Posljednje izdanje u ediciji “Original Album Collection” Croatia Recordsa sastoji se od dva toma.
No čak 12 albuma, koliko ih je ukupno u izdanju, je dovoljno da obuhvati tek srednji period iznimne diskografske karijere ikone hrvatskog jazza, Boška Petrovića. Na “Vol.1” je okupljeno šest albuma B.P. Conventiona, a na “Vol.2” šest albuma okupljena pod zajedničkim nazivnikom “B.P & Friends“.
B.P. Convention je Boško okupio nakon razlaza slavnog Zagrebačkog jazz kvarteta (koji je prvotno nosio ime Kvartet Boška Petrovića). U njemu su djelovali vodeći zagrebački jazz, ali i (prog) rock glazbenici, a formacija nije bila fiksna, već su postojale i manje i big band varijante. Ni Conventionu nije bilo mrsko pozvati prijatelje s domaće i strane jazz strane na svirku, tako da bi onaj ‘& Friends’ sufiks savršeno pristajao i prvom tomu.
Sljedeću ploču “Blues Sunset” (također 1975.), B.P. Convention je snimio u formi ‘malenog big banda’. Na njoj se Boško sa svojim vibrafonom pomalo povlači u drugi plan i glavnu riječ prepušta gostujućim puhačima koji slušatelju pružaju prvoklasan old-school jazz/blues.
“Misterij bluesa” (1976.) je snimljen u suradnji s komornim ansamblom Zagrebački solisti, dirigentom Miljenkom Prohaskom, te Johnom Lewisom, čovjekom koji je svirao s Charliejem Parkerom i Dizzyem Gillespiejem i vođom Modern Jazz Quarteta, sastava koji je na Boška i ostale pripadnike onodobne zagrebačke jazz scene imao presudan utjecaj. Naslovna pjesma sa svojim pulsirajućim basom i pravocrtnim ritmom pokušava ‘blues’ pročitati na moderan način. Slijedi malo swinga koji Bošku pruža priliku za demonstraciju vještine na svom instrumentu, da bi se kasnije u skladbama sa Zagrebačkim solistima potpuno zašlo u klasičnu glazbu.
Na “Green Lobster Dream” (1979.) Convention je opet u big band formaciji. Ploča nudi za svakog ponešto, a ističe se razigrani mediteranski gypsy jazz “My Beautiful Balkan Lady“.
Osamdesete su u Jugoslaviji bile godine “Stabilisation Bluesa”, pa je tako nazvana ploča koju su B.P. Convention 1983. objavili sa slavnim američkim trubačem Clarkom Terryem. Terry je i ranije svirao na Petrovićevim pločama, no ovaj put je imao ulogu frontmena kvinteta kojeg su osim njega i Petrovića činili dugogodišnji članovi B.P. Conventiona Damir Dičić na gitari, Mario Mavrin na basu i Salih Sadiković na bubnjevima. Terry je dugo godina svirao u sastavu Dukea Ellingtona pa se na ploči osim njegovih, te Dičićevih i Petrovićevih originala, nalazi i par Ellingtonovih skladbi. Terry na nekoliko pjesama i pjeva, što predstavlja prvo pojavljivanje vokala na ovoj kompilaciji, ali ne i posljednje.
Finalna ploča Conventiona “B.P.C. Moods / The Blues” (1990.) sastojala se od strane A koju je odsvirao temeljni B.P.C. kvartet, i strane B koju ju opet odsvirao ‘mini big band’ s brojnim gostima. Američki aranžer i saksofonist Ernie Wilkins uz svoju skladbu “J.A.T. Blues” priložio je i vokal.
Prvi album među “B.P. & Friends” šestorkom ujedno je i jedan od najuzbudljivijih. “U mukama rođena / With pain I was born” (1977.) bio je album punokrvne moderne jazz fuzije, kojim je Boško želio zaintrigirati mlađu (čitaj: rock) publiku. Skladba koja je albumu dala ime i koja ga otvara jedan je od njegovih zaštitnih znakova koji se u raznim verzijama pojavljivao na više albuma, a ovdje je predstavljena u jednom od najzanimljivijih čitanja sa sjajnom dionicom na električnoj violini koju je odsvirao mađarski violinist Csaba Deseo.
“Tiiffany Girl” (1985.) je opet bio sav od klasičnog jazza, piana, kotrabasa i bubnjeva s metlicama. Album potpisuje Boško Petrović Quartet, a iza tog imena se opet krije inozemna postava koju čine Boško, Kenny Drew (piano), Peter Herbert (kontrabas) i Alvin Queen (bubnjevi).
Sljede tri albuma dueta s pijanistima. “(Follow Me)” (1985.) je Boško snimio s Davorom Kajfešem, a ostala dva s Nevenom Frangešem: “Sarabanda” (1986.), te “From Moscow to L.A.” (1987.). Prvi su snimili u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog, a potonji uživo pred publikom, ali ne u Moskvi ni u Los Angelesu, već u bečkom jazz klubu “Opus One”.
I konačno, za kraj je sačuvano opet nešto drugačije, suradnja Petrovića i Frangeša s opernom divom Ružom Pošpiš Baldani na albumu “Zvira voda” (1988.), na kojem su obrađene narodne pjesme Međimurja, tog površinom malog, ali glazbenom tradicijom nevjerojatno bogatog kraja.
Ovih 12 CD-a podsjeća na ulogu Boška Petrovića kao vođe sastava, solista, skladatelja, čuvara tradicije ali i progresivca sklonog istraživanju novih formi. Njegova uloga u povijesti domaćeg – i ne samo domaćeg – jazza je tolika da Boško apsolutno zaslužuje deluxe box-set retrospektivu, s bogatim popratnim sadržajem i informacijama.
No, to nije svrha ‘budžet’ kompilacije kakva je “Original Album Collection”. Svrha takve kompilacije je da vam ponudi dobar omjer uloženog i dobivenog, a u ovom slučaju ono što za male novce dobijete je čisto zlato.