Orchestral Manoeuvres In The Dark

4906

Oformljeni na poluotoku The Wirral (Merseyside/Cheshire) u blizini Liverpoola 1978. godine te predvođeni njihovim glavnim pjevačem, klavijaturistom, gitaristom, tekstopiscem i kompozitorom Andyem McCluskeyem, Orchestral Manoeuvres In The Dark (skraćeno OMD) su jedna od najcjenjenijih te također najuspješnijih britanskih grupa proizašlih iz britanske novovalne synthpop scene kasnih sedamdesetih i ranih osamdesetih godina.

Tijekom svojeg sveukupno više od dvadeset godina dugog djelovanja za vrijeme kojega su također svoju postavu mijenjali nekoliko puta, do sada su izdali deset studijskih te nekolicinu kompilacijskih albuma. Svoj su službeni raspad objavili 1996., a ponovo se okupili 2006. godine te do danas nastavili sa svojim aktivnostima.

1977.
Rujan: Dijeleći zajedničku ljubav prema avangardnoj elektronskoj glazbi te izvođačima poput grupe Kraftwerk i Briana Enooa (ex-Roxy Music) između ostalih, te prethodno, što zajedno što odvojeno, svirajućii u nekoliko lokalnih bendova uključujući Equinox (za koje je McCluskey napisao pjesmu “Orchestral Manoeuvres in the Dark”), Pegasus i kratkotrajne Hitlerz Underpantz, dvojica školskih prijatelja – spomenuti Andy McCluskey (r. George Andrew McCluskey, 24.6.1959., Wirral, Cheshire) i klavijaturist te također pjevač Paul Humphreys (r. Paul David Humphreys, 27.2.1960., London) zajedno s pjevačicom (u to vrijeme također McCluskyevom djevojkom) Juliom Kneale, gitaristom Garyem Hodgsonom, basistom Steveom Hollisom te još jednim budućim članom Orchestral Manoeuvres In The Dark, bubnjarom Malcolmom Holmesom osnivaju lokalnu ‘supergrupu’ The Id.

Muziku podržava

Kroz grupu će tijekom njezina kratkotrajna postojanja također proći još osam nestalnih članova te čija će se pjesma – “Julia’s Song” (koju je napisala Kneale) naći na kompilacijskom albumu raznih izvođača “Street to Street – A Liverpool Album” etikete Open Eye, koji će biti objavljen u srpnju 1979. godine.

1978.
Kolovoz: Nakon raspada grupe (The Id), McCluskey se kao pjevač pridružuje lokalnom eksperimentalnom novovalnom bendu Dalek I Love You, čija je originalna postava uz Kennya Peersa također uključivala buduće članove liverpulške, također novovalne, grupe The Teardrop Explodes, Andya Gilla i Davida Balfea (ex-Big In Japan; također jedan od osnivača grupe The Chameleons) te još dva buduća člana Orchestral Manoeuvres In The Dark – Davea Hughesa i Martina Coopera.

Razočaran njihovim anarhičnim pristupom napustit će grupu nakon samo mjesec dana provedenih u njoj te se zaposliti u carinarnici liverpulškog brodogradilišta nakon čega će zajedno s Humphreysom oformiti njihovu sljedeću grupu – VCL XI, imenovanu po broju ventila otisnutog na pozadini albuma “Radio-Activity” spomenutih Kraftwerk.

Listopad (12): Konačno se nazvavši Orchestral Manoeuvres In The Dark (po spomenutoj istoimenoj pjesmi McCluskeyevog prijašnjeg benda Equinox) te opisujući svoju glazbu kao ugodan sintesajzerski eksperiment, uz pomoć Paula Collistera te vlastitoga kasetofona, kojega su po anti-heroju iz romana “Nineteen Eighty-Four” Georgea Orwella imenovali Winston, svoj prvi nastup uživo održavaju u liverpulškom klubu Eric’s.
(Svoje prve uratke snimili su na Collisterovom četverovratnom kasetofonu TEAC.)

1979.
Svibanj (21): Objavljen na mančesterskoj lokalnoj nezavisnoj etiketi Factory Records Tonya Wilsona (R.I.P.), izdan je njihov debitantski singl – “Electricity“.
Kako se svih njegovih otisnutih 5.000 primjeraka brzo rasprodalo, Richard Branson ih odlučuje potpisati za netom pokrenutu podetiketu svoje etikete Virgin Records, DinDisc na kojoj je želio imati glazbu, koja bi se prvenstveno svidjela samo djevojkama te će u rujnu tekuće godine reizdati spomenuti singl, koji će se sljedeće godine naći na njihovom debitantskom albumu te također dosegnuti 99. mjesto UK charta.

