Kineska U-20 reprezentacija nastupala je u njemačkoj četvrtoj ligi. Migos krase naslovnicu novog Rolling Stonea, Australija već nekoliko godina nastupa na Eurosongu, a na tržište kriptovaluta uskoro izlazi Lidija Bačić.

Globalizacija je učinila svoje te spojila naoko nespojivo. Naime, ako je vjerovati natpisu iz Jutarnjeg lista, popularna pjevačica zabavne glazbe planira plasirati Lillecoin, samo još jednu u nizu dostupnih digitalnih kovanica, a početna premisa njene platforme jest – što me više gledate, to više zarađujete.

Za one koji nisu upućeni, posljednjih godinu dana obilježio je ozbiljni boom kriptovaluta (prvenstveno bitcoina), digitalne valute koja ne zauzima fizički, već samo digitalni prostor. Zašto prefiks –kripto? Tehnologija kriptovaluta zasniva se na njenoj anonimnosti i sigurnosti transakcija, a iza svega stoji kamen temeljac svake kriptokovanice – blockchain. Kako ne bi ulazili u tehničke detalje, recimo samo kako blockchain sadrži kriptirane informacije svih dosadašnjih transakcija određene digitalne valute, a kako bi sve ostalo anonimno i sigurno, svaka iduća transakcija nanovo kriptira sve prethodne.

Muziku podržava

Genijalna ideja anonimnog Satoshija Nakamota prvih je nekoliko godina okupila uzak krug entuzijasta, no postepena razmjena tehnologija te sve veća prihvaćenost digitalnih valuta od strane privatnika s jedne i nekih vladajućih struktura s druge strane učinile su popularni bitcoin iznimno vrijednim i tako inspirirali mnoge druge developere da na temelju blockchain tehnologije stvore i svoju valutu.

Danas ih je, ako je vjerovati aplikaciji CoinMarketapp, registrirano preko 1500, a glavna misao vodilja sveopće ekspanzije jest specijalizacija platežnih sredstava k prilagođavanju sadržaja koji njime kupujete. Tako postoje kovanice usmjerene prema korisnicima informatičkih, financijskih ili pak u najširem smislu uslužnih djelatnosti.

Primjer: U Kaliforniji je pokrenuta kovanica za plaćanje legalne marihuane. Zbog sukoba state i federal zakona po pitanju korištenja te biljke, proizvođači su primorani koristiti samo novac pri trgovini s korisnicima, a nedavni požari u toj saveznoj državi doslovce su u pepeo pretvorili nekoliko stotina tisuća dolara.

S druge pak strane, točnije s iste, kovanice su ušle u domenu industrije zabave. Nije Lidija Bačić prva i jedina koja se odlučila na ovakav potez. Slično je postupio i popularni Slovenac Gramatik. Njegova valuta GRMTK na početnom je ICO (Initial Coin Offering) sakupila oko 2.5 milijuna dolara, a pravo je pitanje može li i Lidija Bačić prodati nešto svojih kovanica znatiželjnicima.

foto: facebook/lidijabaciclille

Premisa “što me više gledaš, to više zarađuješ” izvrstan je start, barem kada je riječ o oku ugodnoj Splićanki. Njeni profili na društvenim mrežama iznimno su praćeni, gotovo svaka fotografija ili post koji objavi sakupi debelo troznamenkasti, a ponekad i četveroznamenkasti broj likeova. Čini se kako Lidija Bačić i njen tim žele spojiti vrijednost LilleCoina s njenom popularnošću na internetu, čime bi LilleCoin vjerojatno rastao skupa s njenim online dosegom koji se širi putem likeova, komentara i sl.

Ulazimo li u novu eru? Iako kriptovalute i dalje ekstremno variraju u svojoj vrijednosti, čini se kako na primjeru Gramatika i Lidije Bačić vidimo ulazak jedne nove ekonomske misli. Ovog puta nema više jednosmjerne transakcije (ja tebi novac, ti meni glazbu) već obostrane potencijalne koristi. Kupiš LilleCoin, pratiš Lidiju Bačić, njoj popularnost raste skupa s tvojom kovanicom. Obostrana korist i, još bitnije, obostrani interes ka širenju njenog branda. Zaključno, ono što je do sada pokretalo poistovjećivanje ili pak ljubav naspram nečijeg rada, sada će dobiti jednu novu, proračunatu i financijski isplativiju verziju. Konzumerizam prelazi na opasne steroide, slijede nam velike promjene.

0 Shares
Muziku podržava