Moglo bi se reći da se zimska koncertna sezona ponovno počela buditi tek u zadnjem tjednu siječnja. Usprkos manjku koncertnih zbivanja na samom početku mjeseca, ovih sedam nastupa ostavilo je najbolje utiske na našu redakciju. (Usput provjeri i koje smo albume preslušavali i koji su nam također obilježili protekli mjesec.)

Stray Dogg u Tvornici kulture

Stray Dogg
foto: Sara Moritz

“Što reći o Stray Doggu što već nije rečeno? Tradiciju koncerata bez greški bend je nastavio i sinoć. Strajnić vas neće zamarati brbljanjem na pozornici; on je tu da vam pokaže svoju – ovdje ću se poslužiti nazivom diskografske kuće pod kojom objavljuje – ‘pop depresiju‘. Tek se pretkraj koncerta malo našalio na račun mercha koji je velikim dijelom ostao zapakiran negdje doma. Očigledno je štovatelj lika Neila Younga; na prošlom zagrebačkom koncertu svirao je ‘Cortez The Killer’, dok je ovdje za sami početak koncerta iskoristio poznate taktove pjesme ‘Dead Man Theme’.” – Izvještaj

Lightning Bolt u Močvari

Lightning Bolt u Močvari
foto: Leonora Bedić

“Ovakvu kemiju i izvrsnu sinkronizaciju rijetko možete vidjeti od nekog glazbenog dua, a dva Briana (Chippendale i Gibson) zvučala su kao orkestar hrđavih i prašnih pojačala koja nitko nije dirao stoljećima, ali su sposobna proizvesti buku koja je za razliku od samog pojma ‘buka’ nalik na simfoniju koju samo jedinstveni ušni bubnjić može cijeniti. Takav bubnjić imala je ekipa u prvim redovima koja je dala dušu i tijelo američkom noise rock sastavu. Iako je otac koji krade svom djetetu igračke i žali se na iscrpljenost zbog očinstva, Chippendale i dalje za sviranje daje zadnji atom svoje energije, a riječi ne štedi ni prema publici, odnosno mnogim ljubiteljima noise glazbe koji su ga došli podržati. Drugi je Brian s druge strane posjedovao više efekata za svoju bas gitaru od basista otprilike desetak tradicionalnih bendova skupa.” – Izvještaj

Drito iz Tvornice (prvi dan): Gzuz

Zagreb hat Spaß gemacht!!??

A post shared by GZUZ (@gzuz187_official) on

“Prava atrakcija dogodila se upravo tada, pojavom popularnog njemačkog repera. S njegovim dolaskom, festival je osvježio cijeli program. Adrenalin koji je donio u Tvornicu je neopisiv. Ukratko: kurve, droge, pištolji, tetovaže i po jedna plesačica na bini (u njegovom slučaju plesač koji te fino zalijeva vodom dok ne možeš disati među ruljom) je sve što jednom MC-u treba. Premda je bilo u par navrata tehničkih problema sa zvučnicima, Gzuz je u konačnici pokazao kako bi svaki MC trebao izgledati na bini, publika ga je neumorno pratila, beatovi, produkcija i cijeli angažman je i više nego dobar.” – Izvještaj

Drito iz Tvornice (drugi dan): Vojko, Švesteri i High 5

“Ipak kada bi se rangiralo koga je publika čekala te večeri, bio bi to naravno Vojko V. Nakon svih odrađenih koncerata i festivala u 2018. godini, po Vojku se primjeti da je doktorirao repanje. Na repertoaru nije bilo mjesta za stare stvari. Nizali su se aktualni hitovi sa albuma, dizale su se klasično ruke u stilu Miše Kovača, DJ Vrh radio je sklekove, a spektakl je uslijedio kada je gospodin Bach 21. stoljeća napravio fuziju ‘Ne može’ i ‘Sandstorma’.

Na početku mjeseca odradili su koncert u Švicarskoj, a ovoga vikenda Krankšvester se vratio u Zagreb, također na drugi dan Drita. Vulgarnosti i duhovitosti nije nedostajalo. Slavonski miljenici također su imali nešto drugačiji repertoar, kombinacija starih i novih hitova, no naravno mogla se čuti himna ‘Gaber’, a pratile su je i ‘Dubai’, ‘Zatresi guz’, ‘Za Benbare i Saundsisteme’,… Nera im ovoga puta nije bila ‘moralna’ podrška, a ni Pikachu, no svi koji su prisustovali svetoj misi mogu potvrditi da je Šveki party bio za odličan.

Festival su zatvorili domaćini večeri, High 5. Njihova uvertira nas je odmah udarila, a između ostalog dali su nam i ‘Otrova u čaj’. Činjenica je ta da postoji posebna povezanost i ljubav između mlade publike i 33 bande, a i kako ne bi bio s obzirom na količinu energije koju donose na svojim nastupima. Trap senzaciji i ove godine naklon do poda.” – Izvještaj

Zoster u Sax-u

“Svaka je transformacija zadržala kvalitetu u tekstovima i fluidnom zvuku koji upija utjecaje od Afrike do Amerike i čini ovaj bend jedinstvenim. Ako ne vjerujete meni, vjerujte publici koja skandira ‘Zoster’ na ritam ‘Thunderstrucka’.” (…) “Bend vrsnih glazbenika koji dolazi uz Knezovića nije posustajao u svirci. Bubanj, klavijature i dvije gitare činile su mala sonična čudesa, a tu osobito treba istaknuti gitarista Atilu Aksoja.” – Izvještaj

MENT Ljubljana i nastup Sevdalize

Sevdaliza @ Kino Šiška

“Andrea: Iako ono što Sevdaliza radi nije baš my cup of tea, odlučila sam ju uključiti u top 3 izvođača iz razloga što je imala daleko najdojmljiviji nastup na festivalu. Uz vizualno primamljiv nastup (kojeg bih lako mogla zamisliti na festivalima poput Coachelle ili pak na još nekoj MTV-evoj dodjeli nagrada) fantastičan bend i vokal koji izaziva zavist – izazvala je opće oduševljenje publke. Njezin avant pop/electronica/ R&B stil kojeg bih opisala kao FKA Twigs meets Portishead meets Beyonce u ‘Lemonade’ fazi jednostavo – opčinjava. Svidjelo vam se to ili ne.”

“Siniša: Sevdalizu sam gledao prije pola godine i nije mi to tad do kraja sjelo (možda popodnevni festivalski termin kumovao tome). Ovako, u zatvorenom s jasnim vizualima i osmišljenim cijelim scenskim nastupom (u kojem je kamerman često smetao potpunom užitku), jasno se vidi zašto postaje jedna od najznačajniji nezavisnih umjetnica u Europi. Njezin angažirani art r&b jednostavno zavodi i tu nema pomoći.” – Izvještaj

We Are Dark Angels u Vintageu

“Glazba koju stvaraju je također u mračnijem tonu, uživo zvuči dosta eksperimentalno i hipnotizirajuće te se lako pretvara u neku vrstu ambijentale. Svaki put kada nesvjesno potonete u taj ritam, Nicci Kasper vas probudi jačim beatovima i melodijama. Isprika Kasperu i njegovoj genijalnosti, ali je bubanj ove večeri bio glavni.” (…) “Ovo nije bila večer klasičnog formata gdje je lako pratiti set liste, bend se nakloni vi plješćete i tražite još. Ovo je puni sjaj specifičnih i nesvakidašnjih žanrova koji izvedeni uživo, publiku vode na putovanja u neke druge dimenzije.” – Izvještaj

17 Shares
Muziku podržava