Kolovoz: Zajedno s grupama A Certain Ratio, Echo & The Bunnymen, Joy Division i The Teardrop Explodes, pred procjenjenih tri stotine posjetitelja nastupaju na cjelodnevnom open-air koncertu održanom u Leighu (Greater Manchester).
(20): Snimaju pjesme “Bunker Soldiers”, “Julia’s Song”, “Messages” i “Red Frame/White Light” za svoj prvi “John Peel Session” legendarnog DJ-a Johna Peela (R.I.P.), kojega će u svom eteru BBC Radio 1 emitirati 3. sljedećeg mjeseca.

Rujan (8-9): Nastupaju na prvom Futurama Festivalu održanom u Queens Hall u Leedsu (South Yorkshire).
(20): U Apollo Theatreu (Glasgow) započinju svoju trinaestodnevnu turneju po Velikoj Britaniji tijekom koje su nastupali kao predgrupa Garyu Numanu.
Prosinac (7-8): U londonskoj Electric Ballroom sviraju kao predgrupa za Talking Heads.

1980.
Veljača (15): U spomenutom liverpulškom klubu Eric’s započinju svoju prvu predvodničku turneju po Velikoj Britaniji.
(16): Drugi singl s još uvijek njihovog nadolazećeg debitantskog albuma, “Red Frame/White Light”, doseže 67. mjesto UK charta
Ožujak (8): Snimljen u njihovom vlastitom liverpulškom studiju, obilježen jednostavnim melodioznim popičnim zvukom, njihov debitantski album, jednostavnog naziva “Orchestral Manoeuvres in the Dark“, kojega su koproducirali s legendarnim mančesterskim producentom Martinom Hannettom (R.I.P.) i basistom malo poznate grupe Gong, Mikeom Howlettom, te na kojem također gostuju još uvijek budući članovi grupe, spomenuti Malcolm Holmes i Martin Cooper, doseže 27. mjesto UK charta.

Travanj (14): Snimaju pjesme “Pretending to See the Future”, “Enola Gay”, “Dancing” i “Motion and Heart” za svoj drugi “John Peel Session”, kojega će u svom eteru BBC Radio 1 emitirati 21. istog mjeseca.
Svibanj (9): Zamijenivši svoj kasetofon Winston sada stalnim članovima grupe, spomenutima Malcolmom Holmesom (r. Engleska) na bubnjevima i Daveom Hughesom (r. Engleska) na klavijaturama, u mančesterskom Russell Clubu započinju desetodnevnu turneju po Velikoj Britaniji, koja će završiti nastupom u Cedar Ballroom u Edinburghu (Škotska) 23. tekućeg mjeseca.
Lipanj (21): Treći te ujedno i posljednji singl s aktualnog debitantskog albuma, “Messages”, doseže 13. mjesto UK charta.
Rujan (29): Snimaju pjesme “Annex”, “The Misunderstanding” i “The More I See You” za svoj treći “John Peel Session”, kojega će u svom eteru BBC Radio 1 emitirati 6. sljedećeg mjeseca.

Studeni (1): Nazvan po istoimenom američkom borbenom avionu iz kojega je tijekom Drugog svjetskog rata bačena bomba na Hirošimu (Japan) te označivši njihov veliki proboj, jedini singl s njihovog nadolazećeg drugog studijskog albuma, poletni “Enola Gay”, doseže 8. mjesto UK charta, dok snimljen u postavi McCluskey/Humphreys/Holmes, mračnijeg te sofisticiranijeg zvuka u odnosu na svojeg prethodnika, njihov drugi album – “Organisation” čiji se naziv vjerojatno odnosi na istoimenu grupu, koja je prethodila Kraftwerku te kojega su također napravili u koprodukciji s Howlettom, doseže 6. mjesto istoga, kako tijekom nekoliko sljedećih mjeseci uz Veliku Britaniju održavaju svoje prve nastupe po ostatku Europe te također SAD-a za vrijeme kojih će početkom sljedeće godine Hughesa zamijeniti Martin Cooper (r. 1.10.1958., Wirral).

