Pred kraj svake godine, tradicionalno, redakcije slažu liste najboljih albuma godine. Ujedno su to i najdraži. Nagrada je to bez kipića i ceremonija, no od velikog značaja prepoznavanja izvrsnosti. Tri su albumske liste ove godine – najbolji inozemni albumi, najbolji domaći albumi (uključuje cijelu regiju, no bitno je da se eksponira kod nas) te zasebne liste muzika.hr kolektiva.

Najbolji inozemni albumi 2022.

32. FKA Twigs – Caprisongs

FKA twigs Caprisongs“Caprisongs” je prvi mixtape FKA Twigs koja ga tako opisuje, no, to je u biti njezin treći album. Na njemu gostuju Pa Salieu, The Weeknd, Shygirl, Dystopia, Rema, Daniel Caesar, Jorja Smith i Unknown T. Produkciju se bavi El Guincho, kao i Arca, Cirkut i Mike Dean, među ostalima. Izdavanju albuma prethodili su singl “Tears in the Club” na kojem gostuje The Weeknd te “Jealousy” na kojem gostuje Rema.

31. Charli XCX – Crash

Charli XCX CrashOvo je peti studijski album engleske umjetnice Charli XCX. Dok je njezin prijašnji rad bio prepoznat po eksperimentalnoj, hiperpop produkciji, “Crash” ima konvencionalniji dance-pop zvuk, a Charli ga je sarkastično opisala “prodala sam se velikoj izdavačkoj kući.” Pjesme s albuma uključuju elemente popa 80-ih i 90-ih, a Charli je među ostalima navela Janet Jackson kao najveći utjecaj na album.
<

30. Black Midi – Hellfire

Muziku podržava

Black Midi Hellfire“Hellfire” je treći studijski album engleskog progresivnog sastava Black Midi. Bend je ušao u studio s preliminarnim popisom pjesama, no tek su u studiju ih oblikovali:”To nam je omogućilo da damo više prostora za prijelaz i oblik ploče, kako bi pomogli da se svaka pjesma nadopunjuje, umjesto da su onako – ‘random’. Tako bolje sjednu nagle promjene.”

29. Stormzy – This Is What I Mean

Stormzy This Is What I Mean“This Is What I Mean” treći je album engleskog repera Stormzyja. Album je snimljen na otoku Osea u Engleskoj tijekom sessiona s timom “glazbenika svjetske klase i najboljih producenata, pisaca i umjetnika na svijetu u slobodnoj atmosferi”, objasnio je Stormzy i opisao ga kao “intimno ljubavno pismo glazbi”. Albumu je prethodio singl “Mel Made Me Do It” koji nije uključen u album.

28. Sharon Van Etten – We’ve Been Going About This All Wrong

Sharon Van Etten We've_Been_Going About This All Wrong“We’ve Been Going About This All Wrong” šesti je studijski album američke kantautorice Sharon Van Etten. Prije izlaska albuma objavljena su četiri singla: “Mistakes”, “Headspace”, “Porta” i “Used to It”. Album ima i svoje deluxe izdanje na kojem su uz deset pjesama dodani i četiri navedena singla.

27. Madrugada – Chimes at Midnight

madrugadaMadrugada dolazi iz Norveške, a samo ime preuzeli su iz portugalskog jezika što znači zora. Osnovani su daleke 1993., da bi 2008. objesili ‘kopačke o klin’ nakon prerane smrti jednog od osnivača Roberta Buråsa od predoziranja u ljeto 2007. S obzirom na to da već imali skoro gotov peti album, odlučili su ga dovršiti i objaviti početkom naredne godine pod imenom benda kao svojevrsni epitaf za karijeru benda.

Skandinavci imaju ono nešto, jer dugačke noći moraju djelovati na psihu, pa ako uspiju prebroditi te probleme, sposobni su idealno objediniti tamu i melankoliju s vedrinom, a baš takav je i ovaj album. Za mene je ovo čista perfekcija. – Siniša Miklaužić, recenzija

26. Otoboke Beaver – Super Champon

Otoboke Beaver Champon“Super Champon” japanskog punk rock benda Otoboke Beaver prvi je puni studijski album benda koji sadrži sve nove pjesme, a ne potpunu ili djelomičnu kompilaciju prethodno objavljenih pjesama kakvih u svojoj diskografiji imaju devet.

