Ninja Tunes glavni ‘krivci’ za nastanak trip-hopa

1352

Ninja Tunes je londonski undergound hip-hop/trip-hop/electro, ma sve što možete zamisliti label. Njihova izdanja su poznata širom svijeta, ali u našoj državi postoji mali broj ljudi koji su čuli za nj. Važno je za otkriti vam da su ovo ljudi koji su pridonijeli nastanku trip-hop pokreta, te ljudi koji su otkrili velika danas poznata imena poput Mr. Scruff, The Cinematic Orchestar i DJ Food. Pripremili smo vam intervju sa glasnogovornikom Ninja Tunea s James Mountainom, koji nas je u par kratkih crta upoznao s ovom etiketom.

Molim te reci mi kako je nastala Ninja Tunes etiketa?

Ninja Tunes je nezavisna etiketa koja je nastala 1990.g i čije je sjedište u Londonu, Engleska (sa podružnicama u S.A.D.-u i Kanadi), a pokrenuta je od duoa nazvanog Coldcut. Oni su pioniri rastuće hip-hop/electro scene ’80ih. Inspirirani svojim prvim posjetom Japanu, Matt Black & Jonathon More nazivaju etiketu Ninja Tunes prvenstveno da bi imali gdje izdavati glazbu više orijentiranu na underground stil nego na main-stream i gdje bi imali više slobode, s obzirom da su tada imali potpisan ugovor s major-labelima Arista i Big Life, koji ih je obvezivao da rade drukčije od onoga što su željeli. Prva izdanja na Ninja Tunesima su bila burno popračena od strane medija i publike, dakako da su mogli čuti brojne pohvale, ali i ogovaranja. Prva 4 dijela ploče nazvane “DJ Food – Jazz Brakes” bile su napravljene od isječenih instrumentalnih hip-hop sampleova i tako u neku ruku započeli nešto što danas zovemo trip-hop. Nakon toga, etiketa je nizala uspjeh za uspjehom, ponajviše zahvaljujući funky stilu i eklektičnim pristupom glazbi. Naravno, ne smijemo zaboraviti da je jedan od ključeva popularnosti ove etikete u tome što stalno traži i objavljuje radove novih autora.

Što mi možeš reći o Ninja Tunes filozofiji?

Pomoću muzičke i multimedijalne inovativnosti Blacka i Morea, grafičke vizije Openminda i sposobnosti menađera, Ninja Tunes je postao label u kojem je najbitnija kvaliteta glazbe i zadovoljstvo izvođača. Svaki izvođač odabire svoj tempo rada i mi nikad ne tiskamo više od 500 primjeraka neke ploče. Ako se proda prvih 500, i još postoji potražnja, onda se tiska dalje itd. Ninja Tunes je jednostavno velika skupina zaljubljenika u glazbu i kolekcionara koja izdaje ono što joj se sviđa, a to je u večini slučajeva do sada funkioniralo vrlo dobro.

Muziku podržava

Koji je vaš najpoznatiji singl?

Coldcut – “Timber”, Mr. Scruff – “Get A Move On” i The Cinematic Orchestra “All That You Give”.

Primječujem da su svi vaših izvođača iz različitih zemalja. Kako ste stupili u kontakt s njima?

Glazba je internacionalana stvar i u svijetu postoji mnogo interesantnih glazbenih pravaca. Ninja Tunes zanima glazba iz cijelog svijeta i ne zanima nas samo što se dešava u Velikoj Britaniji. Iako je velik dio naših izvođača iz Londona, imamo velik broj izvođača iz Poljske, Italije, Japana, Kanade, S.A.D.-a, Norveške, Švedske, Brazila, Njemačke i Francuske!

Nešto za kraj?

Da, za sljedeću godinu pripremamo mnoga nova izdanja kao što su novi LP Coldcuta + film projekt; novi LP-ovi Jagea, Herbalisera i The Cinematic Orchestra+ mnogo novih stvari iz L.A.-a uključujući nove albume “Daedelus” i “Ammoncontact”+ jazz projekt s zasada tajnim jazz pjevačom.

Hvala ti puno na intervju.

0 Shares
Muziku podržava