1981.
Rujan (12): Najavni singl njihovog nadolazećeg trećeg studijskog albuma, “Souvenir”, doseže 3. mjesto UK charta.
Studeni (14): Drugi singl s još uvijek nadolazećeg trećeg studijskog albuma za kojega su inspiraciju pronašli u liku i djelu Ivane Orleanske, “Joan of Arc”, doseže 5. mjesto UK charta.

(21): Često smatran najambicioznijim te najboljim albumom u njihovoj cjelokupnoj karijeri, obilježen orkestralnim atmosferičnim synth zvukom, njihov treći studijski album, remek-djelo “Architecture & Morality“, kojega su uz Howletta također producirali zajedno s producentom Richardom Manwaringom, doseže 3. mjesto UK charta. Prodavši se u preko tri milijuna primjeraka diljem svijeta također je postao i najprodavaniji album u njihovoj cjelokupnoj karijeri te ih učinio velikom grupom kako u domovini Velikoj Britaniji tako i ostatku Europe.

1982.
Veljača (20): Nastavljajući se na svojeg prethodnika, treći te ujedno i posljednji singl s albuma “Architecture & Morality”, grandiozna synth balada “Maid of Orleans (The Waltz of Joan of Arc)”, doseže 4. mjesto UK charta kasnije također postavši najprodavanijim singlom aktualne 1982. godine u Zapadnoj Njemačkoj.
Ožujak (13): U SAD-u izdan za etiketu Epic Records, album “Architecture & Morality” doseže 144. mjesto US charta, kako većinu ostatka godine McCluskey i Humphreys provode snimajući sljedeći studijski album grupe.

1983.
Siječanj (29): Snimaju pjesme “Genetic Engineering”, “Off All the Things We’ve Made” i “ABC Auto Industry” za svoj četvrti te ujedno i posljednji “Joh Peel Session”, kojega će u svom eteru BBC Radio 1 emitirati 21. sljedećeg mjeseca.
Ožujak (12): Prvi singl s njihovog četvrtog studijskog albuma, “Genetic Engineering”, doseže 20. mjesto UK charta, dok izdan za većinsku etiketu Virgin Records te eksperimentalnije nastrojen, njihov četvrti studijski album – “Dazzle Ships“, kojega su producirali zajedno s producentom Rhettom Daviesom te kojim su dominirale hladnoratovske i istočnoeuropske teme, debitira na 5. mjestu istoga. Iako kritički vrlo hvaljen, nije uspio ostvariti komercijalni uspjeh svojeg prethodnika.
Travanj (16): Drugi te ujedno i posljednji singl s njega, poletni “Telegraph”, doseže 42. mjesto UK charta.
Svibanj (21): Album “Dazzle Ships” doseže 162. mjesto US charta.

1984.
Svibanj (12): Prvi singl s njihovog petog studijskog albuma, “Locomotion”, doseže 5. mjesto UK charta, dok napravljen u koprodukciji s producentom Brianom Tenchom, njihov peti studijski album – “Junk Culture“, kojim su se vratili svojem izvornom jednostavnom poletnom popičnom zvuku te na kojem su po prvi put upotrijebili revolucionarni digitalni sampler Fairlight CMI, debitira na 9. mjestu istoga.

Srpanj (7): Drugi singl s njega, “Talking Loud and Clear”, doseže 11. mjesto UK charta.
Rujan (22): Treći singl skinut s njega, “Tesla Girls”, doseže 21. mjesto UK charta.
Studeni (10): Četvrti te ujedno i posljednji singl skinut s njega, “Never Turn Away”, debitira na 70. mjestu UK charta.

Prosinac (15): U SAD-u izdan za etiketu A&M Records (njihov novi američki snimateljski ugovor), album “Junk Culture” doseže 182. mjesto US charta, dok nakon neprestanog održavanja turneja po Europi, SAD-u, Japanu i Australiji u protekle dvije godine te prevelikoga pritiska Humphreys tijekom mjeseca odlučuje napustiti grupu kako bi se skrasio sa svojom američkom suprugom. Deset dana kasnije promijenit će mišljenje te se ponovo vratiti u nju (grupu).

