‘Pop’ kako ga piše Popsimonova

5636

Već poduže vrijeme glazbenim underground krugovima hrabro kroči jedna jako simpatična djevojka, koja je još unatrag nekih godinu dana bila polovica (a po glazbenom dijelu priče i mozak) odličnog ali nažalost kratkotrajnog elektro-pop dueta Dekolaž. Lana i Anshie stvorile su tako svoj mali kult – u međuvremenu nešto je nažalost puklo – no obje, svaka na svoj način, odabrale su neki novi pravi put i jednako dobro polarizirale svoje prvotne ideje i ambicije.

O Anshie ćemo, vjerujem, pisati u neko skorije vrijeme, a ovom prilikom predstavljamo novo Lanino lice – ili bolje rečeno, njezin izlazak iz prvotne sjene poludjelih sintetičkih nabrijanih tonova; na redu je Popsimonova!

Kad sam priupitao Lanu otkud joj tako neobična ideja za umjetničko ime, objasnila je kako to načelno i nije umjetničko ime već ima neke veze s njezinim obiteljskim korijenima. Ipak u ovom nazivu koliko god bilo tradicije, toliko je i one izravne, naivno simpatične, uvrnute tehnologije. Već izvjesno vrijeme revno preslušavam prvi konkretniji zbir snimaka Popsimonove – demonstrativni CD u pravom smislu riječi, na kojem se nalazi redom 7 neodoljivih elektro-pop slatkiša.

Ovaj put nastojim izbjegavati bilo kakve usporedbe – one postoje, možda su i očite ali zašto bismo ugodna iznenađenja prerano otkrivali? Popsimonova je svjesna svojih uzora i ponosna na njih, no u ponuđenom sadržaju dominira i njezin identitet. Pomalo nezainteresiran, plošan ali zavodnički pjev sa svim svojim rusko-engleskim jezičnim improvizacijama, šarmira bez većih poteškoća.

Dok pri kontinuiranom preslušavanju ovog materijala postoji izvjesna jednodimenzionalnost, s druge strane to je i Popsimonovino moćno oružje – jedna pjesma možda vrti svojih 7 nastavaka ali svaki od njih krasi čar raznolikosti monotone elektro-pop forme, koju će nekome biti zgodnije apsorbirati u malim dozama.

Muziku podržava

Tekstovi, s druge strane, možda odražavaju onaj tipičan (mladenački) ‘post-apokaliptični’ patos na kakav smo navikli od većine elektro-pop zanesenjaka, no u pojedinim tekstovima Popsimonove komotno se možemo poistovjetiti s društvenom pustoši na koju aludira – riječi pjesama su jednostavne ali prodorne; ‘tišina’, “žudnja’, ‘paranoja’, ‘izdvojenost’…

Jedan od njezinih ranijih uradaka, nastupna pjesma “No Contact” nažalost nije uvrštena u ovu zbirku – ali u glavi ostaje fraza koju sam zapamtio iz tog nastupnog pokušaja “Kill yourself on the dancefloor!” A ovo jest ubojita elektro-pop muzika u pozitivnom smislu; uvodni “Tresor” i naredna “Fear” jasno ukazuju da u ravno 30 minuta materijala nema predaha. Naprosto dopuštamo da nas prožme taj sumorni i depresivni post-industrijski krš.

Ovaj materijal komotno možemo zamisliti u okviru adrenalinskih nabrijanih scena “Pobješnjelog Maxa”, a u svojim suptilnijim trenucima Popsimonovin futuristički takt nije daleko ni od “Istrebljivača” (“Empty, empty eyes – all around us…!”) – tema “The Day After” uz fenomenalnu “Falling Down Tonight” savršeno predočava sumorne ulične scene vječito ‘tako daleke ali bliske’ budućnosti.

Užurban i staložen, moćan minimalistički ton koji želi biti retro ali mu uspijeva definirati sadašnjost – istovremeno u ovom se materijalu iščitavaju i zamor i fascinacija tehno-igračkama. Muzika se iz teme u temu neprestano obnavlja dok stoji na jednom mjestu – a opet, sumanuto trči i spotiče se, ali ne pada. Čista elektro-motivacija. Popsimonova pronalazi načine da slaže sebi omiljene tonove kojima slušatelja nemilice uvlači u svoj jednostavan sintetički vrtlog.

Neobična je, skromna i zagonetna elektro-pop ikona čije vrijeme tek dolazi. Ili joj to barem od srca želim.

Ostalo je na vama – posjetite njezin MySpace i budite uporni: zatražite svoju dozu adrenalina – njezin demo-uradak!

0 Shares
Muziku podržava