Emitirana je posljednja epizoda prve sezone serije “The Last of Us”, dugoočekivane HBO-ove adaptacije popularne video igre.

Serija je podjednako dobra ako ste stari fan ili o igri pojma nemate, što nije česta pojava u tom svijetu. Razlog dijelom leži u tome što se radi o seriji, a ne o filmu (u kojem bi ovakva priča bila izmrcvarena), no za sveukupnu kvalitetu najviše je zaslužna činjenica da se serija gotovo u potpunosti drži priče iz igre, a koja je sama po sebi idealna za seriju i to ne samo još jednu zombi apokalipsu. Ovdje zarazu prenose gljive, postoji potencijalni lijek, a uz razne luđake koji su se nametnuli kao vođe, tu je i zajednica koja usred kaosa održava gotovo potpuno normalan život. Kad serija nešto i doda, poput priče Billa i Franka, učini to na način da epizodni likovi postanu jedni od najupečatljivijih TV likova u posljednjih nekoliko godina. Ne smijemo zanemariti ni kinematografiju te glumce koji su vrhunski odigrali svoje uloge, prvenstveno Pedro Pascal (Joel) i Bella Ramsey (Ellie). Eventualne rupe u radnji (poput Joelovog iscjeljena i toga kako ga je Ellie mogla ranjenog i gotovo u nesvijesti prenijeti u onaj podrum) zanemarit ću, ipak se radi o adaptaciji videoigre.

Na kraju, tu je i glazba. Fanovi “The Last Of Us” već znaju koliko je ona važna u igri. U seriji, pjesme određuju ton epizoda i daju gledateljima uvid u namjere i odnose likova, a ponekad i pozadinsku priču te služe kao podsjetnik na svijet koji više ne postoji.

“Tomorrow” – Avril Lavigne

Muziku podržava

Prva pjesma koja se pojavljuje u “The Last Of Us” je “Tomorrow” od Avril Lavigne. Svira na radiju dok Sarah priprema doručak za Joela na njegov rođendan, a nagovještava njenu sudbinu. “Tomorrow is a different day”, pjeva Avril, i time nas uvodi u ono što će se dogoditi Sari i ostatku stanovništva tijekom tog sudbonosnog dana.

“White Flag” – Dido

Unatoč tome što se jedva čuje u pozadini, stihovi govore puno o Joelovoj ljubavi prema Sari (“I’m in love and always will be”) i o njegovim motivacijama kao roditelja, kao i o nastavku života bez nje (“But I will not go down with this ship, and I won’t put my hands up and surrender”).

“Never Let Me Down Again” – Depeche Mode

Najupečatljivija pjesma prve epizode, puštena na kraju, “Never Let Me Down Again” Depeche Modea, signalizira nevolju. Vjeruje se da je pjesma iz 80-ih o drogama, ali u kontekstu “The Last Of Us”, ona nagovještava odnos Joela i Ellie. Naravno, igrači su svjesni kamo on vodi, ali za gledatelje ova pjesma signalizira putovanje na koje će par krenuti.

“I’m Coming Home to Stay” – Fleetwood Mac

Treća epizoda upoznaje nas sa Billom, koji odlučuje ostati u svom domu dok svi ostali evakuiraju, a kasnije mu se pridružuje Frank. “I’m Coming Home To Stay” Fleetwood Maca prikladno svira dok Bill živi život pripremajući se, pronalazeći zalihe i stvarajući obranu kako bi se zaštitio od zaraženih i razbojnika. Ta sigurnost ipak ima svoju cijenu.

“White Room” – Cream

Bill sve svoje dane do Frankovog dolaska provodi u osami dok svira rock klasik “White Room” Creama. Napisana kao monolog o novom stanu pjesnika Petea Browna, pjesma govori o samoći koju Bill doživljava prije nego što prvi put sretne Franka. Također nagovještava stvari koje vrebaju izvan Billovog imanja, a koje će naposljetku napasti kad Bill i Frank to najmanje očekuju.

“Long Long Time” – Linda Ronstadt

Naziv treće epizode preuzet je iz pjesme “Long Long Time” Linde Ronstadt, a pjesma je, poput “Running Up That Hill”, kada se pojavila u “Stranger Things”, doživjela svojevrsni preporod, a slušanost joj je na Spotifyju porasla za 4900%. Pjesma svira dva puta u epizodi. Prvo kada Frank prvi put dolazi u Billovu kuću i nagovara ga da svira na klaviru, a njihova je buduća priča sadržana u stihovima. Drugi put, Ellie pronalazi kasetu u Billovu kamionetu te pjesma svira dok Joel i Ellie napuštaju Lincoln. Značenje se tu mijenja i pjesma tada opisuje rastuću povezanost Joela i Ellie.