1985.
Lipanj (8): Najavni singl njihovog nadolazećeg šestog studijskog albuma, balada “So In Love”, doseže 27. mjesto UK charta.
(29): Napravljen u koprodukciji s poznatim britanskim producentom Stepehom Hagueom (Erasure, New Order, The Pet Shop Boys…itd.), obilježen klasičnim pop-rock zvukom, njihov šesti studijski album – “Crush“, kojega su napravili zajedno s još dva nova člana grupe, braćom Grahamom Weirom (trombon, gitara) i Neilom Weirom (truba), debitira na 13. mjestu UK charta. Album je također bio prva Hagueova produkcija ikada.

Srpanj (7): Zajedno s grupama Aswad i Working Week nastupaju na besplatnom koncertu “Jobs for a Change”, kojega je u Battersea Parku (London) organiziralo londonsko gradsko vijeće kako bi uslijed vrlo raširenog tačerizma upozorilo na tadašnju veliku nezaposlenost u Velikoj Britaniji.
Kolovoz (3): Dok su u međuvremenu dijelom zbog aktualnih američkih turneja tijekom kojih su nastupali kao predgrupa za The Thompson Twins i Power Station između nekolicine ostalih postajali popularniji u SAD-u nego Velikoj Britaniji i ostatku Europe, drugi singl s njihovog aktualnog šestog studijskog albuma, “Secret”, doseže 34. mjesto UK charta.
Listopad: Zajedno s ostalim izvođačima po Europi započinju seriju antirasističkih koncerata.

Studeni (2): Treći te ujedno i posljednji singl s albuma “Crush”, “La Femme Accident”, doseže 42. mjesto UK charta.
(9): Singl “So In Love” doseže 26. mjesto US charta.
(23): Album “Crush” doseže 38. mjesto US charta nedugo zatim učinivši Haguea vrlo traženim producentom diljem svijeta.

1986.
Veljača (1): Singl “Secret” doseže 63. mjesto US charta.
(2): U liverpulškom Empire Theatreu započinju sedamnaestodnevnu turneju po Velikoj Britaniji, koja će završiti dvama nastupima u londonskom Hammersmith Odeonu 24. i 25. istog mjeseca.
Svibanj (7): Iskorišten za potrebe soundtracka te godine vrlo popularnog filma “Pretty in Pink” Johna Hughesa, njihov sljedeći singl – “If You Leave” doseže 48. mjesto UK charta, dok će nedugo zatim McCluskey izjaviti da je Amerika jedino mjesto na svijetu gdje su još popularni.
(31): Singl “If You Leave” doseže 4. mjesto US charta.

Srpanj (15): Zajedno s New Order, James i nekolicinom ostalih izvođača nastupaju na Festival Of The Tenth Summer održanom u mančesterskom PSV Clubu.
Listopad (4): Najavni singl njihovog nadolazećeg sedmog studijskog albuma, “(Forever) Live and Die”, doseže 11. mjesto UK charta.
(11): Sljedeći glazbeni izričaj svojeg prethodnika, njihov sedmi studijski album – “Pacific Age“, kojega su također napravili u koprodukciji s Hagueom, debitira na 15. mjestu UK charta.

Studeni (29): Album “Pacific Age” doseže 47. mjesto US charta, dok nedugo zatim braća Weir odlučuju napustiti grupu.
Prosinac (6): Drugi singl s njega, “We Love You” doseže 54. mjesto UK, dok singl “(Forever) Live and Die” doseže 19. mjesto US charta.

1987.
Svibanj (9): Treći te ujedno i posljednji singl s albuma “Pacific Age”, “Shame”, doseže 52. mjesto UK charta.

1988.
Veljača (13): Jedini singl s njihove nadolazeće ‘best of’ kompilacije, “Dreaming”, doseže 50. mjesto UK charta.
Ožujak (19): Također izdana na istoimenom VHS-u, dotična ‘best of’ kompilacija – “The Best of OMD” doseže 2. mjesto UK charta iza albuma “Introducing the Hardline According to Terence Trent D’Arby” Terence Trent D’Arbya.
Svibanj (14): Kompilacija “The Best Of OMD” doseže 46. mjesto US charta.
(21): Singl “Dreaming” doseže 16. mjesto US charta.

1989.
Nezadovoljni slabijim prijemom svoja posljednja dva studijska albuma i padom popularnosti u domovini Velikoj Britaniji te izostanka još većeg uspjeha u SAD-u, tijekom godine članovi grupe odlučuju otići svaki na svoju stranu.

