Pere Ubu: “One Direction je underground, Eminem avangarda a mi između”

2005

Pere Ubu je kultni američki bend iz Clevelanda i postoji skoro četrdeset godina a jedina konstanta je karizmatični frontman David Thomas, koji u ovom intervju tvrdi da je njegov bend mainstream rock sastav.

Do sada su objavili desetak albuma, a zadnji im je izašao početkom godine i nosi naziv “Lady from Shangai” što ih po drugi put dovodi pred zagrebačku publiku.

Koncert će se održati u nedjelju, 3. studenog u Močvari, a zanimljivost je da s bendom stiže Graham Dowdall koji je svirao u zadnjoj postavi benda The Faction od Nico (The Velvet Underground), te ga je moguće čuti na albumima “Camera Obscura” i “Fata Morgana” na kojem je snimka zadnjeg Nicinog koncerta, nekoliko tjedana prije njene smrti.

O višegodišnjem muzičkom radu sastava dobili smo odgovore od gospodina Thomasa.Većina rock-kritičara tvrdi da je “Lady from Shangai” najbolji album Pere Ubua u zadnjih deset godina. Slažete li se s tim?
Niti se lažem niti se ne slažem. Većina, ako ne i svi, tih kritičara koji kažu takvo što vjerojatno nisu čuli ništa od nas u zadnjih deset godina. Što je vjerojatnije, pročitali su da je neki kritičar tako napisao pa su to iskopirali.Za muzičara je njegova muzika osobna stvar, i u kritikama nekada možemo pročitati stvari koje nisu prikladne, tj. koje nisu fokusirane na muziku izvođača. Bili ste glazbeni novinar, i gledano iz današnje perspektive, mislite li da danas još uvijek možemo pročitati relevantne stvari o muzici?
Glazbeno novinarstvo, svojim velikim dijelom, je nedorečeno, nejasno. Danas je bolesna misao da se sve svodi na drive-by novinarstvo.

Današnji trend u muzici se zasniva na izdavanju singlova i albumi su u neku ruku bačeni sa strane. Je li dobra stvar što je “Lady from Shangai” album koji je u potpunosti prihvaćen od strane slušatelja?

Mislim da je.

U vašim pjesama mogu se pronaći citati pisaca i njihovih djela. Je li čitanje knjiga inspiracija za vaše tekstove ili muzičke ideje?
Ne čitam toliko puno. Većinom pročitam nekoliko stranica i shvatim što je autor htio reći i tu stanem. Ono što vidim na svojim putovanjima je više inspirirajuće za tekstove i priče.

Muziku podržava

Inspiraciju crpite iz svega što je oko vas. Na primjer prvi singl Pere Ubua “30 Seconds Over Tokyo” je inspiriran “Doolitle Raidom”, a ime Pere Ubu dolazi od drame Alfreda Jarrya “Ubu Roi”. Imate nastupe diljem svijeta i upoznajete razne kulture. Koliko su kulturne razlike inspirativne za vas?
Zapravo nisu, zainteresiran sam samo za američku kulturu i američku geografiju. To je ono što jesam i što poznajem. Nisam kulturni turist kako bi se reklo. Strane kulture su kao strani jezik – interesantne, zvuče dobro, i drago mi je da sam ih doživio, ali esencijalno su nepristupačne i pune nijansi koje ne mogu cijeniti. Neću se pretvarati da razumijem Hrvatsku zbog svega nekoliko dana provedenih tamo i zbog nekoliko razgovora koje imam s hrvatskim fanovima. To je arogancija i glupost. Naš tonac je Hrvat, kako se ispostavilo. Ako ne razumiješ svoju vlastitu kulturu onda nema nikakve vražje nade da ćeš razumjeti nečiju drugu kulturu. Životni je posao pokušati razumjeti vlastitu kulturu.

“Lady from Shangai” je album na kojem mogu se čuti synth i elektronski zvukovi. Je li elektronika također element vaše kreativnosti?
Naravno. Mi smo grupa koja je pionir u području integriranja synth zvuka u rock glazbu na određen način. Nastavljamo taj posao. U stvari, naša trenutna turneja je s bendom čiji je rad posložen prema synth zvuku u jednom novom smjeru za nas.

Koliko je u muzici važno eksperimentirati sa zvukom i različitim žanrovima?
Ne generaliziram u ime drugih osoba. Jednostvano važno je za nas da nastavimo raditi stvari koje ne znamo kako raditi ili koje nam nije komforno raditi.

Ima li Pere Ubu improvizacijskih elemenata u live nastupima?
Naravno da ima.

Na web stranici Pere Ubua može se naći vaša zanimljiva izjava o novome albumu koja glasi: “Pjesme s novog albuma su anti-logičke, svirane u nesmislenoj strukturi i s nedostižnim tuningom. Nijedna ne može biti napisana ili prevedena. Mi ćemo smisliti nove obrasce anti-logike”. Možemo li to smatrati stvarnim opisom novog albuma?
Mislim da da, inače ga ne bih tako opisao.

Inače se bavite i produkcijom. Nakon 35 godina u glazbenoj industriji, mislite li da postoji novi način produkcijskog rada koji je drugačiji od ostalih?

Razvio sam se u dosta dobrog producenta, ali se moje metode mijenjaju stalno u skladu s time kako želim da ispadne album. Mogu raditi na rafiniranju produkcijske metode dvadeset godina, kao što sam radio s “Chinese Whispers” i onda tu metodu napustiti u korist drugačijeg pristupa koji pristaje onome što želim raditi. Ne hvatam se za jedan način rada. Jedini element je da ću raditi bilo što da izbjegnem pričanje s muzičarima koji su uključeni u to. Ne ‘vjerujem’ razgovorima s ljudima. Ne vidim svrhu toga i to često uništi umjetnost.

Jednom ste izjavili da je rock muzika uglavnom kao micanje velikih crnih kutija, s jedne strane grada na drugu stranu, na zadnjem sjedištu auta. Kako gledate na rock muziku danas?
Rock muzika danas je kukavička i sumanuta. Generalno gledano.

Kako definirate onda muziku Pere Ubua?
Mi smo mainstream rock bend. Lady GaGa i One Direction su eksperimentalni i underground. Eminem je avangarda. Mi smo negdje na sredini puta tog svega.

Što možemo očekivati na drugom hrvatskom koncertu Pere Ubua?
Pere Ubu je stalno u pokretu. Na turneji smo s pjesmama s našeg sljedećeg albuma. Radimo na setu zvuka i metoda koji će pristajati tom projektu.

0 Shares
Muziku podržava