S Keaneom pjesmu po pjesmu…

2048

Usporedno s novim albumom, “Perfect Symmetry“, donosimo vam nekoliko riječi članova skupine Keane o pjesama kojega čine. “Perfect Symmetry” je njihov treći album u karijeri, a dolazi nakon vrlo hvaljenih “Hopes and Fears” iz 2004. i “Under the Iron Sea” iz 2006.

Da vas samo kratko upitimo tko čini ovaj pop-rock trio: Tim Rice-Oxley je glavni tekstopisac i kompozitor u bendu, te svira piano i bas, Tom Chaplin je pjevač, a Richard Hughes je za bubnjevima.

Prva na albumu je “Spiralling”…
Tim: Nju smo prvo pustili kao singl, a to smo učinili jer smatramo da je ona odličan predložak onog što smo radili i kako smo se osjećali tijekom snimanja za “Perfect Symmetry”.

Zahvaća cijeli naš kreativni proces i potakla nas je da pomaknemo granice u svojem stvaralaštvu. Vrlo smo ponosni na nju, posebno u melodijskom i liričkom dijelu, a govori o trenutku između snova i onog što jesmo, što smo uspjeli postići.

Vrlo je netipična za nas, kao neka ‘struja svijesti’. Vrlo smo ponosni na nju i jako nam je drago što ju možemo ovako predstaviti širokoj masi ljudi.

Odmah do nje je i drugi singl “The Lovers Are Losing”…
Tim: Prilikom slaganja albuma, jedna od ključnih pjesama je ispala “The Lovers Are Losing”. Napisana je u Berlinu, a kada smo tamo bili, imali smo i kreativni vrhunac u pisanju pjesama, jednostavno, taj nas je grad neopisivo inspirirao.

Muziku podržava

Kada ju čuješ, odmah shvatiš o jednostavnosti ljudi, o tome kakvi su oni, možeš ih podijeliti na ‘zaljubljive’ i ‘mrzitelje’. O tome možeš čuti od bilo kojeg autora, bilo da se on zvao Michael Jackson ili Kanye West te mi je jako drago kad je netko sam jako iskren prema sebi.

Iako smatram da su trenutno ovi zaljubljivi u mnogo većim problemima. Nadam se da će ova pjesma dodatno pobuditi sve one koji nisu mrzovolji u nove pobjede u ljubavi, neka romantični snovi pobjede.

Tom: O tome govori i Jacksonov hit “The Girl Is Mine”…
Tim: Točno tako, ja sam ljubavnik a ne borac.

“Better Than This”…
Tom: Ona je moj favorit s albuma, najviše zbog toga što ju je vrlo teško pjevati. Sjećam se kada nam ju je Tim predstavio kao demo, misli su mi odlutale kako bih to mogao otpjevati. Bio je to isplativ izazov za tako snažnu pjesmu.

To je bezvremenska pjesma, o svojevrsnoj kulturi celebritya, odnosno o tome kako ljudi podnose slavu.

Mislim da smo kao bend i ja osobno shvatili da je sve što činimo mnogo važnije od slave koja nas je zatekla. Ona je samo nagrada za sve borbe koje smo doživjeli uspinjući se s bendom. Zapravo, nama je slava samo odmogla, posebno meni jer se nisam znao nositi s njom pa mi je neobično čudno kada vidim da se neki ljudi toliko bore da budu popularni.

Zato smo u ovoj pjesmi postavili pitanje ‘zašto želite biti slavni?’. Mislim, najbolje je zaboraviti na sva sranja koja su se događala i napraviti nešto ultimativno pozitivno, uvijek mijenjati stvari na bolje, a to je ujedno i drugi kut gledanja na pjesmu.

Naslovom “You Haven’t Told Me Anything” pjesma sugerira nešto mračniju stranu Keana…
Tim: To je još jedna vrlo netipično melodijska naša pjesma zbog nevjerojatnog ritma. Ona je jedna od prvih pjesama koja je skladana za ovaj album. Na njoj smo mnogo radili s američkim producentom Jonom Brionom, koji nam je proširio horizonte te nam je rekao da se ne ustručavamo s novim idejama jer bi lako mogli upasti u zamku.

Mislim da je ovo jedina pjesma koja je nešto mračnija, bez nekog pozitivizma. Zapada u vrijeme kada bendu nije išlo, kada se sve činilo tako crno, ali sve negativno što se dešavalo oko nas, dodatno nas je ojačalo što smo htjeli i iznijeti s ovom pjesmom. Mislim da smo sve svoje probleme riješili glazbom, a posebno smo ponosni što smo se mogli izraziti na ovakav način, kroz pjesmu “You Haven’t Told Me Anything”.

Album je dobio ime po pjesmi “Perfect Symmetry”. Zbog čega?
Tom: Smatram, od prvog trenutka kada sam ju čuo, da je pjesma “Perfect Symmetry” centar cijelog albuma, da od nje sve kreće zbog toga što je ona nešto najbolje i najambicioznije što smo ikad napravili u karijeri.

Ima nevjerojatan melodijski moment, a govori o vremenima kada nije bilo toliko mržnje, boli, nerazumijevanja u svijetu, kada je sve bilo mnogo jednostavnije i mirnije. Pjesma je velika, smiona, srčana, predivna, ambiciozna… Jednostavno odlična zbog čega smo i htjeli da se cijeli album oko nje vrti.

