NeverGoSolo je novi, anoniman i ekskluzivan glazbeni servis

    2243

    Pomno birane playliste i streaming glazbeni servisi nisu neka novost. No svojevrsna novina u cijeloj priči je NeverGoSolo, inovativan glazbeni startup baziran u Berlinu.

    Startup pokušava uklopiti svoju ideju između postojećih tj. ručne pretrage po servisima i algoritama koji izračunavaju prijedloge za korisnike.

    NeverGoSolo tako daje tjedne liste, a sve s fokusom na ekskluzivnost – anonimni selektori biraju nepoznatu, neobjavljenu glazbu koju dobivate u svoj virtualni poštanski sandučić, a sve prati i vizualni dio priče te motivirajući citat.

    Muziku podržava

    Ideja iza projekta je omogućiti korisnicima da čuju pjesme koje ne mogu na drugim servisima, educirati ih i sve to omogućiti za cijenu tjedne pretplate od 0,99 eura. Smješten na listu berlinskih startupova koji najviše obećavaju NeverGoSolo se sam financira, profitabilan je i otisnuo se u misiju mijenjanja glazbene industrije.

    Projekt su nam predstavili osnivači Valéry Döhler i David Nordhausen.

    Kakve veze ima Kalifornija s vašim projektom NeverGoSolo?
    Kalifornija je samo mjesto gdje smo se sjetili ideje za NeverGoSolo. Nakon što smo upoznali čovjeka koji nam je svaki dan na plaži otkrivao nepoznatu glazbu, postao je naš prvi zaposlenik. Ali to je svakako i mjesto koje utjelovljuje duh našeg projekta – slobodu, zabavu i malo pustolovine.

    Posebno kreirane playliste nisu novost, postoji recimo servis 22tracks. Po čemu ste vi drugačiji od ostalih streaming servisa tj. onih koji su bazirani na playlistama?

    Željeli smo biti još ekskluzivniji od naše izravne konkurencije. NeverGoSolo funkcionira kao tjedni tajni poklon, nešto kao Birchbox for Music. Ako bilo tko može izraditi playlistu to znači da gradite peer-2-peer platformu, a to više nije handmade ekskluziva u tom smislu.

    Našli ste se i na popisu berlinskih startupova koji najviše obećavaju. Kakvi su komentari do sada?

    Što se tiče sadržaja, jako smo zadovoljni s povratnim informacijama koje dobivamo. Baza nam raste i brojke su odlične. S tehničke strane svakako moramo postati još malo više prilagođeni mobilnoj verziji.

    Sigurno jako volite glazbu i predani ste ovoj ideji koju razvijate s obzirom da se sami financirate što nije lako. Kada biste morali jednom rečenicom u ovom intervjuu privući ulagače, što biste im rekli?
    Rekli bismo im da iako možda nećemo biti veliki kao Spotify i slični njima, već smo u mogućnosti ostvariti prihod od svakog pretplatnika na tjednoj bazi. Iako smo trenutno još uvijek maleni, ovo nije uspjelo niti jednom drugom glazbenom startupu.

    Na koji način NeverGoSolo funkcionira, kako korisnici dobiju liste? Moraju li odabrati raspoloženje u kojem su trenutno ili im nasumične liste stignu na email?

    Smatramo da je kreiranje glazbenih lista puno više od nekog žanra ili odabira raspoloženja. Odabir nasumično ili preko opcije ‘shuffle’ svakako nije rješenje. Mislimo da odlična playlista mora slijediti dramski zaplet sličan onome iz TV serije ili filma, a žanr i raspoloženje su zapravo sekundarni.

    Internet nam je omogućio da pretražujemo jako puno glazbe, ali vi ste moć odlučivanja stavili u druge ruke. Kako odabirete osobe koje odabiru glazbu?

    Nismo ih odabrali, jednostavno smo na njih nabasali. Mislimo da je super ne samo to što znaju puno o glazbi nego i činjenica da mogu stvoriti cijelu priču oko playliste i postaviti se u kožu naših pretplatnika.

    Tko su autori playlista i zašto su anonimni?

    Imamo mali tim glazbenih znalaca i DJ-a koji provode značajan dio dana otkrivajući novu glazbu. Kasnije ćemo ih više staviti pod povećalo, a za sada su anonimnost i zagonetnost odlike ekskluzivnosti naše platforme.

    Budući da su vaše liste bazirane na linkovima sa SoundClouda, kako se snalazite s autorskim pravima koja su sada veliko pitanje kada govorimo o SoundCloudu?
    SoundCloud je otvorena platforma, stoga nismo opterećeni bilo kakvim pitanjima oko autorskih prava. Teško je reći u kojem smjeru ide priča oko autorskih prava, pogotovo za SoundCloud, ali to je poduzetnički rizik koji smo svi spremni preuzeti. Za sada je zbog SoundClouda naš sadržaj jako dostupan i jeftin.

    Jedna od pjesama je nedavno bila uklonjena s playliste…

    To je jedan od negativnih aspekata rada s otvorenom platformom kao što je SoundCloud. Pokušavamo zamijeniti uklonjene pjesme čim prije.

    Odlične fotografije i citati sastavni su dio NeverGoSolo priče. Tko je zadužen za to?
    Sve sami istražujemo i pišemo. Fotografije najčešće pronalazimo na besplatnim servisima ili nam ih šalju fanovi. Jako smo selektivni kada se radi o fotografijama i vizualima.

    Koja je najbolja pjesma koju ste otkrili putem NeverGoSolo servisa?
    Postoji toliko puno dobre glazbe. Zapravo najvjerojatnije je to 10-minutna live snimka Johna Mayera koji radi cover “American Pie”. To su primjeri glazbe koju ne možete naći putem mainstream platformi.

    Suočavamo se s mnogo debata i pitanja oko autorskih prava. Što mislite koja je budućnost streaming servisa?
    To je teško pitanje. Mogu zamisliti da će biti puno više konsolidacija i dogovora između velikih tvrtki, a istovremeno će se pojavljivati puno više specijaliziranih servisa kao što je naš.

    Koji su budući planovi za NeverGoSolo?
    Svakako želimo uključiti više odlika koje čine otkrivanje nove glazbe uzbudljivijim, primjerice ugrađenu aplikaciju za kupnju lista koje su posebno kreirali naši selektori, a planiramo i razviti mobilnu verziju.

    Razgovarala: Monika Marušić

    0 Shares
    Muziku podržava