Trigger Cut, tročlani sastav iz Stuttgarta, trebao je svirati na sedam lokacija u Velikoj Britaniji ovog tjedna, ali kažu da su ih britanske granične snage u Calaisu odbile. Punk bend iz Njemačke kaže da su bili “poniženi” i “degradirani” zbog zbunjujućih promjena pravila nakon Brexita.

Problem su predstavljale nejasnoće oko dokumenata

Trigger Cut su rekli da su im putovnice oduzete i da su zadržani u prostoriji za provjeru u Calaisu, prije nego što je službenik zatražio od njih “potvrdu o sponzorstvu” (COS) za svako mjesto u kojem su trebali nastupiti.

Međutim, bend nije imao COS, a ni sami organizatori nisu znali da će ih granična policija tražiti taj dokument. Trigger Cut uz sebe su pak imali PPE koji omogućuje glazbenicima da provedu do mjesec dana na turneji po Velikoj Britaniji ako ih pozove i plati organizacija ili klijent sa sjedištem u Velikoj Britaniji.

Muziku podržava

Umjetnici moraju biti u mogućnosti pokazati službeni poziv za prisustvovanje unaprijed dogovorenom događaju i dokazati da se mogu uzdržavati tijekom putovanja i mogu platiti povratno putovanje. PPE im nije priznat te je bend poslan da se vrati u Njemačku.

Ralph Schaarschmidt, gitarist Trigger Cut-a, napisao je na Facebooku: “Mjeseci planiranja, 1750 km vožnje do Calaisa i natrag u Stuttgart, troškovi najma kombija, plaćene skupe carinske deklaracije, karta za trajekt – sve nizašto. Trenutno sjedimo u dubokoj mračnoj rupi emocionalno, ovo je noćna mora… Mislim da se nikad nisam osjećao tako degradirano, tužno i loše kao danas.”

Problemi koje je Brexit nanio glazbenicima se ne rješavaju

Tim Burgess, frontmen The Charlatansa, rekao je da je “noćna mora” iskustva njemačkog benda pokazala štetu koju je Brexit nanio glazbenicima na turneji: “Ono što se dogodilo s Trigger Cutom je zastrašujuće, budući da se bendovi iz EU suočavaju s zbunjujućim i složenim pravilima koja znače da UK datumi turneje možda jednostavno nisu vrijedni truda.”

Rekao je i da se šteta koju je Brexit nanio glazbenicima rješava sporo i da već postoje velike poteškoće za turneje bendova sa velikim troškovima i sve manjim potencijalnim prihodom na koji utječe streaming. Pozvao je vladu da bendovima olakša sviranje uživo za publiku koja ih želi vidjeti, kako britanski umjetnici u EU tako i obrnuto. “Vlada već dovoljno ‘klepeće’ da je glazba jedan od najjačih izvoznih sredstava Ujedinjenog Kraljevstva, a onemogućuju šanse za nove umjetnike u budućnosti”, izjavio je.

Ian Smith, dugogodišnji glazbeni agent, suosnivač Carry On Touringa i ukeartswork.info, koji se zalaže za pomoć umjetnicima u radu u EU-u i Ujedinjenom Kraljevstvu, rekao je da svaki mjesec čuje da je umjetnicima iz EU-a odbijen ulazak zbog zahtjeva nakon Brexita. Kao glavne razloge naveo je to što su vladine smjernice nejasne i tiskane samo na engleskom, a ne na bilo kojem drugom jeziku EU-a. Drugi je problem, rekao je, taj što “pojedini granični službenici mogu koristiti svoje diskrecijsko pravo da odbiju bilo koga na granici i taj netko nema prava na žalbu”.

0 Shares
Muziku podržava