Krankšvester sprema dvostruki Šveki party. Sett i 3ki Stil bacit će Tvornicu u valentinovski trans 14. i 15.2. svojim nešto starijim balada poput “Kru’ti”, kao i onim novijima, poput “Ženu varam” i “DiP”. Teško da Valentinovo može biti romantičnije od ovog. Za one kojima nije do sirove romantike, duo će održati koncert i 22.2. u KSETU za najveće fanove, na kojima izvode pjesme koji nisu bili singlovi – idealan koncert za true fanove.

Uoči dvostrukog koncerta, Sett nam je otkrio kako su nastali njihovi najpoznatiji, kao i oni manje poznati hitovi.

 

Krankšvester – “Znam ‘ko te jebe”

Muziku podržava

Ovo je zapravo kao nastavak pjesme “Ja, ona, on i onaj čoban”, koja se pojavila na 3kijevom albumu “U potrazi za nekim čankirom” i koji je bio preteča Krankšvestera. Da previše ne filozofiram, ovo je jedna od tih klasičnih Švesterovih ljubavnih pjesama koje smo u ovih deset godina nanizali čitavo čudo i zbog toga završili u ladici “porno rapa”, a radi se o etiketi koja mi je oduvijek išla na kurac. Uglavnom, klasična pjesma o međuljudskim odnosima, ali nije metiljava balada kakvu biste očekivali.

 

Krankšvester – “Disko rak”

Jedna od pjesama koje su ljudi iznova otkrivali kroz godine. Iako je i na početku dobro funkcionirala na nastupima, danas funkcionira neusporedivo bolje. Ideja je, kao i više manje sve pjesme s drugog albuma, vrlo bazična i bavi se jednostavnom zajebancijom na naslove disko pjesama. U tim pjesmama disko glazba uvijek izaziva “groznicu”, “ludilo” ili nas na ovaj ili onaj način zdravstveno ugrožava. Logičan slijed je da vam disko izazove rak koji je najopakija disko bolest. Uglavnom, jako je debilno, ali dosta toga što radimo jest. No, zabavilo nas je i omogućilo da se tu i tamo zavrtimo na radiju jer je ovo jedna od rijetkih pjesama koje se zbog nedostatka psovki može pustiti u eteru. Očekivano, ni od ove nismo zaradili ništa.

 

Krankšvester – “Liz Taylor”

View this post on Instagram

#lizliz #liztejlor #sajsirime By : @brnjadob

A post shared by SAJSI MC (@sajsimcofficial) on

Ovo je naš pokušaj “feminističkog statementa”. Sajsi MC je preuzela dominantnu ulogu i bacila taj refren u “muškom stilu”, na isti onaj kurčevit način na koji to rade reperi kad u pjesmama ženama naređuju da im popuše kurac ili nešto slično. Bilo je zanimljivo vidjeti kako će slušatelji reagirati na to da se žena izražava na konkretan i otvoren način, suprotan od onoga što društvo od nje očekuje.

Dogodilo se nešto jako zanimljivo. Oni od kojih bismo inače očekivali negativne reakcije reagirali su sasvim pozitivno, ali naišao sam na neke negativne osvrte feministica koje su u tome prepoznale nešto loše jer je ovo navodno pogrešan način eksponiranja deklarirane feministice. Zašto? Zašto žena ne bi mogla otvoreno i vulgarno reći što želi od muškarca u krevetu? Čini li je to žrtvom objektifikacije? Kako? Zašto na kraju krajeva ne bi imala slobodu odlučiti želi li se predstaviti kao seksualno biće ili privlačiti pažnju seksepilom? Tko su točno ljudi koji će joj postaviti okvire i zašto bi nas uopće bolio kurac za mišljenje onih koji su uzeli pravo određivati kako bi se bilo tko trebao ponašati i izražavati?

