Više od 20 godina nakon što je objavljen, “The Miseducation of Lauryn Hill” postigao je dijamantnu nakladu.

Ovo znači da je debitantski i jedini album Lauryn Hill prodan u više od 10 milijuna primjeraka otkad je izdan 1998. godine. Važno je istaknuti da je ovo rijetka pojava, pogotovo u razdoblju gdje je streaming uzrokovao nagli pad prodaje albuma. Hill se sada pridružila ekskluzivnoj listi glazbenika koji su postigli dijamantnu nakladu, a među njima su Michael Jackson (“Thriller”), Adele (“21”), Britney Spears (“Baby One More Time”), Eminem “The Marshall Mathers LP”) i 2Pac (“All Eyez On Me”).

Muziku podržava

“The Miseducation of Lauryn Hill” postigao je i kritički i komercijalni uspjeh, debitirajući na prvom mjestu Billboardove ljestvice s više od 422 000 prodanih primjeraka u prvom tjednu. Lauryn Hill je s njim zaradila deset nominacija i pet osvojenih Grammyja, uključujući onaj za album godine, najbolji R&B album i najbolju žensku R&B vokalnu izvedbu za “Doo Wop (That Thing)”. Album je imao 16 pjesama, od kojih su dvije skrivene, a gostovali su Mary J. Blige, D’Angelo i Carlos Santana.

Lauryn Hill s 5 osvojenih Grammyja za “The Miseducation of Lauryn Hill”, 1999.

Iako su mnogi vjerovali da je album označio samo početak plodne samostalne karijere, Hill nikada nije objavila sljedeći album. O ovoj je odluci 45-godišnja umjetnica progovorila u nedavnom intervjuu u podcastu “Rolling Stone’s 500 Greatest Albums“, objašnjavajući koliko su se stvari promijenile zahvaljujući uspjehu tog albuma.

“Najluđe u cijeloj priči je što me nikad nitko iz moje izdavačke kuće nije nazvao i pitao kad se sprema sljedeći album – ali baš nikad! S prvim albumom nije bilo presedana. Bila sam, uglavnom, slobodna istraživati, eksperimentirati i izražavati se kako hoću. Poslije “The Miseducationa”uslijedili su zapreke, političke igre, represivni programi, nerealna očekivanja i sabotaže. Odjednom sam postala protagonist tuđih pripovijesti o njihovim uspjesima: ukoliko ja to nisam baš tako doživila, smatrana sam neprijateljem.”

Nastavila je: “Mislim da mi je namjera bila jednostavno stvoriti nešto zbog čega bi moji preci u glazbi i društvenoj i političkoj borbi znali da je sve ono što su žrtvovali urodilo plodom i kako bi moji vršnjaci znali da možemo hodati ponosno i samouvjereno. Tada sam osjećala da je to moja dužnost ili odgovornost… Osporila sam normu i uvela novi standard. Vjerujem da je “Miseducation” to učinio i vjerujem da to i dalje činim – prkosim konvenciji kad je konvencija upitna.”

0 Shares
Muziku podržava