Zajedno s Cooperom i Holmesom Humphreys pokreće bend – The Listening Pool s kojim će za njihovu vlastitu etiketu Telegraph do njegova raspada 1996. objaviti jedan album, vrlo hvaljeni “Still Life” (1993.), dok će praćen gostujućim glazbenicima kao što su Lloyd Masset, Stuart Kershaw, Abe Juckes, Nigel Ippinson, Phil Coxon i Mike Douglas, McCluskey (do 1996. jedini stalni član grupe) dalje nastaviti rad pod imenom Orchestral Manoeuvres In The Dark te također tijekom sljedeće dvije godine gostovati na albumima legendarnog američkog producenta elektro glazbe Arthura Bakera “The Message of Love” (1989.) i “Cloudcuckooland” (1990.) The Lightning Seedsa.

1991.
Ožujak (11): U SAD-u kompilacija “The Best of OMD” doseže zlatnu tiražu.
Svibanj (11): Popraćen vrlo upečatljivim videospotom, najavni singl njihovog nadolazećeg osmog studijskog albuma, epski te snažno udarajući “Sailing on the Seven Seas”, doseže 3. mjesto UK charta.
Srpanj (1): U Apollo Theatreu u Oxfordu započinju turneju po Velikoj Britaniji, koja će završiti nastupom u liverpulškom Empire Theatreu 20. istog mjeseca.
(3): Gostuju u emisiji “Wogan” BBC1-TV-a.
(27): Drugi singl s njihovog aktualnog osmog studijskog albuma, poletni “Pandora’s Box (It’s A Long, Long Way)”, doseže 7. mjesto UK charta.
Kolovoz (3): Nastupaju na Cities In The Park Festivalu održanom u Heaton Parku u Prestwichu (Engleska).

(17): Napravljen u koprodukciji s Howardom Grayem i Andyem Richardsom, također uključujući obradu klasika Kraftwerka “Neon Lights” iz 1978. te kritički vrlo hvaljen, njihov osmi studijski album – “Sugar Tax“, doseže 3. mjesto UK charta trinaest tjedana od svojeg ulaska na njega.
(24): Na Milton Keynes Bowlu (Milton Keynes, Engleska) sviraju kao predgrupa za Simple Minds.
Rujan (15): U torontškoj Concert Hall započinju sjeverno-američki dio svoje aktualne svjestke turneje.
(21): Treći singl s osmog albuma, balada “Then You Turn Away”, doseže 50. mjesto UK charta.
Listopad (15): U Newport Centreu u Newportu (Wales) započinju još jednu britansku turneju, koja će završiti nastupom u Northgate Areni (Chester, Engleska) 29. istog mjeseca.
Prosinac (7): Četvrti te ujedno i posljednji sing s albuma “Sugar Tax”, “Call My Name”, debitira na 50. mjestu UK charta.

1993.
Travanj (30): Zajedno u duetu s pjevačicom Kirsty MacColl (R.I.P.) McCluskey izvodi obradu standarda Mott The Hooplea “Roll Away the Stone” u povodu lansiranja Radija Virgin održanog u londonskom Piccadilly Theatreu.
Svibanj (22): Najavni singl njihovog nadolazećeg devetog studijskog albuma, “Stand Above Me”, doseže 21. mjesto UK charta.
Lipanj (26): Napravljen u koprodukciji s Philom Coxonom u liverpulškom Amazone studiju te kritički osrednje primljen, njihov deveti studijski album – “Liberator“, debitira na 14. mjestu UK charta.

Srpanj (17): Album “Liberator” provodi jedan tjedan na 169. mjestu US charta.
(24): Bazirajući se na klasiku Barrya Whitea (R.I.P.) “Love’s Theme”, drugi singl s njega, “Dream Of Me (Based On Love’s Theme)”, doseže 24. mjesto UK charta.
Rujan (18): Treći te ujedno i posljednji singl s njega, “Everyday”, debitira na 59. mjestu UK charta.
Prosinac (4): U Glasgow SE&CC-u (Glasgow, Škotska) započinju sedmodnevnu promotivnu turneju po Velikoj Britaniji, koja će završiti nastupom u londonskoj Wembley Areni 12. istog mjeseca.