 

25. The Hu – Rumble of Thunder

The Hu - Rumble of Thunder“Rumble of Thunder” je drugi studijski album mongolskog folk-metal benda The Hu. Dok je njihov prvijenac djelovao kao metal album odsviran na narodnim instrumentima, “Rumble Of Thunder” je puno moderniji, snažan je i razigran. I dalje prepun rifova uz dominantne bubnjeve koje prate tradicionalni gudački i puhački instrumenti.

 

24. Alvvays – Blue Rev

Blue Rev Alvvays“Blue Rev” je treći studijski album kanadske dream pop grupe Alvvays, ujedno i prvi nakon pet godina. Album je pokupio visoke ocjene kritike, kao i prihvaćanje fanova. “Jedini način na koji sam preživjela ovo dugo bavljenje glazbom je jednostavno ne očekivati pohvale ili uspjeh,” kaže Molly Rankin, vokal benda. “Bilo je iznimno ugodno i neodoljivo od početka, ali nikada nisam bila razočarana. Samo želim da svi u bendu osjećaju da ono što rade ima vrijednost i značenje, da im je ugodno u njihovim životima i da se svi osjećamo kao da zajedno radimo nešto vrijedno truda — koliko god to zvučalo kao ‘ljetni kamp’.”

23. Spoon – Lucifer On The Sofa

spoon lucifer on the sofaNemojte dozvoliti da vas zavara njihov neatraktivan vanjski izgled ili stajling, nedostatak uzbuđenja oko njihovih privatnih života ili, naizgled, dosadno klasična rock postava. Iza svega toga skriva se beskrajno kreativan, inovativan i strastven bend koji je znao kako rock’n’roll prebaciti u novo stoljeće i koji već dugo vremena pokazuje da zna što s njime raditi i u nastavku toga stoljeća, usput ne samo sublimirajući svoje brojne prethodnike i idole, već i stvorivši samo svoj glazbeni svemir, koji ne pokazuje znakove usporavanja ni nakon gotovo tri desetljeća i koji je spreman još mnoge usisati na svom putu. Danaja Glavičić, recenzija

22. Taylor Swift – Midnights

taylor swift

Premda derivativan, obogaćen je ugodnim melodijama, zaigranim tekstovima (zanemarimo poneke zbilja loše stihove) te neospornim vibeom. Pjesme poput “Lavander Haze“, “Anti-Hero“, “Vigilante Shit“ i “Sweet Nothing“ gotovo su genijalne, među najboljima u autoričinoj diskografiji, dok ostatak albuma varira od vrlo dobrog/odličnog do, u najgorem slučaju, manjkavog. Meni ponekad nedovoljno privlačni korak unazad te pogled prema prošlošću za Swift vjerojatno predstavljaju nužnost – izvlačenje onog najboljeg iz svojeg opusa kako bi naredne odluke bile što uspješnije. S tehničke strane, miks može djelovati nedovršeno, a instrumentacija skeletna, no pametno korištenje vokala te uobičajeno snažno pisanje nadoknađuju nedostatke. “Midnights“ se može veoma lagano podnijeti; probaviti – valovi zvuka klize niz uši gotovo neprimjetno, dok pjevanje šarmira blagim varijacijama koje nagovješćuju promjene raspoloženja ili karaktera. Sve u svemu, raspon je malen, ali doseg širok. Domagoj Jurić, recenzija

21. Björk – Fossora

Bjork FossoraTeško je pobjeći od činjenice kako je Björk, na projektima navedenim u prethodnom odlomku, puno detaljnije pristupila razradi koncepta (isključimo “Voltu”), priči, ali i konkretizaciji forme pjesama. Pojedini momenti na “Fossori“ neizmjerno su kvalitetni, ali su paralelno ugušeni suviše sirovom okolinom (za vlastito dobro). Premda je smanjenje ambicije moglo proizvesti kohezivniji set, prednost nove kompilacije je to što pršti uzbudljivim interpretacijama svijeta oko nas, s avangardnim pristupom muzici i opipljivim emocionalnim ulogom. Daleko od savršenog, “Fossora“ je rad umjetnice čiji je jedini cilj zadovoljiti vlastite potrebe. Domagoj Jurić, recenzija

20. Nilüfer Yanya – Painless

Nilüfer Yanya Painless“Painless” je drugi album londonske pjevačice Nilüfer Yanye koji bi ju mogao označiti kao zvijezdu svoje generacije. Proizvod je to umjetnice eklektičnog ukusa koji vrijeme provodi fokusirajući se i usavršavajući svoj talent, a album opisuje: “Kad god kažete bezbolno, u isto vrijeme govorite i o boli.”

