Jučer su brojni portali prenijeli vijest da je Ministarstvo kulture i medija osiguralo 5.226.000,00 kuna potpore glazbenicima. Na rezultate natječaja “Jer svirati se mora” koji je bio otvoren od 16. studenog do 22. prosinca, žustro se reagiralo, a sada je stigao i demantij prenesene informacije: glazbenicima ne ide ništa od tog novca.

Mediji su prenijeli informaciju da su sredstva namijenjena glazbenicima kao što su Prljavo Kazalište, Tony Cetinski, Nina Badrić, Josipa Lisac, Urban & 4, Let 3 itd., no nisu naglasili da taj novac ne ide njima osobno.

Kome ide lova?

Sredstva iz spornog natječaja namijenjena su isključivo organizaciji koncerata i pokrivanju produkcijskih troškova. Što ona pokrivaju? Najam prostora, tehnike, razglas, rasvjeta, zaštitarska služba, covid mjere, dezinfekcijska sredstva itd.. Cilj projekta je omogućavanje koncertne aktivnosti i pokrivanje troškova iste u uvjetima pandemije koronavirusa kako bi se prebrodilo razdoblje u kojem su glazbene aktivnosti znatno smanjene. Od 259 zaprimljenih prijava odobrene su 92.

Muziku podržava

A glazbenici? Ništa, prihodi koje ostvaruju glazbenici s ovom pričom nemaju veze – oni su pristali da svoju zaradu ostvare od prodaje ulaznica čime su pristali da nastupaju za bitno manje iznose od uobičajenih, kako bi na taj način, uz turizam i ugostiteljstvo, pomogli najviše stradaloj djelatnosti – glazbenoj industriji.

Kako je natječaj proveden i koji su rezultati?

Pravo podnošenja prijave imali su: samostalni umjetnici, umjetničke organizacije, ustanove u kulturi kojima osnivač nije tijelo javne vlasti, pravne i fizičke osobe koje obavljaju izvođačku ili drugu, s izvodilaštvom povezanu djelatnost u kulturi, pravne i fizičke osobe koje raspolažu koncertnim prostorima. Neki od obveznih podataka u prijavi bili su: broj dogovorenih, otkazanih i održanih koncerata u 2020. te prosječna visina honorara za održane koncerte u 2020. Najviši iznosi od nekoliko stotina tisuća kuna pripali su agencijama kao što su LAA (Los Angeles Agency) koji i imaju najviše prijavljenih projekata (Silente, Hladno Pivo, Nipplepeople, Rundek, Bare i Majke, Brkovi, Pipsi, J.R. August itd.), Cepelin Media (Mia Dimšić, Petar Grašo, Marko Tolja, Gibonni, Amira Medunjanin, Urban & 4), Media Life (Tony Cetinski) i Star Production (Prljavo Kazalište, Nina Badrić):

  1. Cepelin Media: 1 180 000 kn za 10 koncerata
  2. LAA: 710 000 kn za 37 koncerata
  3. Star Production: 505 000 kn za 3 koncerta
  4. Media Life: 300 000 kn za jedan koncert

Detaljan popis od 92 odobrena projekta i odobrenih sredstava može se vidjeti online.

0 Shares
Muziku podržava