Spotify ušao na američko tržište

    899

    Od 15. srpnja glazbeni servis Spotify dostupan je na najvećem svjetskom tržištu, onom američkom.

    Nakon mjeseci iščekivanja, servis koji je pokrenuo švedski poduzetnik Daniel Ek napokon je ušao na najveće glazbeno tržište na svijetu. Zbog kompliciranih odnosa s glazbenim izdavačima Spotify je sve do sada bio dostupan u samo nekoliko europskih zemalja, ali otvaranjem prema SAD-u očekivanja postaju sve veća i veća: ako sve prođe prema očekivanjima, bit će tvrtka o kojoj će se itekako pričati.

    Gomilajući gubitke u samom početku (oko 17 milijuna funti u 2009.), Spotify je ostao vjeran tzv. Freemium modelu funkcioniranja – osnovna usluga je besplatna, napredna se plaća – što je privuklo fondove rizičnog kapitala koji su u servis uložili oko 100 milijuna dolara, pa mu je sada vrijednost oko milijardu dolara.

    Muziku podržava

    Spotify u svojoj bazi ima oko 15 milijuna pjesama. Za razliku od, primjerice, iTunesa, Spotify je streaming servis: nema downloada pjesama, one se slušaju izravno na Internetu. Tu je i interakcija s Facebookom, kreiranje playlista, a postoje i mobilne aplikacije pomoću kojih u Spotifyu možete uživati na svom mobitelu ili tablet računalu.

    Besplatna verzija Spotifya, uz reklame, ima određena ograničenja u broju preslušanih pjesama, a za samo nekoliko dolara mjesečno moguće je preslušavanje cijelog glazbenog kataloga bez ograničenja. Spotify ima oko 7 milijuna članova od kojih milijun koristi premium uslugu: iako oko 15% korisnika plaća Spotifyu uslugu, servis glazbenim kućama plaća puni iznos za sve korisnike.

    0 Shares
    Muziku podržava