 

19. PUP – The Unraveling of PUPTheBand

PUP - The Unraveling of PUPTheBand“The Unraveling of PUPTheBand” četvrti je album kanadskog punk rock benda PUP. Bend je album najavio uz singl “Robot Writes a Love Song”, a nastavile su objave singlova “Matilda” i “Totally Fine”. PUP na albumu pjesmama teži osjećaju depresije, ali nikada ne podliježe njezinoj letargiji ili bezvoljnosti što je i jedan od paradoksa i atrakcije prema PUP-ovom stvaralaštvu.

18. Pusha T – It’s Almost Dry

Pusha T It's Almost Dry

“It’s Almost Dry” četvrti je album američkog repera Pushe T, na albumu gostuju Kanye West, Jay-Z, Pharrell Williams, Kid Cudi, Lil Uzi Vert, Don Toliver, Nigo, Labrinth i Malice. Kanye West i Pharrell Williams također su i izvršni producenti, pri čemu je Williams producirao šest pjesama, West pet. Album je Pusha T predstavio: “Uvijek stvaram remek-djelo i u procesu stvaranju, kao kod stvaranja slike, na kraju kažete ljudima dok čekaju: ‘Evo, još malo pa je suho’, jer oni uvijek pitaju: ‘Kad će biti gotovo?’ A na remek-djela morate čekati. Također u kulturi droga, puno puta ćete imati ljude koji čekaju na proizvod, a on još nije ‘suh’. Možeš doći po njega kad se osuši.”

17. Wet Leg – Wet Leg

Wet leg Wet Leg je debitantski album britanskog indie rock sastava Wet Leg kojeg je istaknuo viralni hit “Chaise Longue”, a nakon kojeg su uslijedili singlovi “Wet Dream”, “Too Late Now”, “Oh No”, “Angelica” i “Ur Mum”. Album je u užem izboru za nagradu Mercury 2022. i nominiran je za najbolji album alternativne glazbe na 65. dodjeli nagrada Grammy.

 

16. Ghost – Impera

Ghost ImperaZa Ghostov se album govori da nije savršen, da vrlo vjerojatno neće odjeknuti i predugo se zadržati, no nitko ne može osporiti činjenicu da je iz Ghostove radionice stigao solidan i zanimljiv materijal vrijedan preslušavanja.

 

 

15. Steve Lacy – Gemini Rights

Steve Lacy Gemini Rights“Gemini Rights” drugi je studijski album američkog glazbenika Stevea Lacyja koji slijedi debi album “Apollo XXI” iz 2019., a prethodili su mu singlovi “Mercury”, “Bad Habit” i “Sunshine”. “Bad Habit” je postala i Lacyjeva prva pjesma koja je ušla na Billboard Hot 100, a kasnije je postala i njegov prvi singl broj jedan.

 

14. Porcupine Tree – Closure/Continuation

Porcupine Tree Closure Continuation“Closure/Continuation” jedanaesti je studijski album britanskog progresivnog rock sastava Porcupine Tree. To im je prvi nakon “Incidenta” iz 2009. godine. Unatoč javnoj neizvjesnosti o budućnosti benda nakon što se frontmen Steven Wilsona usredotočio na solo karijeru 2010., album je sniman s prekidima u potpunoj tajnosti između Wilsona, Gavina Harrisona i Richarda Barbierija tijekom sljedećeg desetljeća, bez dugogodišnjeg basista Colina Edwina.

