Dobre kampanje za filmove su obično viralne i trude se uvjeriti gledatelje da će upravo oni otkriti istinu, čak i ako je sve samo fake. A postoji i drugi pristup – otkrij što manje, baš zato da se svi zainteresiraju!

Marketinške kampanje holivudskih filmova moraju biti baš poput filmova koje promoviraju. Znači, treba im dobra ideja i još bolja  izvedba, a uspjeh se mjeri jedino brojem gledatelja koje privuku!

”Deadpool”

Muziku podržava

Deadpool ne spada u prvu ligu popularnih superheroja, no baš zato se ne mora pridržavati pravila i može si dopustiti malo poganog jezika. I marketinška kampanja za ”Deadpoola” je bila toliko nekonvencionalna i raznolika da je zaslužila i zaseban članak na Muzici. Posebne reklame za Valentinovo, Noć vještica, Prvi travanj i Božić…Fore na Twitteru, Instagramu, Facebooku, Snapchatu, Tinderu…A u videima gostuju i Celine Dion, Hugh Jackman (‘svađa’ s Wolverineom), David Beckham…Kreativno i duhovito, baš kao i film!

”Projekt: Vještica iz Blaira” (”Blair Witch Project”)

Po mnogima i najbolja viralna kampanja svih vremena, rađena 1999., u vrijeme kada su viralne kampanje bile tek u začecima. Ideja je bila uvjeriti publiku da film nije igrani nego dokumentarni, te da su se događaji iz filma stvarno dogodili. Kreirana je web stranica koja je objašnjavala legendu o Vještici iz Blaira, snimljen je lažni dokumentarac, a postavljene su i fotke iz policije i TV vijesti o nestalim ljudima. Na IMDB stranici filma pored imena glumaca bilo je stavljena obavijest: ‘nestali, vjerojatno mrtvi’, a postavljeni su i posteri  u kojima se traže informacije o nestalima. Kada se film pojavio u kinima, predstavljen je kao found footage odnosno pronađena snimka. Na kraju je ovaj film s  budžetom od 60.000 dolara zaradio oko 250 milijuna dolara, a godinama kasnije ”Paranormal Activity” je ponovio sličan uspjeh i  kao found footage film s budžetom od 15.000 natukao oko 195 milijuna zarade.

”Cloverfield”

Za razliku od ostalih projekata, ovaj je realiziran prema načelu ‘manje je više’. Prvi trailer pušten je prije projekcije popularnih ”Transformersa”, ali nije odao ništa od radnje, pa čak ni naslov filma! Prikazano je razaranje grada, ali je ostalo nejasno što se događa i kojeg je žanra film. Akcijski SF o napada vanzemaljaca ili Godzille? Film katastrofe o kiši meteora? Horor o zagonetnom čudovištu?  Intrigantna kampanja privukla je publiku i dobili smo još jedan found footage s velikom zaradom i nekoliko nastavaka.

”Vitez tame” (”The Dark Knight”)

Viralna kampanja za film o Batmanu, Nolanov ”Vitez tame”, počeo je godinu dana prije premijere filma. Lansirana je lažna kampanja za tužitelja Harveyja Denta (lik iz stripa/filma), izdane su izmišljene novine ‘The Gotham Times’ a pokrenuta je i interaktivna igra u kojoj korisnici skupljaju tragove a cilj je doći do foršpana filma i slike novog Jokera. Novog Jokera genijalno je utjelovio Heath Ledger, a njegova iznenadna smrt samo je dodatno motivirala gledatelje da dođu pogledati njegovu zadnju izvedbu.

”Borat”

Sacha Baron Cohen je godinama zabavljao britansku publiku koja je pratila njegov ‘Da Ali G Show’, ali u SAD-u i ostatku svijeta je bio relativno nepoznat. Zato je uspio i njegov plan da lik Borata predstavi kao stvarnog novinara iz Kazahstana koji putuje Amerikom i snima svoje pustolovine. Kao Borat je gostovao u jutarnjim emisijama na američkoj televiziji, pojavio se na noćnom razgovoru kod Davida Lettermana i odradio cijelu press kampanju. Jadni Kazahstanci su morali i službeno objaviti da Borat nema veze s njihovom domovinom, a onda se javio i ‘Borat’ i demantirao ‘prljave laži’.

”Psiho” (”Psycho”)

Prije svih tih modernih marketinških gurua imali smo Alfreda Hitchcocka koji je bio majstor napetih filmova ali i majstor napetih trailera. Za ”Psiho” je snimio trailer u kojem vodi turu kroz Motel Bates i opisuje ubojstva, ali ne otkriva detalje. U vrijeme prije interneta zahtijevao je od novinara da ne otkrivaju preokret filma i ubojstvo Janet Leigh u prvom dijelu filma, pa je čak osobno zabranio kasniji ulazak u kino jer bi se gledatelji pitali gdje je ženska zvijezda. Navodno je kupio i sve primjerke književnog predloška filma, baš zato da priču filmu drži u tajnosti. Sve to zaintrigiralo je gledatelje pa je ovaj jeftino snimljen klasik koji je koštao 800.000 zaradio 50 milijuna dolara.

”Carnosaur”

Roger Corman je majstor eksploatacijskih filmova koji je odgojio brojne velike filmaše koji su radili skupe filmove (James Cameron, F.F. Coppola, Martin Scorsese). No, sam je ostao vjeran konceptu ‘snimaj što jeftinije’ koji mu se isplatio pa je i svoju autobiografiju naslovio ‘Kako sam snimio stotine filmova u Hollywoodu i nikad izgubio ni novčića’. Pa kako je ulagao u marketing? Nikako – parazitirao je na tuđim kampanjama i snimao mockbustere. Kada je studio uložio milijune dolara u marketing ”Jurskog parka”, Corman je snimio trash film sa sličnom pričom ”Carnosaur” i pustio ga u kina 4 tjedna prije ”Jurskog parka”! Nije oteo previše publike ”Jurskom parku” ali Cormanov film o dinosaurima je koštao 800.000 a zaradio 1.8 milijuna dolara pa je kasnije snimljeno još brdo nastavaka.

Muziku podržava