MC iz Tuzle, Sanela Halilović aka Sassja, sprema se osvojiti Zagreb na petak 13.
Upravo je je izdala prvi album “Taktički praktično” kojeg je najavila duetom s Remi “Etikete“, a prije toga šira javnost ju je upoznala preko hita “Clash“.
Iako je završila studij farmacije, glazba joj je najveća ljubav kojoj se želi posvetiti do kraja. Sassja u svojim pjesmama eksperimentira i s reggaeom, dancehallom i dubstepom.
Na kojoj si muzici odrasla?
Stvarno sam prošla kroz većinu muzičkih faza, od pop muzike, preko rapa, hard corea, metala do dancehalla i reggaea. U jednoj pjesmi na albumu kažem “Muziku volim, uvijek rimam na taktove, previše je sveta ‘’zika da je dijelim na žanrove…” I tako je uvijek bilo, samo sam u nekim periodima života češće slušala neki određeni žanr. U osnovnoj školi je bitno bilo sve što se tada, sredinom/krajem ’90-ih, vrtilo na MTV-u, od ‘ženskastog’ popa i r’n’b-a, do 2paca i Eminema. U srednjoj sam obožavala Nirvanu, Led Zeppelin, Korn, Rammstein, a kasnije sam čula Eyesburn i Defence i ‘usporila’ do Bob Marleya, Black Uhurua i reggaea. Danas u kući najviše slušam dub i ska, na kućnim partyima je sevdah obavezan, a ovih dana na dnevnoj playlisti su Gužva u 16ercu i Samostalni referenti.
Prva si žena Fm Jam-a…
Već nekoliko godina sam na toj reggae/dancehall sceni Balkana i od samog svog početka sam surađivala s Baga Soundom koji je od uvijek poznat kao reggae odjel FmJam-a. Do suradnje i druženja dolazilo je slučajno i spontano pa sam tako vremenom i službeno postala dio ekipe. Super je biti žena tu. Kada putujemo uvijek prva dobijem hranu ili najbolje mjesto za spavanje, baš su me razmazili. Nekad me zamore testosteronskom pričom, ali zamorim i ja njih svojom, pa sve ok.
Što nam možeš reći o prvom albumu?
Album, iskreno, spremam već nekoliko godina. Mnogo sam pjesama izbacila, promijenila, ubacila nove pjesme i sada je krajnje vrijeme da prestanem s tim i objavim ono što sam do sada napravila. Nazvala sam ga “Taktički praktično”, a na njemu su, osim mene radili: Frenkie, Remi, Who See, Koolade, Kantriman, Billain, Jah Billah, Fokus i Max RubaDub.
Zašto pjesma “Lagano s chillom” neće biti na albumu?
Zato jer sam tako odlučila dok sam je pravila, nema tu neke filozofije. Album je priča, a “Lagano s chillom” se nije uklapala u tu priču.
Snimila si i duet s Remi u kojem se bavite predrasudama prema ženama. S kojim si se predrasudama do sada susretala i jesi li ‘oguglala’ na to?
Ja sam tip osobe kojoj je bitno tko je govornik, a ne šta je izrečeno. Ne razumijem kako ljudi imaju vemena i energije da sami stvaraju sliku o nekome drugom. To mi je najniži nivo intelekta i zaista mislim da takvi ljudi trebaju sami sa sobom riješiti neke stvari, zato u “Etiketama” o njima i govorim: “Ne znam šta dalje…“, “Ne znam se izrazit…” , “Ni u nečemu ostvarit…“.
Što misliš zašto je tako mali broj ženskih MC-a?
Ne volim komentirati MC-e prema tome jesu li muškarci ili žene i mislim da ne treba praviti podjelu na muški i ženski MC-ing. Ne znam zašto ne postoji više ženskih MC-a kod nas, ali se, iskreno, i ne zamaram time. Neka svatko radi to što želi, a ako žene ne žele biti MC-i, onda i ne moraju.
Koliko ti se život promijenio otkako si se počela baviti muzikom ozbiljnije?
Muziku volim više od svega, a sve ostalo radim jer se nešto mora raditi da bi se preživjelo. U zadnje vrijeme sam najviše fokusirana na muziku i sretnija sam nego ikada! To se promijenilo, a vidjet ćemo šta će se kasnije desiti.
Kako izgleda tvoj proces pisanja pjesama?
Volim zajedno s producentom raditi muziku pažljivo, a kada je završimo slušam je nekoliko dana onako usput, dok brišem prašinu ili kuham. Zapišem svaki stih koji mi padne na pamet, a ako me pisanje ponese, ostavim sve, napišem tekst i obavezno brzinski snimim neku demo verziju. Kasnije dotjerujem muziku, tekst i aranžman. Ipak, to nije neki šablon stvaranja, postoje pjesme koje su nastale za dan-dva, a tekst je napisan za pola sata.
Tko je zaslužan za što na albumu?
Za muziku na albumu su zaduženi: Kantriman, Koolade, Jah Billah, Max Rubadub, Billain i Fokus. Kantriman je od 2011. sa mnom u ovome i ima najviše pjesama na albumu. Radio je i dio masteringa s Kooladeom. Svi producenti su žanrovski prilično različiti i to je pomoglo da se album izgradi onako kako sam zamislila. S Kooladeom sam radila osam dana za redom i to je bilo super iskustvo.
S kim ti je najdraže surađivati, kako biraš ljude s kojima ćeš raditi?
S kreativnim ljudima koji vole eksperimentirati. Za suradnju mi je najbitnije da imamo isti cilj i da nam se pjesma jednako sviđa ili ne sviđa. Svaka isforsirana suradnja je od starta propast.
Što možemo očekivati u KSET-u, imaš li ti kakva očekivanja?
U KSET-u prije svega očekujem da se svi odlično zabavimo i provedemo, a sve ostalo će se samo posložiti.