Ulaskom u novu godinu, nekako često razmišljam o cijeloj 2020. i bezbrojnim ‘pandemijskim’ razgovorima koje sam vodila s poznanicima, prijateljima, obitelji…Pa, nisu svi komentari bili potpuno negativni. “Dobro mi je došla pauza od posla, pregorio sam”, “konačno sam našla vremena za sebe”, “posvetio sam se obitelji”, “konačno sam počeo raditi na tom i tom projektu” – ovo su samo neki od pozitivnih okreta na gadnu situaciju koje sam čula. Pa pogledajmo samo koliko je boravak u prirodi postao popularan ove godine: barovi i pusti kafići odjednom su zamijenjeni inače nepravedno zapostavljenim klupicama u parkovima, planinarenjem, šetnjama…Mislim da su mnogi, osjećali potrebu za tim ili ne, posao od barem 40 sati tjedno od kojeg su vječno iscrpljeni odjednom zamijenili zaboravljenim radostima i naučili nešto iz toga. Možda su nakon toga pomislili i na promjenu karijere koja im pohlepno krade najveći zalogaj tjedna, pa tako i života? E pa, upravo o tome je riječ u Pixarovom filmu “Soul“. Iako mnogi tvrde da je “Soul” animirani film namijenjen isključivo za odrasle, ja se s time ne slažem: film je to kojeg bi preporučila djeci onoliko koliko i odraslima. Zašto je tome tako, objasnit ću na kraju članka.

Tvorci filma upoznaju nas sa Joeom Gordonom, srednjoškolskim profesorom glazbenog čiji život ne ide baš onako kako je zamislio. Kao jedinu strast i svoj forte u životu vidi jazz. Kada konačno dobije priliku da svira s prvoklasnim jazz muzičarima, doživi nezgodu zbog koje se nađe negdje između života i smrti – ni na nebu ni na zemlji. Od smrti pokušava pobjeći tako da krene u smjeru suprotnom od vječnog počivališta duše – tamo gdje život duše počinje. U tom neobičnom carstvu on ubrzo otkriva što znači imati dušu.

Ne treba puno vremena da shvatite da je glazba filma u prvom planu jednako koliko i radnja: za soundtrack su zaslužni Trent Reznor i Atticus Ross (Nine Inch Nails) te renomirani jazz glazbenik Jon Batiste. Okretni prsti Jona Batistea na klaviru podsjećaju Joea da se mora boriti da ostane živ, jer je muzika jedina stvar za koju živi. “Soul” naprosto ima toliko umjetnosti u sebi da zaista zapanjuje koliko je i najmanji detalj promišljen. Ako ste fanovi easter eggsa kao ja, možda ste primijetili kamion Pizza Planet koji se pojavljuje u svakom Pixarovom filmu. Ako ste ljubitelj apstraktne umjetnosti, tada ćete sigurno prepoznati Kandinskog u dva Jerryja. Pixar je još jednom opravdao titulu studija koji uspijeva pronaći ljepotu tamo gdje se najmanje nadate, i to u filmom koji nam pokazuje da trčimo li bjesomučno prema ciljanoj karijeri, gubimo  putovanje u kojem je smisao života.

View this post on Instagram