“Alone and Forsaken” – Hank Williams

“Alone and Forsaken” povezuje se s cjelokupnom situacijom u kojoj se svijet nalazi. Ellie u četvrtoj epizodi pronalazi drugu kasetu u pretincu Billovog kamioneta koja je sasvim slučajno ona Hanka Williamsa. Dok su okolnosti u seriji drugačije, scena doslovce prati dijalog u igrici što rezultira sentimentalnim trenutkom između dvojca u četvrtoj epizodi. Sama epizoda (nazvana “Hold My Hand”) nazvana je po stihu “Please, hold to my hand”.

“True Faith” – Lotte Kestner

Odjava četvrte epizode donosi easter egg za nastavak originalne igre. Originalno pjesma New Ordera iz 1987., dio je soundtracka nastavka kao tema za odraslu Ellie. U igrici pjesma predstavlja njezino odrastanje, dok u seriji, kako je pjesma iz 1980-ih, znamo da ona znači da glavne likove čeka nevolja.

“Never Let Me Down Again” – Jessica Mazin (obrada Depeche Mode)

Na kraju šeste epizode svira obrada Depeche Modeove “Never Let Me Down Again” dok Ellie moli Joela da se osvijesti nakon što je zbog ozljede pao s konja. Ovu obradu je otpjevala Jessica Mazin, 18-godišnja kći sukreatora serije Craiga Mazina. U HBO-ovom podcastu “The Last of Us”, Mazin je rekao da je želio da obrada prenese emocije “kćeri koja oplakuje gubitak oca”.

“All or None” – Pearl Jam

Dok Ellie, u sedmoj epizodi stoji na vratima, odlučujući što učiniti s Joelom i treba li ga ostaviti ili ne, počinje svirati “All or None” Pearl Jama. Zatim prelazimo u flashback kada Ellie sluša pjesmu na svom Walkmanu u FEDRA-i. Sama, bez prijateljice koja je nestala, ona vjeruje da je njezina situacija “beznadna”, poput one u kojoj govori pjesma. No, također govori i o trudu da se nastavi dalje.

“Take on Me” – A-ha

“Take on Me” može se čuti dok se Ellie priprema da vidi četiri čuda trgovačkog centra koja joj je Riley obećala pokazati. Ova pjesma ne samo da prikazuje oduševljenje koje Ellie osjeća dok prvi put doživljava čari trgovačkog centra, već ima i veze s “The Last of Us Part II”. Ellie svira ovu pjesmu za svoju prijateljicu Dinu u igrici kao način da izrazi svoje osjećaje prema njoj kada se slučajno zaustave u napuštenoj glazbenoj trgovini, pa je prikladno da se ova pjesma pušta i dok Ellie provodi ono što će joj postati posljednja večer s najboljom prijateljicom i prvom simpatijom Riley.

“Just Like Heaven” – The Cure

“Just Like Heaven” svira dok Riley pokazuje Ellie vrtuljak tijekom njihove avanture u trgovačkom centru, samo u nekoj vrsti verzije za djecu, s obzirom da se radi o vrtuljku. Pjesma opisuje osjećaje između Ellie i Riley. Stihovi (koje nažalost ne čujemo) su savršeni jer njih dvije tijekom te avanture proživljavaju jedan od rijetkih trenutaka sreće i bezbrižnosti, prije nego ih napadne zaraženi, a bolest ukrade Riley od Ellie.

“I Got You Babe” – Etta James

Obrada dueta Sonnyja i Cher u izvedbi Ette James svira dok Ellie i Riley zajedno plešu prije nego što se poljube. U igri Riley spominje da je ona dala Ellie Jamesovu vrpcu. Ne dobivamo tu informaciju u seriji, ali činjenica da je Ellie drži blizu u svojoj sobi naglašava koliko joj znači, poput njezine knjige viceva Willa Livingstona ili njezinih stripova.

“The Path (A New Beginning)” – Gustavo Santaolalla

U šestoj epizodi Joel i Ellie konačno pronalaze njegovog brata Tommyja koji živi u komuni. Nakon svađe, Joel odlučuje da će ipak nastaviti put s Elle, unatoč naznakama bolesti i manjku snage. “The Path (A New Beginning)” pjesma je Gustava Santaolalle dio je izvorne glazbene podloge za igru, a daje osjećaj nade dok Joel i Ellie zajedno nastavljaju svoj put. Pjesma je također završna pjesma prve sezone i svira kada Joel i Ellie dolaze natrag u Jackson. Čak i nakon svega što se dogodilo u Salt Lake Cityju, pjesma uspijeva završiti sezonu s dozom nade.

0 Shares
Muziku podržava