Streaming servisi napravili su revoluciju u načinu kako slušamo i dolazimo do pjesama. Posljednjih godina njihova zastupljenost i raširenost u sve je većem porastu pa se zahvaljujući njima zarada nekih velikih diskografa povećala gotovo 10 posto.

Prije par godina Informationisbeautiful.net analizirali su koliko je puta potrebno preslušati pjesmu na streamu da bi izvođač zaradio ‘minimalac’ u iznosu od 1.260 američkih dolara (7.938 kune). Ove su godine osvježili podatke, suočili Napster, YouTube, Pandoru, Apple Music, TIDAL, Google Play, Deezer i Spotify te donijeli zaključak koja platforma izvođačima isplaćuje najviše iznosa po streamu.

Iz istraživanja su izuzeti izvođači s ugovorima, a zaključak glasi da su najdarežljivije one platforme s najmanjim brojem korisnika.

8. YouTube

Najpopularnija i najveća stream platforma često je bila trn u oku diskografima koji su tvrdili da im se ne isplaćuju tantijemi. YouTube danas ima više od milijarde korisnika, a za svaki izvođačev video koji zavrte, njemu na račun kapne 0,0006 dolara. Do minimalca se stiže nakon 2,4 milijuna pregleda.

7. Pandora


Iako nije baš uvjerljivo argumentirao svoje navode, čelni čovjek Pandore, Tim Westergren, najavio je da će ova godina za servis biti profitabilna. Njezini gubici dosegnuli su brojku od 250 milijuna dolara, imaju 81 milijun korisnika, a svaki stream plaćaju 0,0011 dolara. Da bi se došlo do minimalca potrebano je 1,2 milijuna streama.

6. Spotify


Spotify je trenutno platforma s najvećim brojem registriranih preplatnika. Spominju se brojke od ukupno 140 milijuna korisnika, a broj aktivnih pretplatnika, vjerujemo li samom Spotifyju, kreće se između 50 i 90 milijuna. Unatoč velikom broju korisnika, zarada za izvođača je malena: 0,007 dolara po streamu, odnosno 380 tisuća streama do minimalca.

5. Deezer


Francuski streaming servis nije se još udomaćio u SAD-u, no prisutan je u 180 zemalja svijeta. Od 16 milijuna korisnika, 57% odabralo je besplatnu verziju. Po streamu izvođaču plaćaju 0,0056 dolara pa će nakon 260 tisuća streamanja u džepu imati minimalac.

4. Google Play Music


Još prije dvije godine, izvođači na Google Play Musicu zarađivali su 0,0179 dolara po streamu, ali taj je iznos u međuvremenu pao na 0,0059 dolara. Imaju 10 milijuna korisnika od kojih su pola pretplatnici. Da bi izvođač zaradio minimalac, pjesma mu treba biti streamana 250 tisuća puta.

3. Apple Music


S radom je započeo prije dvije godine i otad dogurao do 27 milijuna korisnika. Usporedbe radi, Spotifyju je za 50 milijuna trebalo gotovo cijelo desetljeće. Izvođačima plaća 0,0064 po streamu; do minimalca treba 230 tisuća streamanja.

2. TIDAL


Jay Z jedan je od vlasnika ekskluzivne platforme kojoj je povjerenje dalo 4 milijuna korisnika. Samo 28% su pretplatnici, a prema podacima svaki korisnik platformu ‘košta’ 6,67 američkih dolara, dok izvođačima po streamu isplaćuju 0,0110 dolara. Ako ste izvođač koji se nalazi na TIDAL-u do minimalca ćete doći nakon 130 tisuća streamanja.

1. Napster


Na prvom je mjestu Napster (nekadašnji Rhapsody) koji izvođačima za stream isplaćuje 0,0167 dolara. No usporedimo li s drugim platformama, broj korisnika poprilično je malen, tek pet milijuna. Međutim, nitko od njih nije besplatni korisnik, svi plaćaju pretplatu. Stoga do minimalca izvođaču treba 90 tisuća streamanja.

0 Shares