1996.
Kolovoz (17): Najavni singl njihovog nadolazećeg desetog studijskog albuma, himnični “Walking on the Milky Way”, debitira na 17. mjestu UK charta po izlasku.
Rujan (14): Napravljen u koprodukciji s Matthewom Vaughanom i Davidom Nicholasom, njihov deseti studijski album, također osrednje primljen – “Universal” kojim su umjesto synthesizera dominirali ‘pravi’ instrumenti te na kojem također gostuje Karl Bartos (ex-Kraftwerk), debitira na 24. mjestu UK charta.

Studeni (2): Drugi te ujedno i posljednji singl s njega, naslovni “Universal”, debitira na 55. mjestu UK charta, dok nedugo zatim McCluskey objavljuje službeni raspad grupe tijekom nekoliko sljedećih godina posvećujući se svojim drugim projektima između ostaloga uključujući pisanje pjesama za liverpulšku vokalnu žensku pop senzaciju s početka prvog desetljeća 2000-ih – Atomic Kitten te također The Genie Queen.

Za to će vrijeme zajedno s pjevačicom Claudiaom Brucken (ex-Propaganda / ex-Act) Humphreys 2004. oformiti duo Onetwo s kojim će iste godine objaviti njihov debitantski materijal – EP “Item” nakon kojega će 2007. također uslijediti debitantski album – “Instead” s kojega je skinut singl “Cloud Nine” na kojem također u ulozi koautora gostuje Martin L. Gore (Depeche Mode).

1998.
Rujan (26): EP “The OMD Remixes” na kojem su izvođači kao što su DJ Sash!, Moby i The Micronauts remiksirali tri pjesme grupe (“Enola Gay”, “Souvenir” i “Electricity”), debitira na 35. mjestu UK charta.
Listopad (10): Sljedeća kompilacija najpoznatijih singlova – “The OMD Singles“, debitira na 16. mjestu UK charta po izlasku.

2000.
Travanj (24): Objavljen je album “Peel Sessions 1979 – 1983” sa snimkama spomenutih sessiona odrađenih u dotičnoj Peelovoj emisiji između 1979. i 1983. godine.

2001.
Svibanj (14): Objavljen je kompilacijski album raznih b-strana singlova izdanih između 1979. i 1991. godine, naziva “Navigation: The OMD B-sides“.

2006.
Siječanj (1): Nakon što su se u svojoj klasičnoj postavi McCluskey/Humphreys/Holmes/Cooper u lipnju prethodne godine zajedno specijalno pojavili u jednoj njemačkoj televizijskoj emisiji, McCluskey najavljuje povratak grupe kako bi s njom na njihovim koncertima uživo uz ostali materijal snimljen do 1983. u cijelosti izveo album “Architecture & Morality” te također započeo rad na njihovom novom studijskom albumu.

2007.
Svibanj: Kako bi promovirali upravo objavljeno reizdanje albuma “Architecture & Morality” (uz kojega je također došao bonus DVD sa snimkom koncerta u Theatre Royal Drury Lane iz 1981., 1982. godine objavljenog na VHS-u) te izveli nekoliko svojih najpoznatijih pjesama, po Velikoj Britaniji i nekolicini europskih država započinju svoju dvomjesečnu povratničku turneju.
Srpanj: Zajedno s Deacon Blue, Jamesom Morrisonom, McFly i Amy Winehouse nastupaju na liverpulškom Summer Pops Festivalu (Aintree Racecourse).

Dopune:
2008.
Travanj: Također izdan na istoimenom CD-u, objavljen je live DVD “Architectrure & Morality & More” na kojem se nalazi snimka njihovog koncerta održanog u londonskom Hammersmith Apollu 19. svibnja prošle godine kako su također tijekom mjeseca po nekolicini europskih država nastupali u sklopu serije koncerata “Night Of The Proms”.
Srpanj (10): Prisustvuju otvaranju izložbe “Beat Goes On” liverpulškog muzeja The World Museum Of Liverpool nakon kojega su istoga dana McCluskey i Humphreys također nastupili i na humanitarnom koncertu održanom u gradskoj Echo Areni u svrhu prikupljanja novca za gradsku The Alderhey Hospital gdje su izveli klasik The Beatlesa, “All Across The Universe”.

