Renomirana imena na Kontrapunktu

    1458

    U klubu Aquarius pod generalnim pokroviteljstvom HTmobilea 2. i 3. svibnja održat će se četvrti po redu Kontrapunkt, jedan od najznačajnijih festivala alternativne glazbe kod nas, a i šire, u sklopu kojeg će nastupiti preko 30 glazbenika i DJ-a koji će na unutranjem i vanjskom stageu. Cijena ulaznice iznosi 80 kuna za jedan dan i 120 kuna za 2 dana, a mogu se nabaviti u pretprodaji u CD shopovima Aquarius i Shoebedoo prodajnim mjestima.

    U daljnjem tekstu predstavit ćemo vam najistaknutije izvođače koji će nastupiti na ovogodišnjem Kontrapunktu:

    2 Banks Of 4

    Iza ovog imena kriju se Demus, sceni poznat i cijenjen po svojim produkcijskim sposobnostima i umijećem za mix pultom, te Rob Galagher nekad vezan uz ime Galliano, poznat i kao suradnik Koopa i Jazzanove. Ubrzo nakon početka suradnje nastaje njihov debitantski album “City Watching”, koji žanrovski pokriva jazz, soul, funk, a donosi i tada još neafirmirani zvuk broken beata zbog čega ih se smatra jednima od pionira ove glazbe. 2003. izlazi im novi album “Three Streets Worlds'” inspiriran klasičnim spiritualnim soul jazzom poput Doug Carnea, Andy Beya, Pharaoah Sandersa, kojega, kao i prvi album, odlikuje kreativnost i muzikalnost u službi današnjice, s naglaskom na ljepotu i nepretencioznost zvuka koji spretno kombinira akustiku i elektroniku. Svoju glazbu izvode uživo uz sudjelovanje deseteročlanog sastava odličnih glazbenika, s kojim su nastupili i na prošlogodišnjem montreaux jazz festivalu.

    Muziku podržava

    Reel People

    Britanski soul sastav 21. stoljeća, originalnog soul zvuka upotpunjenog elementima novih klupskih pravaca, hip hopa, r&b i house glazbe, produkt je eklektičke nu jazz/broken beat kulture, te jedan od najatraktivnijih sastava londonske urbane glazbene scene. Tvorac prve inkarnacije Reel People, tada zvane Brainchild, Oli Lazarus, vlasnik londonskog Flying record dućana iTom Davidson, vlasnik studija i ton majstor, ubrzo nakon upoznavanja 2000. g. započinju suradnju, i tako nastaje klupski “Hit Spiritual”, koji sam Oli izdaje kao prvo izdanje svog novog labela Papa records. početkom 2002. g., dobivaju novog člana. Mike Patto, kao izvrstan glazbenik i jak autor podosta doprinosi ovom sastavu, pa se sastav odlučuje uobličiti ideje i snimiti album. Obzirom na potencijal koji pokazuju, dobivaju potporu tad još neotkrivenih, a i već afirmiranih britanskih i američkih kolega. Tako na njihovom debi albumu “Second Guess”, izašlo u lipnju 2003. na Papa records, nalazimo imena poput DJ Spinne, Vanesse Freeman, Phila Ashera…, pa nije neobična odlična reakcija i veliki interes publike i medija na ovaj glazbeni novitet. Live nastupima digli su na noge publiku u klubovima i na festivalima diljem europe, i to u dvije različite postave, punom kao potpuni live, i interesantnom smanjenom u kojoj Mike kao klavijaturist i vokalist, te Vanesa Freeman i Sharlene Hector ( Basement jaxx vokal ) kao vokalistice izvode pjesme s albuma i improviziraju na instrumentale reel people koje pušta Oli koji tom prilikom pokazuje svoje DJ umijeće. Mike i Oli, zaslužni za ovu izvrsnu produkciju, trenutno su zaposleni remixiranjem nekih od hitova glazbenih legendi poput Earth, Wind & Fire, a njihov posljednji singl “The Light” prezentan je na velikom broju britanskih top-lista.

