Poznati lanac distribucije glazbenih i multimedijalnih izdanja, tvrtka HMV, donijela je odluku o zatvaranju preostalih 240 trgovina diljem Velike Britanije, a više od 4.000 ljudi izgubit će svoja radna mjesta.
Ovu tvrtku koja je na poznatoj londonskoj ulici Oxford Street započela s
radom još 1921. godine kao brend His Master’s Voice (kasnije samo HMV)
stvorila je prva diskografska kompanija The Gramophone Company (danas
dio lanca EMI) osnovana 1902., a tijekom ’70-ih i ’80-ih godina prošloga
stoljeća s 300 trgovina postala je apsolutno najveći distributer
glazbenih izdanja u Britaniji i Irskoj te jedan od najvećih globalnih
distributera.
Međutim, vremena se mijenjaju – dionice ove tvrtke
na burzi konstantno padaju, a HMV bilježi i dodatan pad prodaje, i to u
vrijeme novogodišnjih i božićnih praznika. Rukovodstvo je stoga odlučilo
poduzeti ‘drastične mjere’ i do kraja ove godine zatvoriti sve HMV
trgovine diljem Britanije.
Tvrtka koja je još 2003. zatvorila sve
trgovine u Njemačkoj, a još prije četiri godine lansirala online
glazbeni servis Get Closer u pokušaju da se natječe s distributerima kao
što su iTunes ili Napster (ovaj projekt je propao i bio je zamijenjen
drugim pod nazivom Pure HMV), preko tvrtke MAMA Group pokušala je da
uđe na tržište klubova, koncerata i festivala.
Njezini konkurenti na britanskom tržištu, kompanije kao što su
Woolworths i Zavvi, već su u potpunosti izašle iz posla. Ključ u bravu
HMV je bila prisiljena staviti nakon što nedavno nije dobila kredit u
iznosu od 300 milijuna funti kako bi opstala na tržištu.
Mnogi u
glazbenoj industriji sada se pribojavaju da bi nestanak HMV-a s tržišta
mogao imati negativne posljedice za nezavisne izdavače.
Naime,
opstanak trgovina je od vitalnoga interesa manjim bendovima i izvođačima
kojima su one jedini put distribucije njihovih izdanja širom zemlje.
38% cjelokupne fizičke prodaje glazbenih izdanja u Velikoj Britaniji upravo otpada na prodaju ostvarenu u trgovinama HMV-a.