13. Fontaines D.C. – Skinty Fia

Fontaines D.C. Skinty FiaFontaines D.C. su sve veći i veći bend što je ovaj album iznova dokazao. Album nije toliko jak kao prvijenac, ali ima snagu prošlog album uz jaki sentiment i mračni post-punk zvuk koji uvijek nailazi na plodno tlo, pa sam siguran da je to dodatni temelj za jednu veliku karijeru. – Siniša Miklaužić, recenzija

 

12. Big Thief – Dragon New Warm Mountain I Believe in You

Big Thief

Moja originalna ideja da “Dragon New Warm Mountain I Believe In You” predstavim na što je moguće jednostavniji način, primjećujete, vrlo se brzo rasplinula, budući da je to zaista, na kraju balade, album koji se žestoko opire jednostavnim interpretacijama i klasifikacijama, ostavljajući vas da i nakon opetovanih druženja u njemu pronalazite nove zvukove i nova tumačenja. Kao svi dobri pjesnici, Lenker ovdje mnoge stihove ostavlja otvorenima vašem vlastitom iskustvu i pogledu na svijet, a kao bend zaista dodaju dimenziju više u odnosu na njezine solo uratke, nigdje ne ometajući intimnost, neposrednost i sirovu energiju njezinog pisanja i pjevanja. Sve što su dosad radili na neki način je nagovještavalo da su sposobni za ogroman album, u emotivnom i sviračkom smislu, ali nekako je ispao još i veći – definitivno je njihov dosadašnji kreativni vrhunac i jedan od neupitnih kandidata za album godine. Ono što je zaista fascinantno, i dalje se čini da su Big Thief tek na početku i da od njih možemo očekivati i neka nova čuda, da ih inspiracija ne napušta i da je njihova vizija sasvim netaknuta, u magičnom svijetu koji su stvorili za sebe i nas. – Danaja Glavičić, recenzija

11. Denzel Curry – Melt My Eyez See Your Future

“Melt My Eyez See Your Future” je peti studijski album američkog repera Denzela Curryja. Album uključuje pjesme koje vokalno potpisuju Robert Glasper, Buzzy Lee, Saul Williams, Bridget Perez, T-Pain , 6lack, Rico Nasty, JID, Jasiah, 454 i Slowthai te produkcijski Cardo, FnZ, Thundercat, JPEGMafia i Kenny Beats, između ostalih. Prethodili su mu singlovi “Walkin”, “Zatoichi” i “Troubles”. Curry je na “Melt My Eyez See Your Future” uravnotežen – kombinira humoristične i dramatične tekstove dok progovara o identitetu i pokretima koji ga guraju naprijed.

10. Weyes Blood – And in the Darkness, Hearts Aglow

Weyes Blood And in the Darkness, Hearts Aglow“And in the Darkness, Hearts Aglow” peti je studijski album američke glazbenice Weyesa Blooda. Album je drugi u trilogiji snimaka koja je započela s prethodnim albumom “Titanic Rising”, a nastavak opisuje kao osobni odgovor “na to da sam usred svega”. Album je podržan s tri singla “It’s Not Just Me, It’s Everybody”, “Grapevine” i “God Turn Me Into a Flower”. Kako bi promovirala album, Weyes Blood će krenuti na koncertnu turneju 2023.

9. Beyoncé – Renaissance

Beyoncé “Renaissance”Koncept ovdje nije dramatičan ili preopterećujući kao na “Lemonade“, ali ideja emancipacije od problema koji bi inače bili polazišta Beyoncé albuma impresivna je – osobito u ovakvoj formi. Prevlast stila nad sadržajem opravdana je svakom donesenom odlukom (strukturiranje djela, njegovi detalji i unekoliko opuštena narav) te ne predstavlja nedostatak cjelokupnog prikaza. Nadasve, odrješenje prekomjerne ozbiljnosti u korist snažnog estetskog manevra pogoduje originalnoj zamisli, konceptu. “Renaissance“ je radikalan zapis; novo poglavlje odveć bujne karijere značajne umjetnice. Teško je bilo zamisliti da će isto možda biti i najbolje dosad! – Domagoj Jurić, recenzija