Rujan (29): Sadržavajući dvadeset njihovih najvećih hitova na CD-u te sve njihove promotivne videospotove ikada snimljene na bonus DVD-u, u sklopu EMI-eva serijala “Sight & Sound” objavljena je njihova treća službena kompilacija – “Sight & Sound: Messages – OMD Greatest Hits“.
(30): Zajedno s China Crisis kao predgrupom, iz Newcastle City Halla otiskuju se na kratku turneju po Velikoj Britaniji koja će završiti u londonskom Roundhouse Theatreu 7. sljedećeg mjeseca.

2009.
Listopad (16): McCluskey i Humphreys se pojavljuju u BBC4-TV dokumentarcu o britanskoj electro-pop sceni sedamdesetih i osamdesetih, “Synth Britannia”.
Listopad (22) – Studeni (6): Zajedno s Roxette i ostalima u antwerpskom Sportpaleisu održavaju seriju koncerata belgijskog dijela turneje ‘Night Of The Proms’.
Studeni (13): Iz Arnhema se otiskuju i na nizozemski dio turneje ‘Night Of The Proms’ koji će završiti u Rotterdamu 20. istog mjeseca.
(26): U amsterdamskom Heineken Music Hallu sviraju kao predgupa Simple Mindsa na koncertu u sklopu “Graffiti Soul” turneje. Isto su ponovili i u bruxelleskom Forest Nationalu 28.-oga.
(30): Sa Simple Minds iz Newcastlea se otiskuju na zajedničku turneju po Velikoj Britaniji koja će završiti u Aberdeenu 12. sljedećega mjeseca.

Prosinac (14): Objavljen je live DVD “Electricity: OMD With The Royal Liverpool Philharmonic Orchestra” sa snimkom koncerta kojeg su uz pratnju Liverpoolske filharmonije održali u liverpoolskom Philharmonic Hallu 20. lipnja. Uz dobro im znane pjesme tijekom koncerta izveli su i svoju zvučnu instalaciju ‘The Energy Suite’ u čemu su im pomogli slavni britanski dizajner Peter Saville i filmski redatelj Hambi Haralambous.

2010.
Svibanj (31): Gostuju u emisiji “Back To The Phuture” voditelja Marka Jonesa s BBC Radija 6.
Lipanj (19-20): Nastupaju na prvom britanskom izdanju Vintage Computer Festivala (The National Museum Of Computing, Bletchley Park).
(25): Održavaju kratki live-set iznenađenja na Spex live eventu u sklopu Pop Festivala (Koln).
Kolovoz (21): Zajedno s ABC i Nikom Kershawom nastupaju na besplatnom njemačkom festivalu u Busumu kojeg je organizirala radio stanica NDR2.
Rujan (6): Prethodno potpisavši novi snimateljski ugovor za etiketu 100% Records, objavljuju prvi singl s nadolazećeg im studijskog albuma, “If You Want It”.
(13): Gostuju u emisiji “BBC Breakfast” BBC1-TV-a.
(28): Nastupaju kao posebni gosti reunion koncerta grupe The Buggles (Supper Club, London). Koncert je bio humanitarne naravi te su se njime prikupljala novčana sredstva za londonsku Kraljevsku bolnicu i osobe s poremećajima u radu živčanoga sustava.

Listopad (2): Produciran od strane Mikea Crosseya te kritički osrednje primljen, 11. studijski album “History Of Modern” provodi jedan tjedan na 28. mjestu UK charta. Album je izdan u dvije edicije – u standardnoj s jednim CD diskom i limitiranom box-setu s LP verzijom albuma, pridodanim bonus CD diskom s demo snimcima, DVD-om s dokumentarcem o nastanku albuma, 12-inčnom picture knjigom te majicom kratkih rukava.
(9): Nastupaju na humanitarnom eventu za zakladu Teenage Cancer Trust, Teenage Kicks All Through The Night (Hilton Hotel, Newcastle-Gateshead).
(29): Iz Brightona se otiskuju na gotovo mjesec dana dugu promotivnu turneju po Europi koju će završiti u Parizu 25. studenog. Osim Velike Britanije i Francuske turneja je također obuhvatila Njemačku, Luksemburg, Belgiju i Nizozemsku.
Studeni (15): Originalno snimljen još 1981. godine, objavljen je drugi singl s aktualnog albuma “History Of Modern”, “Sister Marie Says”.
(28): Gostuju u emisiji voditelja Terrya Wogana na BBC Radiju 2.
Prosinac (9): Gostuju u emisiji voditelja Marka Radcliffea i Stuarta Maconiea na BBC Radiju 2.

Muziku podržava