100. Lil Nas X je nakon plasiranja pjesme potpisao ugovor s Columbia Recordsom te izbacio svoj debitantski EP “7”, samo četiri mjeseca nakon objavljivanja pjesme na Tik Toku u veljači prošle godine.

Dakako, ako netko sad objavi neku pjesmu na TikToku, ne znači da će postati novi Lil Nas X. Ali ono što svakako mnogima može ići na ruku jest algoritam TikToka. Naime, za razliku od drugih aplikacija, TikTok ne gura isključivo popularne snimke, već stalno izvlači nove snimke na news feed korisnika te pritom pokazuje korisniku što smatra da je njemu bitno za vidjeti. Nestala su vremena kada je bilo bitno progurati pjesmu na radio – živimo u doba kada su društvene mreže najrelevantnija platforma za izbacivanje pjesama, a među njima je već neko vrijeme i TikTok.

 

Moguća preobrazba iz TikTok korisnika u pjevača

Kako su neki YouTuberi postali glazbena lica, poput YouTubera Baka Prase ili Marije Žeželj, tako ima i TikTokovaca (jadno zvuči, ali iskoristit ću sada taj izmišljeni termin) koji su se okrenuli glazbenoj karijeri, zahvaljujući aplikaciji.

Neki od najpoznatijih primjera u svijetu su Loren Gray, koja ima 38 milijuna followera,, zatim Jacob Sartorius te Baby Ariel. Čak se i ljubimci mogu dočepati vrha glazbenog mainstreama – pomeranac JiffPom, koji ima preko 20 milijuna followera, pojavio se u spotu Katty Perry za pjesmu “Dark Horse”.

 

Poguranac za pjesme koje nisu top singlovi

Najpopularnije pjesme na TikToku su pjesme koje su bile popularne i prije lansiranja TikToka, kao što je primjerice “The Nights” Aviciija. Međutim, među pjesmama koje se najviše koriste za snimke su i pjesme koje su stekle popularnost na TikToku, kao i pjesme poznatih izvođača koje nisu singlovi, niti nisu najslušanije pjesme pojedinih pjevača, pjevačica ili bendova. Primjer za to je “Wait a Minute”, pjesma Willow Smith koja nije niti singl, niti nije bila zapažena prije TikToka, ali je s vremenom na aplikaciji postala često korišten materijal za snimke TikTok korisnika.

 

Kako to drugi rade?

Među poznatim svjetskim glazbenim zvijezdama, na TikToku su Jonas Brothers, koji su koristili aplikaciji kako bi objavili snimke s turneje “Happines Begins”. Post Malone na TikToku objavljuje pak snimke sa svojih koncerata, tuđih, malo nabaci lip sync, malo nabaci čagicu s ekipom itd.

Iako na TikToku 50% korisnika ima manje od 34 godine, od čega njih gotovo 26% ima između 18 i 24 godine, ima i onih starijih. Među starijima, a koji po nama radi dobar posao na TikToku, je Will Smith. Dokaz da se na ovoj društvenoj mreži može naći sadržaj koji je zabavan i za one koji su stariji od 18.

@willsmithAight, there are WAYYY too many clips of me dancing out there 😂♬ original sound – lonsoo.avi

Ako proučite još koji TikTok profil, vidjet ćete da svatko ima svoj stil i da je moguće progurati nešto svoje, bez da se bezglavo kopiraju najpopularnije osobe na TikToku.

 

Zašto se priključiti TikToku?

Kao alat, TikTok je izvrstan. Nije potrebno video prethodno obrađivati u pregršt aplikacija ako ga želite posebno urediti, već sama aplikacija nudi, naravno, filtere, razne video efekte, nudi opciju uploadanja pjesme ili zvuka koji vi želite, a i sama aplikacija već ima poprilično veliku bazu pjesama koje se mogu iskoristiti u videu. Na prvu aplikacija izgleda zbunjujuće, jer smo naviknuti na Facebook, Instagram, Snapchat i druge aplikacije, no brzo se “pokopča” kako funkcionira TikTok.

Evo i odgovora na pitanje. Priključi se TikToku ako želiš biti u toku sa svjetskim trendovima, pokazati svoju kreativnost i promovirati se, u slučaju da želiš boostati svoju popularnost. Trendovi na TikToku mijenjaju se doslovce iz sekunde u sekundu, što je prokletstvo za old school korisnike na društvenim mrežama, a blagostanje za mlade, kojima sve brzo dosadi i koji stalno vape za fresh materijalom.

Hrvatski muzičari, čekamo vas na TikToku, jedva čekamo vidjeti što ćete nam pokazati.

8 Shares
Muziku podržava