8. The 1975 – Being Funny In A Foreign Language

the 1975 Being Funny In A Foreign LanguageRazlozi zbog kojih će mi “Being Funny in A Foreign Language” zasigurno biti najbolji pop album godine, bez obzira na to što u konkurenciji uz Taylor Swift ima još i Harryja Stylesa kao dvije trenutno najveće planetarne zvijezde, razlozi su zbog kojih su mi The 1975 i dosad bili zanimljiv fenomen – uvrnuta autentičnost, subverzija koje u modernom popu praktički više ni nema, poigravanje rock star postavkama, glazbena ambicija i progresija, teatrika i drama, očuvana emocija te, iznad svega, čista zabava. U pripremi za recenziju pogledala sam njihov sasvim nedavni koncert u streamingu iz Madison Square Gardena – uz ionako standardno sjajan nastup benda, Healy se u jednom trenutku spojio na bocu s kisikom, usput simulirajući masturbaciju, da bi zatim skinuo košulju, odgrizao par komada neke sirove mesine, napravio 30-tak sklekova, uvukao se u jedan od televizora na stageu i nestao uz vrisak i dernjavu, tako da – I’m so in. – Danaja Glavičić, recenzija

7. Beach House – Once Twice Melody

beach house once twice melody“Once Twice Melody” osmi je studijski album američkog dream pop dua Beach House, objavljen 18. veljače 2022. Riječ je o dvostrukom albumu od 18 pjesama, predstavljenih u četiri poglavlja koja su se u četiri navrata objavljivala.

 

 

6. The Weeknd – Dawn FM

The Weeknd "Dawn FM"

Iako izrazito uspješan, “Dawn FM“ nije bezgrešan proizvod – koliko god neznatni, nedostaci ipak postoje. Generalno, stvar je podosta jednostavna – pojedini trenuci na kompilaciji nisu dobri poput većine. Napisano ne predstavlja istaknut problem, no potrebno ga je obrazložiti. “Don’t Break My Heart“ suviše je suptilna i tematski monotona, vokalno zanimljiva, no strukturno te instrumentalno siva, dok “I Heard You’re Married“ sadržava poprilično loš doprinos Lil Waynea koji urušava inače solidnu kompoziciju. Ali koga zavaravamo! Najnoviji The Weeknd projekt pršti konceptualnošću i pomno promišljenom glazbom. On ne samo da priziva ono istinski božanstveno, već nastavlja strahovito jak glazben niz koji bi bez teškoće mogao zasjeniti originalnu trilogiju. Manjak grandioznosti, teatralnosti i ogromnih pripjeva svrsishodno gradi iščekivanje završetka; nečeg velebnog i, poput “After Hours“, gotovo savršenog. Ali kakav smo samo drugi čin dobili! – Domagoj Jurić, recenzija

5. Mitski – Laurel Hell

Mitski Laurel HellNakon turneje 2019. godine Mitski je odlučila da je kraj. Godine sviranja i stvaranja albuma učinile su svoje, glazbenica je deaktivirala sve profile na društvenim mrežama i povukla se iz javnosti. Danas u intervjuima izjavljuje da joj je bilo narušeno zdravlje, da se osjećala kao proizvod, turneja za turnejom učinile su je tupom i sve što je željela je nestati i prestati. Za to vrijeme njezina je glazba postajala sve popularnija – njezina vjerna publika obožava je i idolizira, Mitski kao da je postala žanr za sebe, često povezana s melankoličnim, depresivnim i tjeskobnim konotacijama u kojima se njezina glazba, i ona sama, pojavljuju kao terapija i spas. Otkrivena je i na Tik-Toku (posebno pjesma “Nobody” s “Be The Cowboy”) gdje je postala hit. Svaki njezin mig očekivao se s nestrpljenjem i kada se početkom listopada 2021. godine pojavio račun mitskileaks (vodi ga njezin management, u jednom intervjuu Mitski je izjavila da ne prati društvene mreže) s najavom singlea bilo je očito da se Mitski vraća.