    Bembe segue

    od svoje 14. godine Bembe Segue, jedna od pokretača West London scene danas pjevačica, kantautorica, DJ, aranžerka, educirala se i gradila svoj stil temeljen na fuziji brazilskih i afrokubanskih ritmova, hip hopa i vokalnih aranžmana koji podsjećaju na etno glazbu 60-ih, isprva svojom ovisnošću o vinilu, a poslije i pod mentorstvom producenta Ig Culturea, pa je možemo naći kao čestog gosta na njegovim ranijim izdanjima – “New Sector Movements”, “Likwid Biskit” i da “One Away”. njen prvi samostalni singl, izašao na Igevom Main Squeezeu, u sklopu ambicioznog live projekta, uz koprodukcijsku suradnju Iga i Dega (4Hero), dobiva odličnu reakciju underground scene, a nakon suradnji s Aidi Tathamom, Bugz In The Attic, Seijiem i već navedenima Igem i 4Hero (album “Creating Patterns”), dobiva internu titulu ‘kraljice broken beata’. Da bi svoju glazbu izvodila uživo, Bembe je skupila neke od najboljih jazz glazbenika u velikoj Britaniji (Jason Yarde, Dave Okumo, Leo Taylor, Nick Ram, Tom Herbert, Volker Strater, Phil Harper…), te uspjela napraviti, po nekima trenutno najbolji live sastav u Europi, što dokazuju i samo pohvalne kritike uvijek rasprodanih koncerata. Njen debitantski album, pod produkcijskim vodstvom Dega i Iga, očekujemo tokom proljeća 2004.

    Gilles Peterson

    Vjerojatno najpoznatiji selektor manje poznate glazbe, čija se tjedna radio emisija Worldwide, s bazom na londonskom Radio One, emitira u 20-ak zemalja diljem planeta, u zadnjih 20 godina svog rada otkrivao je i promovirao glazbu iz cijelog svijeta, ujedinjujući je u jedan glazbeni jezik, upoznavajući tako svoje mnogobrojno slušateljstvo s korijenima afričke, jamajčanske glazbe i glazbe ostalih kultura, sve do urbanog detroitskog soula, europskog new jazza i pravaca koji se u svijetu tek populariziraju, poput broken beata, nu soula. Gilesov istraživački duh i ljubav prema radiju i puštanju glazbe razbuktao se početkom 80-ih, kada se kao fan jazza, funka i soula zainteresirao i za suburbana zbivanja u toj glazbi. Prvi radio show uređuje na piratskoj radio stanici Invicta, a prve primjećene DJ nastupe ostvaruje u klubu Electric Ballroom, na klupskoj večeri tada popularnog i vrlo cjenjenog DJ-a jazza Paula Murphya, što mu otvara vrata za nastupe u mnogim, pa i trendovskim, klubovima u kojima se vrti crna glazba. 1985. g. Emi Records ga, radi velike popularnosti jazz dancea, upošljava da istraži najbolja izdanja najjače jazz diskografske kuće Blue Note i tako nastaju kompilacije “Blue Bossa” Vols. 1&2, i Baptist Beatova izdanja iniciraju stvaranje poznate serije jazz kompilacija “Blue”. U istom periodu, nakon rada na piratskim radio stanicama, zasluženo dobiva svoju prvi legalni posao na BBC-u, i započinje suradnju s Patrick Forgeom, kao domaćin klupske večeri Talkin Loud & Saying Something u klubu Dingwalls. Unatoč neuglednosti i lošoj poziciji kluba, Talkin Loud postaje tradicija, povezuje nove acid house fanove i one vezane za jazz funk, te ugošćuje nove, a i već etablirane izvođače poput Brand New Heavies, Push, Galliana (danas znan pod imenom 2Banks Of4), Roy Ayersa, Dave Pikea… Paralelno, također s Patrick Forgeom organizira acid house događanja pod imenom Cock Happy, koja su skupljala pionire ove scene. 1988. Giles, kao tvorac termina acid jazz i njegov inicijator, s Eddie Pillarom formira label Acid Jazz, kojim je ovaj žanr lansiran, no nakon 2 godine ovaj label zamjenjuje Talkin Loud Records čije mu stvaranje je omogućila veća diskografska kuća Phonogram Records, koja je omogućila ulaganje u nove acid jazz glazbenike poput Jamiroquai, Brand New Heavies, Incognito… Uspješni počeci Talking Loud, Gilesu su bili dobra podloga za daljnje eksperimentiranje s novim izvođačima: 4Hero, Carl Craig, The Roots, Courtney Pine, Raw Deal, Ufo, Nu Yorican Soul, Young Disciples, i stilovima poput housea, hip hopa, tech-jazza, drum and bassa. U ovom periodu napreduje i Gilesova radijska karijera, 1990. kraće radi za Jazz Fm, s kojeg je prisiljen otići kao preprogresivan, 8 godina provodi na Kiss Fm, stanici koja isključivo pušta plesnu glazbu, a 1998. prelazi na Radio One i tako nastaje Worldwide, najizbirljiviji, a opet, najsvestraniji radijski show na svijetu.