Tim: Mislim, u smislu pisanja pjesama i osjećaja uspjeha, s njoj sam najviše postigao. Ne znam što je to toliko jakog u pjesmi, možda zato što ima toliko jasnih poruka. To bi mogla biti naša “Bohemian Rhapsody”…

Tom: Sviđa mi se što cijelo vrijeme pjesma ima suspregnutu energiju zbog čega misliš da padaš unatrag, a potom te uzdigne u središnjici pjesme. Bilo mi je i inspirirajuće stopiti se s pjesmom u pjevačkom smislu, budući da je taj momenat vrlo jak. Meni, kao pjevaču, velika je čast otpjevati nešto tako pa jedva čekam koncerte da svaki puta iznova doživim taj moment.

“You Don’t See Me”…
Tim: Ona je vrlo delikatna u odnosu na ostale… U njoj sam izrekao nešto što vjerojatno leži u meni cijelog života, a dosad nisam izrekao, pa je potpuno drugačija od svega dosad.

Pjesma je vrlo osjećajna i lako shvatljiva pa se nadam da će ju zato fanovi i prihvatiti.

Kakva je priča s “Again and Again”?
Rich: Snimali smo ju u Berlinu sa Stuartom Priceom, koji je poznat po suradnji s Madonnom i po plesnoj glazbi koju radi. Njega smo pozvali u pomoć za jedan mali dio pjesme u kojem nismo znali kako dalje, pa nam je on izrekao nekoliko ideja za taj, ‘middle 8 sektor’, nakon čega je Tim uzeo nove klavijature i razvalio riff koji na kraju nosi cijelu pjesmu.

Tada sam shvatio da je to prava pjesma za album te da će ona zasigurno naći svoje mjesto na njemu. Rekao bih, to je jedan klasičan Keane s početka karijere makar ima vrlo moderan prevrat, eksperimentalni, baš kao što smo željeli da bude i cijeli album, s brdom novih ideja.

Kako bi ukratko opisali “Playing Along”?
Tom: To je još jedna pjesma nastala u zimskom periodu Timovog pisanja te ju obožavam. Govori o svoj boli i žalosti u svijetu danas, dok mi imamo luksuz zakapanja glave u pijesak.

Kako pjesma kaže, uključi pjesmu na jukeboxu ili čemu već drugom i to je mogućnost odvlačenja pozornosti, te izbacivanja crnih mislih iz svojih glava.

Pjesmu smatram vrlo prikladnom za trenutno stanje u svijetu. Pjesmu volim i u akustičnoj verziji. Jednostavno ima lijepu, sanjivu atmosferu koja je bila i ključ za snimanje pjesme. Potom dolazi veliki rockerski dio, zbog čega jedva čekam da ju sviramo uživo.

Nešto o “Pretend That You’re Alone”…
Rich: Ova pjesma je napisana jako kasno. Posebna je po tome što ima određenu dozu humora, ali je opet podosta turobna. Mislim da i ona govori o humanosti i ambiciji da se piše o tom.

To je vrlo zanimljiva ideja pa smo ju iskoristili – što bi ti napravio kada bi sve nestalo i ostao samo ti. To je jako dobra ideja i uvijek si pri takvom razmišljanju zamislim neki takav film u kojemu više ničeg nema, pa je netko tipa Willa Smitha sam i traži izlaz. Što bi on tada učinio?

“Black Burning Heart”…
Rich: To je jedna od prvih napisanih pjesama za ovaj album. Ima predivne bas-dionice koje smo zajedno složili prilikom jednog uvježbavanja. Uzbudljiva je i jako sam nestrpljiv svaki put akda ju sviram, beš zbog tog ritma koji je toliko ne tipičan za Keane, gotovo je funky, makar cijela atmosfera ponovno vuče na jedan klasičan naš zvuk.

Ima jedan izniman trenutak zbog kojeg je posebna, a gledajući, na vrlo je visokom nivou što se tiče same glazbe i teksta.

I za kraj je ostavljena “Love Is the End”…
Tom: Mislim da je odlično završiti album s takvom pjesmom. Govori više nego bilo koja druga stvar, govori da je ljubav najvažnija. Lijepo je tako završiti album posebno zato što se tijekom njega mnogo propitkivamo o čovječnosti, tko smo mi kao ljudska bića, s mnogim zapažanjima, pa je skroz osobno završiti u stilu ‘ljubav pobjeđuje sve’. Mislim da je to vrlo važna stvar.

Pjesma je nastala u vrlo problematičnim vremenima za nas kao bend, ali nas je međusobna ljubav i ljubav prema glazbi ponovno ujedinila i dovela nas do ovdje. Zato mislim da je jako važno iamti ovako snažan završetak albuma.

Kada bih filozofirao, rekao bih da je ovo najsnažnija i najuvjerljivija pjesma dosad. I sve završava gongom.

Rich: Da, taj gong je najbitnija stvar.
Tim: Glazbeno gledajući, pjesma ima i ‘musical saw’ koji je jedan od najboljih instrumenata ikad izmišljenih.

Muziku podržava