Rasplesana melankolija možda najbolje opisuje ovaj album – i dalje čujemo ranjivost i tugu, no umotane u plesno i prpošno ruho. “Laurel Hell” album je koji pokazuje Mitski u drukčijem, a opet poznatom svjetlu. Neki se glazbenici mijenjaju, eksperimentiraju sa zvukom i ulaze u nepoznate vode, dok istovremeno ne gube čar koju su imali na početku. Ovaj će album voljeti Tik-Tok generacija i stari fanovi koji bi mogli zaplesati. – Anita Milićević, recenzija

4. Kendrick Lamar – Mr. Morale & The Big Steppers

Kendrick Lamar Mr. Morale & The Big SteppersKendrick Lamar ne treba nam biti uzor! On odbija ulogu spasitelja koja mu je dodijeljena nakon izdanja “To Pimp A Butterfly“. On nije ideal onog što crni čovjek u SAD-u treba biti! On je neuredna, komplicirana i duboko manjkava osoba! On nije bog; njegova glazba nije božanstvena! Ovo nisu moji zaključci nakon slušanja. Ovo je doslovno ono što nam autor iz dubine svojih pluća tako direktno govori. “Kendrick made you think about it, but he is not your savior; The cat is out the bag, I am not your savior.“ I što sad? Eto, “Mr. Morale & The Big Steppers“ vidi umjetnika kako napušta status quo; grupe i pojedince koji su ga godinama hvalili kao nepogrešivog i od toga profitirali. Isti ljudi koji bi ga izbacili iz vlastitih društvenih krugova zbog uvjerenja koje nosi ili je nosio. Tko ovdje izlazi kao pobjednik? – Domagoj Jurić, recenzija

3. Black Country, New Road – Ants From Up There

Black Country, New RoadTeško mi je izdvajati poneke pjesme jer ovo izdanje je još zaokruženije od prvijenca. Tamo sam imao par favorita koje sam slušao do besvijesti (npr. “Sunglasses” i “Opus”), dok je ovdje sasvim drugačiji sentiment, zbog čega se manje toga ističe, pa dobivamo jednu cjelinu u kojoj se beskonačno može uživati. Najstarija pjesma na albumu je “Basketball Shoes” i ona je nekako najviše divlja i baza za sve ostalo na albumu, pa su ju vješto postavili na sam kraj da izuje slušatelja svojom divotom u 12 i pol minuta koliko traje. Bit ću toliko slobodan i reći da koliko god mi je ta pjesma fantastična, nije mi najbolja na albumu, pa ću vam prepustiti da sami istražujete ovo novo epohalno putovanje chamber-popom, post-punkom, klezmerom i free jazzom objedinjeno u još jedan bezvremenski indie rock album. – Siniša Miklaužić, recenzija

2. Rosalía – Motomami

“Motomami“ je kompozicijsko i estetsko remek-djelo; ništa više, ništa manje. Korišteni su isti alati kao i pri proizvodnji balada, bachate, reggaetona i flamenca s objedinjenim utjecajima koji uključuju Franka Oceana, Kanye Westa, Daddyja Yankeeja i Justa Betancourta. Sve napisano miri se drastično minimalnom produkcijom – pjesme se oslikavaju tek s nekoliko poteza, a ono genijalno je što uvijek uspijevaju. Nadalje, “Motomami“ pomno istražuje identitet glazbenice te seže do najdubljih uglova njezinog karaktera. Oslobađaju se primitivne, divlje težnje, neobuzdanost, seksualnost (‘Moto’), kao i potreba za pažnjom, nježnošću te brigom (‘Mami’). Ovaj album trebao je ispasti tako krivo – čudo je što je ispao toliko dobro. – Domagoj Jurić, recenzija

1. The Smile – A Light for Attracting Attention

The Smile A Light For Attracting Attention

“A Light For Attracting Attention”, u mnogo je većoj mjeri testament ogromne, neponovljive karijere Radioheada i songwriterskog partnerstva Yorke-Greenwood o kojem će se jednog dana pisati kao i o onom Lennon-McCartney, nego li predstavljanje nekog novog benda. Za sve njihove obožavatelje, divno ih je čuti u tako dobroj formi, ustanoviti da godine ništa, ali baš ništa ne mogu napraviti ni njihovom glazbenom geniju ni njihovom stavu, te produžiti odavno uspostavljenu, neraskidivu vezu s njima, onu koja je tako rijetka u glazbenoj današnjici – za sve nas, oni su i dalje baš naš bend, a sve što oni rade doživljava se vrlo osobno, gotovo intimno, puno intenzivnije negoli albumi onih nekih drugih bendova. Za sve ostale koji još možda nisu prokljuvili zašto, možda kasnite na show, ali bolje ikad nego nikad. – Danaja Glavičić, recenzija

0 Shares
Muziku podržava