Margita Stefanović, ili od milja zvana Magi, najveća princeza jugoslavenskog rocka rođena je na današnji dan, 1. travnja 1959. u Beogradu. Umjetnica i glazbenica kojoj je život obilježilo sviranje u EKV-u, svojim je postojanjem i stvaranjem ostala zauvijek zapisana u povijesti glazbe.

margita stefanović
Izvor fotografije: arhiva

Magi je kroz život rekla i napravila mnoge stvari koje će se pamtiti, a jedna od njih je i intervju za Glas omladine 1986.

“Ti si sav moj bol”, jedna od nedvojbeno najvećih i najpoznatijih pjesama EKV-a pojavila se na njihovom trećem studijskom albumu, “S’ vetrom uz lice”. Magi je smatrala kako je ta pjesma “muškog karaktera”: “Kad kažem muška, mislim užasno energična, ona koja nosi. Još jedna od pjesama koja se meni nije dopala, ali Milan i Bojan su ustrajali u inzistiranju na njoj.” Sada, i ovoliko godina nakon je jasno da nisu pogriješili.

Muziku podržava

U jednom dijelu pjesme “Grad”,  Milan recitira dijelove iz Biblije, a Magi je na samu skladbu komentirala kako je to zapravo “pjesma o postatomskom dobu i čovjeku koji potpuno sam, praznih ruku, ide po pustinji. Na njemu je puno metala, kao na Mad Maxu, ali još više. Ne primjećuje ništa oko sebe i jedino ga pokreće vjetar, koji se povremeno pojavi okrenut njemu u lice.” Biblijski dio o kojem je riječ je prema Ivanovom evanđelju (3/8), “vjetar diše gdje hoće i glas njegov čuje, odakle je, ne znam i gdje mu je kraj, tvoj dah kuda ide, dal’ meni se javlja, tko zna”.

“Stvaran svet oko mene” se također našla na već spomenutom albumu iz 1986. “Milan je napunio dosta godina, dostigao neki stupanj umjetničke zrelosti u onome čime se bavi i smogao snage na sceni biti nježan, hladan ili jak, kao što je oduvek bio… ili čak smiješan samom sebi ili drugima. Smogao je imati samoironičnu distancu koja ne škodi”, objasnila je Magi, govoreći o glazbenom napretku i evoluciji EKV-a i njihovom doticaju s publikom.

“Milan nije komunikativan čovjek u smislu da na koncertima priča viceve ili zabavlja ljude. Bojan je, ali on nije u poziciji i ne želi to raditi. Ponekad učini nešto po tom pitanju, od čega Milan i ja poludimo… jer to je rasprodaja naše priče na koju smo užasno sebični.”

“Nije to svjesno uzdržavanje, ali takvi smo. Možda će jednom i postojati ta verbalna komunikacija sa publikom, kao što ja, prije dvije godine ne bih svirala pojedine pesme, niti ih znala napraviti”, objasnila je.

Kao što se dalo primjetiti na nastupima EKV-a ali i na pojedinim pjesmama, poneki Magini glazbeni dijelovi na prvi pogled djeluju nelogično i “nezavršeno”, što je ona objasnila i zaključila kako zapravo nisu. “Nisu nelogični. Kao kad složiš rečenicu na ovaj ili onaj način i svi to prepoznaju kao tvoj književni rukopis. Isto tako postoji i muzički rukopis. Npr. čovek koji obara svjetske rekorde u raznim stvarima. Prince pravi veliku, prepoznatljivu i nelogičnu muziku. Jedino mjerilo je da se njemu baš takva sviđa, bez obzira na to što ne valja”. I doista je tako, Magi je kao glazbenica, kroz cijelo svoje stvaralaštvo, ali i opus benda dokazivala kako se nalazi ne korak, već više koraka ispred svog vremena i samim time prihvatila činjenicu kako će možda, i nakon što je ne bude zapravo ostati neshvaćena.

margita stefanović
Izvor fotografije: arhiva

S obzirom na to da je ostala najpoznatija kao dio bezvremenskog EKV-a, Magi se osvrnula i na sam utjecaj benda na glazbu, publiku, ali i vrijeme. “Mi nismo sjedili i definirali što je u stvari naš rock’n’roll i pravili nešto suprotno od toga. Mi smo, a i ja sama, vremenski jako ‘uzrokovani’. Godinama, događajima kod nas i u svijetu. Narativnost koja je postojala, proisticala je baš iz takvog vremena kakve su bile osamdesete.”

Margita, njena pojava, njen glas i tonovi ostavili su vječni trag u njenom, ali i budućem glazbenom razdoblju regije.

0 Shares
Muziku podržava