Postoje različiti načini kako izvođači mogu približiti svoju glazbu publici. Nastupi na dodjelama nagrada, sportskim natjecanjima i festivalima dio su tog približavanja, no koji je način najučinkovitiji?
Isto pitanje postavio si je Billboard, napravio anketu među stručnjacima, prikupio podatke od agencija s kojima surađuje i zaključio koji su ovogodišnji nastupi imali najveći utjecaj na prodaju albuma i pjesama pojedinih izvođača.
Nastup na dodjeli nagrada Grammy zauzeo je drugo mjesto. Ove godine pratilo ju je oko 28 milijuna ljudi, a albumi izvođača koji su nastupili narasli su za 17%, dok su digitalna izdanja doživjela porast od 8 posto.
“Saturday Night Live” možda cilja na tek 6,5 milijuna gledatelja, no kada su u svibnju nastupili Of Monsters and Men, prodaja njihovih albuma porasla je za 78% u prvom tjednu, a u drugom je i dalje držala visokih 23 posto.
Pjesme u reklamama koje se emitiraju za vrijeme specijalnih televizijskih prijenosa (Super Bowl, Grammy, Oscar…) vidjelo je 40 milijuna gledatelja, a najviše su profitirali The Flaming Lips, PSY, Stevie Wonder i Justin Timberlake.
Peto mjesto drži home-page na iTunesu koji glazbenim sadržajem pokriva 41% tržišta u SAD-u. Njihov analitičar Horace Deidu procjenjuje da svake godine glazbeni sadržaj raste za 15 posto.
Na šestom mjestu je nastup u emisiji “The Voice”: “Blurred Lines” Robina Thickea procvat je doživjela tek dva mjeseca nakon objave singla. Sa 42. mjesta na ljestvici Billboard Hot 100 skočila je na 12., a u tjednu gostovanja u emisiji singl je ‘skinut’ 206 tisuća puta.
Tek na sedmom mjestu smjestio se samostalni koncert i to prvi nastup turneje po stadionima. Iza njega je nastup na dodjeli MTV Video Music Awards, nakon čega slijedi nastup na glavnoj pozornici festivala Coachella, a na samo začelju Top 10 ljestvice je korištenje pjesme u reklami za proizvođača automobila.