Kurt Wagner (Lambchop): “Fasciniran sam produkcijom u LA hip-hopu i Kendrickom Lamarom”

Stjepan Vrečko
1172

“Uvjerljivo najdosljednije briljantni američki bend nastao devedesetih” kako su neki opisali Lambchop, moći ćete poslušati 25. srpnja u Šibeniku u sklopu Terraneo Summer Breaka.

Bend nikada nije imao klasičnu standardnu postavu, već ga čini kvalitetan kolektiv različitih glazbenika okupljen oko kreativne jezgre, frontmena Kurta Wagnera. Iako su put započeli etiketirani u country žanru, stil im se tijekom godina nadograđivao šarolikim spektrom utjecaja: od post-rocka, soula, pa nadalje. Za karakteristično ‘lambchop’ raspoloženje najvažniji su ipak Wagnerovi vješti, najčešće dvoznačni stihovi i način na koji ih pjeva.

Uoči nastupa na Tvrđavi sv. Mihovila u Šibeniku, popričali smo s jedinim Wagnerom među rockerima, Kurtom Wagnerom.Dolazite iz Nashvillea, prijestolnice countrya. Mnogi kritičari su vas na početku karijere opisali kao spasiteljima žanra, ali opet – vaša glazba nije baš country. Biste li se svrstali u ‘outsider’ ili ‘outlaw’ opis?
Mislim da u ovom trenutku radimo ono što radimo i ne opterećujemo se gdje nam je mjesto u nekoj velikoj žanrovskoj slici. Ali uvijek smo manje bili ‘out-law’, a više ‘in-law’; preko rodbinskih veza određenog žanra povezani s drugim žanrovima.Negdje sam pročitao da ste za sebe rekli da ste ‘najgori publicist u povijesti rock glazbe’. Kako gledate na izvođače kojima stvaralaštvo služi samo kao dobro marketinško sredstvo i isključivo kao PR mehanizam?
PR sve više postaje primarni fokus u koji izvođači ulažu znatnu energiju kako bi ih se čulo u ovom prenapučenom glazbenom svijetu. Taj je koncept toliko dalek od mog načina razmišljanja jer manje se pažnje posvećuje onom dijelu zbog kojeg bi se neka pjesma uopće trebala čuti. Sama kvaliteta pjesme je na taj način umanjena jer se pozornost posvećuje nekim drugim stvarima. Da sam htio biti prodavač, bio bih prodavač. Ovako sam odlučio to ostaviti ljudima koji imaju više dara za takve stvari; ova neka polu-poznatost mi je područje u kojem se najbolje osjećam.Jeste li u mladosti ikada razmišljali da ćete imati bend i njime proputovati svijet?
Ni govora, nadao sam se da ću se baviti slikarstvom i predavati umjetnost studentima na fakultetima.

Glazba i slikarstvo su poprilično povezani i isprepleteni u Vašem životu. Imate li još uvijek vremena za slikanje i pomaže li Vam ono u pisanju pjesama?
Nažalost, u posljednje vrijeme baš i nemam vremena uzeti kist u ruke. Tako je to kad glazbeni dio preuzme primat. Mogu mi reći da mi slikanje nedostaje i svakako ću kad se stvari malo smire probati vratiti glazbu i slikanje u ravnotežu u kojoj su bili.

Muziku podržava

Skoro je trideset godina za vama, koliko je bend evoluirao od samih početaka?
Baš sam gledao oproštajni koncert Grateful Deada koji me podsjetio na same početke Lambchopa. Dijelili smo sličan pristup i stav prema onome što radimo, no kako su godine prolazile mi smo se mijenjali, a oni su pola stoljeća radili praktički isto. Došli su do točke kada su sami sebi stvorili vlastitu stvarnost iz koje su funkcionirali prema van, a mi smo, s druge strane, u naš izričaj ugrađivali promjene koje su se događale u ‘vanjskom’ svijetu kojeg smo i mi sami dio.

Imali ste dosta članova u bendu… Kako je raditi s toliko puno ljudi?
Surađivati s toliko puno ljudi tijekom svih ovih godina ima svojih lijepih strana, ali i dosta izazova. Čini mi se da nas najbolje veže zajednički interes u onome što svatko od nas radi, međusobno uvažavanje i na koncu povezanost koja samo raste kako nastavljamo dalje s našim životima.

Gdje je publika više senzibilirana za vaše pjesme? U Europi ili u Sjedinjenim Američkim Državama?
Ma, svi razumiju to što radimo… Ili ne.

Jeste li ikada razmišljali objaviti zbirku pjesama kao što su to napravili, primjerice, Leonard Cohen, Bob Dylan i mnogi drugi?
Jesam i nedavno je baš za europsko tržište u limitiranoj nakladi objavljena knjiga “Cool Pastoral Splendor” na kojoj sam surađivao s Richardom Saxtonom.

Što slušate ovih dana?
Sve što valja, u posljednje sam vrijeme fasciniran produkcijom u LA hip-hopu. Produkcija kakvu, primjerice, ima Kendrick Lamar prilično je revolucionarna.

Kako gledate na utjecaj Interneta na glazbu? Pomaže li ili odmaže?
Internet je bez sumnje najvažniji događaj koji je utjecao na razvoj glazbe u našem životnom vijeku. Ima svojih pozitivnih i svojih negativnih strana, napravio je neke dobre i neke loše stvari, a tako će biti i dalje, stvari će se nastaviti razvijati sve brže i brže.

Često ste u Hrvatskoj, ima li kakav poseban razlog zašto?
Ove smo godine htjeli vidjeti kakve su vam plaže.

Kada možemo očekivati novi album?
Iduće godine, proteklih mjeseci smo ga snimali, a planiram ga miksati kad se vratimo s ove turneje.

Muziku podržava