    Michael Reinboth

    Znan i kao pokretač Compost Recordsa, započinje svoju bogatu DJ karijeru ranih ’80. godina, sa 20 godina u rodnom Hannoveru, gdje je u klubu Basement prvi put imao priliku puštati glazbu isključivo po svom ukusu, što je značilo mnogo old school hip hopa, plesnog novog vala, a s vremenom i sve više funka, i ostale crne glazbe, da bi na kraju svojim glazbenim znanjem o novom i starom, posebice crnoj glazbi, postao jedan od traženijih DJ-a, upoznat sa svima svime što je imalo doticaja s noćnim životom, klupskom glazbom, vinilom. Kao čest gost na Soulful Shack Soul večerima u Kologni puštao je rare groove, boogie, soul i garage, a ovaj repertoar je ostao njegov izbor i u vrijeme invazije acid housea, kada je kao domaćin večeri @ The Babalu, umjesto tada aktualnih acid house zvijezda rađe ugošćivao istomišljenike po širokom spektru stilova, poput Giles Petersona, Patrick Forgea, Norman Jaya. Njegova “Into Somethin'” proglašena je 1998. g. jednom od najboljih europskih klupskih večeri, što objašnjava njeno i danas postojeće 12-godišnje održavanje, a nastanak i razvoj housa, disca, downbeata, trip hopa, drum&bassa, breakbeata i elektra u ’90.-ima potiču ga na lansiranje klubova Mandarin Lounge i Electric Lounge u kojima, uz već navedene pravce, nisu zapostavljeni ni oni manje komercijalni, poput broken beata, nu soula. Kvaliteta Michaela Reinbotha kao izdavača i DJ-a širokog spektra, potvrđena je vjerom publike u Compostovu diskografiju, ova etiketa djeluje kao magnet na svakog fana dobre glazbe.

    Phil Asher aka Restless Soul

    DJ producent s nevjerojatno brojnom diskografijom (iza njega je stotinjak producentskih radova), i nebrojivom količinom remixeva, čije su radovi od strane kritike uvijek visoko ocjenjivani, jedan je od osnivača Restless Soul Production Teama, te dio pokretačkih snaga broken beat pokreta, osnivajući sa Westlondonskim istomišljenicima Degom, i .G. Cultureom i Demusom co-op klub kako bi promovirali novonastalu scenu progresivnih nazora. Albumski debi ostvaruje kao producent albuma “Sound Travels” novozelandskog jazz heroja Nathana Hainesa, kojim pokazuje svoju producentsku vještinu, pa se ova suradnja ponavlja i na nedavno izdanom albumu “Squire For Hire” koji kao i prvi pokazuje Philov eklektični pristup soulu, reggaeau, houseu, jazzu i broken beatu. 2002. za francuski label Versatile producira album “Sweet And Sour”, a neke od stvari s albuma, posebice “Having Your Fun”, postaju klupski hitovi. Trenutno radi na albumu Vanesse Freeman, koja se nakon mnogobrojnih gostovanja na izdanjima 4Hero, Alexa Attiasa i ostalih većih imena scene, kao vokalistica i autorica, odlučila osamostaliti kao izvođač.

    Rima aka Domu & Volcov

    Rima je projekt producentskog dvojca Dominica Stantona aka Domu i Enrica Crivellara aka Volcov. Njihov odlični prvi album “This World” izašao je 2003. za Compost Records. Domuova glazbena karijera počinju unatrag 10 godina, tokom koje gostuje u mnogim londonskim klubovima i šire kao Freestyle DJ, a paralelno munjevito napreduje i njegov producentski rad. Radi pod raznim sinonimima kao što su Sonar Circle, Static Imprints, Umod za mnogobrojne diskografe, čiji se broj i dalje povećava obzirom na suradnje sa Seijiem, Mark De Cliveom i ostatkom scene, a posebice treba naglasiti remixeve Jazzanove, 4Hero, King Britta, i Cinematic Orchestre, na temelju kojih je danas u ovoj funkciji konstantno angažiran. Volcov počinje s DJ karijerom 1988. isprva puštajući hip hop, da bi nakon nekog vremena naglo prešao na house i detroit techno, drum & bass, a postepeno i sve šire. 1997. sa Frankom Siccardiem otvara talijanski drum&bass label Sonica, a poslije oko 2000. i sam otvara Archive Records uz koji nastaje i klupska večer u klubu Pergola u Veroni, te house label Neroli Productions. Producentski dio posla odnosi se uglavnom na Houseoidne projekte koje potpisuje kao Isoul8, te klupske remixeve za razne izdavače i izvođače diljem svijeta. Kao DJ također gostuje na mnogim klupskim večerima unutar i van zemlje no kao najvažnije ističe Liquid Room/Tokyo, Raw Fusion/Stockholm i Kontrapunkt/Zagreb.

    Muziku podržava