 

Krankšvester – “Retardirana”

Ovu pjesmu mnogi nisu skužili i gledajući s odmakom, to mi je donekle jasno. Daleko od toga da smo željeli prenijeti neku ne znam kako duboku poruku, ali poigrali smo se s tim rejverskim tekstovima jer u njihovim pjesmama uvijek lete u neki novi svijet i maštaju o boljoj budućnosti.

Mi smo se pak pozabavili idejom serviranja utopističkih ideja u državi koja je još uvijek zarobljena u devedesetima, bio to odnos prema transrodnim osobama ili nekoj od skupina koja im se još nisu našle na dnevnom redu. Daleko od toga da se ne bismo trebali kretati u tom smjeru, ali ne očekujte čuda jer većini su to još uvijek mitska bića – jednorozi i pegazi.

 

Krankšvester – “Dubai”

Osim što se bavi pričom o tome da svi bježimo iz Hrvatske u potrazi za boljim životom, bilo je super poigrati se s očekivanjem slušatelja koji pretpostavlja da je ovo pjesma u kojoj osuđujemo žene koje odlaze u Dubai i jebu se za novac.

Da, to definitivno nije posao koji bih poželio svojoj kćeri, ali ne bih joj poželio ni život u Hrvatskoj gdje će je beskorisni klošari stalkati na Instagramu i osuđivati sve čime se bavi. “Dubai” se u istoj mjeri bavi i potrebom da u nuždi pronađeš bogatog sponzora, ali i jadnicima koji nisu napravili ništa pa u svojoj vukojebini jedu govna i samo seru o ljudima koji su bilo što napravili.

 

Krankšvester – “Slava”

Slavu su mnogi doživjeli kao zajebanciju na račun vjere, ali razočarat ću vas kad kažem da to nije slučaj. Barem ne primarno. Da smo htjeli isprdati vjernike, napravili bismo to na malo drukčiji način. Ovdje se podbadanje vjernika može prepoznati tek u tome da smo uzeli Isusa da bismo prenijeli neku svoju poruku ili ideju. Neke je uvrijedilo to da smo Isusa u svoje svrhe koristili mi, a ne popovi koji to neprestano rade da bi promicali neke svoje privatne boleštine. Za razliku od njih, mi smo to učinili puno čišće.

Uglavnom, nama je bilo zakon vidjeti kako će naša publika reagirati kad nakon sveg ovog našeg ludila i prostačenja na kraju odrade hardbass molitvu. Isto tako, kršćanski hardbass je autohtoni hrvatski proizvod koji ne postoji nigdje nego u Hrvatskoj. Trebali bismo biti ponosni na to.

 

Krankšvester – “DiP”

View this post on Instagram

Video za DiP je vani! 🥳🥳 Čekiraj na You Tubeu

A post shared by Krankšvester (@kranksvester_official) on

DiP mi je, osobno, jedna od naših najdražih pjesama. Sve je savršeno sjelo na svoje mjesto. Od toga da je throwback na naše stare pjesme (3kijev vers s prvog albuma bio je inspiracija za refren koji je napisao) do toga da se ta izvorna stalkerska poruka pretvorila u nešto prilično aktualno. Iako je u svojoj srži pjesma o prekidu i likovima koji se s tim ne znaju nositi, na poremećen se način bavi tom neprestanom opasnošću u kojoj se žene nalaze nakon što prekinu vezu.

Inspiraciju za svoj vers sam našao u razgovoru s kolegicom kojoj sam prilično nonšalantno rekao da u kurac pošalje napasnog bivšeg koji ju je neprestano gnjavio porukama. Iako sam uvijek znao da se žene u takvim situacijama ne nalaze u istom položaju kao i muškarci, bilo mi je nevjerojatno koliko zapravo ne uzimam u obzir drugu stranu priče i koliko kao društvo olako tretiramo to potencijalno opasno ponašanje. Uglavnom, pjesma je postavila temelje, a spot je dodatno ojačao priču o tome u kojem se smjeru takvi bolesni odnosi razvijaju.

334 Shares
Muziku podržava