Nakon izlaska albuma “Mirina” u kojem je Miroslav Tadić svoju pažnju posvetio izvođenju instrumentalne glazbe bazirane na tradicijskim i ‘popularnim’ skladbama, njegova koncertna i glazbena aktivnost dovode ga ponovno na naš domaći teren.
Miroslav Tadić kao gitarist čija profinjenost i vještina sviranja intrigiraju, ali isto tako i ostavljaju publiku zadovoljnom, svoju glazbenu virtuoznost nastavlja prezentirati uz velika glazbena imena. Kako kaže sam za sebe, ovaj muzički kameleon će ovo ljeto održati koncerte s Rambom Amadeusom, Vlatkom Stefanovskim, te braćom Teofilović s kojima će prezentirati njihov zajednički album “Vidarica“.
Publika će ujedno na koncertima imati prilike čuti novi materijal koji će osvanuti na novom albumu Teofilovića i Tadića. Povodom koncertnih aktivnosti na našem terenu popričali smo s Miroslavom o suradnji s braćom Teofilovićm, tradicijskoj glazbi, te o novim projektima i suradnjama.
Prošlo je skoro godinu dana od kada ste izdali album “Mirina“. Kako je protekla koncertna promocija?
Rijetko sviram solo jer mi je draže surađivati s nekim i razmjenjivati ideje i inspiraciju ‘uživo’. No “Mirina” me natjerala da prošlog ljeta prihvatim i neke solo koncerte koji su mi zapravo bili veliko zadovoljstvo jer smo u njima uživali i publika i ja.
U intervjuu za Muzika.hr braća Teofilović su izjavili da je “Vidarica” zatvaranje nekakvog kruga, i ujedno prvi put da su radili s instrumentom. Kako stoje stvari danas po pitanju izvođenja “Vidarice“?
Izuzetno smo dobro uigrani što znači da ima još više mjesta i za improvizaciju i spontanu energiju. Meni “Vidarica” daje puno prostora za improviziranje i eksperimentiranje, ali u okviru veoma dobro pripremljenog programa.
Braća Teofilović svoje izvedbe interpretiraju u dvoglasima uz vašu pratnju na gitari. S obzirom da su dvoglasi dosta zahtjevan način izvođenja, koliko je kompleksno takav način interpretacije umotati u gitarsko ruho?
Teško mi je dati vam objektivan odgovor na to pitanje. Meni je to veoma prirodan proces u kojem uživam pa mi izgleda da je veoma lako, ali je moguće da bi drugim gitaristima taj kontekst mogao biti problematičan. Već se desetljećima bavim prenošenjem balkanskog folklora na gitaru i to iskustvo mi je dragocjeno u suradnji s Teofilovićima.
Ovo naše podneblje bogato je tradicionalnom glazbom. Po riječima Stefanovskog postoje izvođači koji samo površinski kopaju po takvoj glazbi. Suradnja vas i Teofilovića je iznjedrila album koji je puno više kopao po tradicionalnoj glazbi i bolje je dočarao balkanske slike. Imate li u planu možda snimiti nastavak “Vidarice“?
Da, svakako. U tijeku naše koncertne suradnje stalno se pojavljuju nove ideje i aranžmani tako da već imamo jedan dobar dio repertoara za novi album. Te nove numere su već dio našeg programa pa će publika na koncertima ovog ljeta čuti i ‘preview’ tog novog materijala.
Široki spektar glazbe nam je danas dostupniji i vrlo lako i brzo možemo doći do određenih glazbenih numera koje nas zanimaju. Unatoč tome dosta tradicionalne glazbe doživi sudbinu prenošenja s koljena na koljeno, pa tako rijetko kada dođe do šire publike…
Ne bih se mogao sasvim složiti svama. Mislim da je internet, a pogotovo YouTube sjajna arhiva tradicionalne muzike iz cijelog svijeta, možda se samo mora malo dublje kopati da bi se došlo do tog materijala. Tu se mogu vidjeti snimke muzičara koji već odavno nisu s nama, no njihova glazba živi i daje nam inspiraciju da je sačuvamo i održimo, i da joj damo neki novi oblik u kome koegzistiraju kreativnost i poštovanje prema tradiciji.
Kakvi su vaši dojmovi po pitanju zanimanja publike za ovakve koncerte? Sudeći po solidnoj popunjenosti koncerata interesa publike očito ima.
Moja koncertna iskustva su izuzetno pozitivna. Ne možemo očekivati odaziv i popularnost koji ima komercijalna muzika, ali publika za naše koncerte je izuzetno kvalitetna i dovoljno brojna da mi ulije puno vjere i optimizma.
Koji su vaši planovi nakon ljeta, nastvljate svirati u manjim klubovima ili?
Veoma rijetko sviram u klubovima i ne namjeravam to mijenjati. Mojim projektima mnogo više odgovaraju koncertni prostori kao kazališta, koncertne dvorane ili magični open-air ambijenti kao što su splitski Sustipan gdje sam nedavno svirao sa Stefanovskim ili kaštel u Krku u kome ću nastupiti s Teofilovićima 7. kolovoza.
Poslije ljeta očekuje me nastavak rada na projektima s Teofilovićima, Vlatkom, Rambom Amadeusom te nova suradnja sa sjajnom harmonikašicom Merimom Ključo. U kombinaciji s Vlatkom i Teodosijem Spasovim spremaju se i novi nastupi sa simfonijskim orkestrima. Važan mi je i moj pedagoški rad koji će se nastaviti na California Institute of the Arts u Los Angelesu.