Koolade: “Zebra Dots je internacionalni projekt”

3178

Zebra Dots je hrvatsko-slovenski bend koji svoju glazbu opisuje kao ‘elektro akustični doživljaj’. Njihova glazba u sebi sadrži utjecaje electra, indiea, funka, soula i popa koji se može čuti na njihovom albumu prvijencu “Walking On A Chance” koji je predstavio istoimeni singl.

Glavni vokal, talk-box i producent Zebra Dotsa je Koolade koji je surađivao i surađuje sa mnogim velikim imenima globalne glazbene scene. Drugi vokal je Saša Aleksandra Danilova iz Slovenije, a ostatak benda upotpunjuju Ivo Rimc (bubnjevi), Erik Marenče (klavijature), Jernej Kržič (bas) i Andraž Mazi(gitara).

Ovaj bend je prvi lokalni izvođač koji je potpisao za veliku diskografsku kuću Universal Music. O njihovom prvom albumu i glazbenom putu netom prije zagrebačke promocije albuma popričali smo s Kooladeom i Sašom.

Kako je počela cijela priča oko Zebra Dotsa?
Koolade: Zebra Dots priča počinje tako što sam upoznao Ivu Rimca, bubnjara benda, i počeli smo raditi sessione koje spontano snimamo. Htio sam naučiti snimati i producirati akustične bubnjeve, i vidio sam na netu video njega kako svira i svidjelo mi se kako svira. Malo po malo dovodimo i druge muzičare na te sessione da se priča upotpuni. Kroz nekih godinu i pol dogodio se sastav benda koji je i sada aktualan. U početku je to bilo jammanje koje sam snimao i nisam imao neku točnu viziju svega. To je bio neki funk/break instrumental bend, pa su krenuli jazz instrumentali, pa smo rekli da ćemo u procesu sastavljanja tog sastava početi raditi nešto s vokalima. Tu dolazi Saša u igru, i nas dvoje počinjemo pisati stvari. Većinu stvari napisao je naš klavijaturist, a Saša i ja smo autori većine materijala i to je to. Događa se nekakvo zatišje jer smo snimili nekoliko stvari koje nisu demo, jer smo ih zbilja snimali kao prave. Ivo nam je dao do znanja da Universal traži domaći bend koji bi potpisao za domaći katalog jer dolaze direktno tu na tržište. Poslali smo im te demo snimke, njima se to svidjelo i kroz nekoliko mjeseci razgovora i dogovora potpisujemo ugovor i završavamo album. Već smo imali dosta stvari, i cijela ta priča s Universalom dala nam je vjetar u leđa da to isfuramo do kraja. Tko zna što bi se dogodilo da nije bilo tako, bi li to sve postojalo tako. Mislim vjerojatno bi, bilo je dobro, samo smo bili zauzeti sa svojim individualnim projektima. Cijela priča s Universalom pokrenula je sve.

Koji su glazbeni utjecaji i ideje bili presudni za vašu glazbu?
Koolade: Žanrovski od soula, funka do soul popa, indiea, electro glazbe.
Saša: Svatko od nas izašao je iz svog žanra i dodao nešto u to.

Produkcija je na zavidnom nivou. Jeste li zadovoljni kako je sve ispalo u konačnici?
Koolade: Da mi sad daš, ja bih cijeli album drugačije napravio, ali to je tako. Zadovoljan sam. Kad slušaš nešto danima, mjesecima, i to miksaš, više ne znaš što je što. Toliko si postao imun na doživljaj te glazbe i trebaš čuti malo druge kako oni reagiraju, i vidjeti da je to isto to što si inicijalno osjetio.

Što se tiče produkcije rekao si da je to počelo time što si htio naučiti producirati live bubnjeve. Koliko je bilo teško prilagoditi se na to s obzirom na tvoj dosadašnji rad?
Meni je to zabavno, to mi je igra. Znaš, netko iz zabave u životu uključi playstation ili igra “Angry Birds” na tabletu, a ja otvorim svoj program i igram se, i to mi je super. Imam dovoljno iskustva, snimao sam live instrumente, ali ne live bend, a to je nova dimenzija. Kad radim, ne radim konvencionalan miks, nego radim kako mi se sviđa i kako mi zvuči dobro. Nije da sam se ja morao previše prilagođavati nečemu, nego sam radio po svom feelingu.

Pridružio si se i Saši na vokalu. Je li bilo problema oko usklađivanja vaših vokalnih interpretacija?
Koolade: Trebalo je vremena.
Saša: Trebalo je vremena u interpretaciji engleskog jezika. Sa svime imam drugačiju interpretaciju i treba ulaziti u to, jer većina stvari na albumu je od Kooladea, i treba izaći iz toga u čemu jesi i raditi drugačije.
Koolade: Ne želiš izgubiti senzibilitet vokala. Znali smo svirati i snimati nekoliko stvari po danu.
Saša: I prije sam imala duete i poklopili smo se. Nije bilo teško nimalo, trebalo je vremena da se uskladimo što ćemo, hoćemo li skupa snimati dionice ili će svatko imati svoj dio. Sve se poklopilo iz pjesme u pjesmu.

Muziku podržava

Saša, tvoje vokalne izvedbe su pop i soul varijante. Koji su utjecaji bili presudni za tvoje vokalne interpretacije?
Što se tiče vokala, uzor mi je bila Mariah Carey. Tehnički to je jedan od najboljih vokala sigurno. Što se tiče feelinga, tu ima zbilja puno stvari, puno toga i ne mogu ‘pingpongat’ jednu stvar. Kad sam bila mala to bi bila Beyonce. Toliko ima dobrih pjevača da skužiš da nije tehnika bitna. Bitan je osjećaj koji daješ. Tehnika je u tom vremenu više minus nego plus.

Album je stilski šarolik. Imate li problema s prenošenjem zvuka sa albuma na live izvedbe, ili ostavljate prostor improvizaciji?
Koolade: Nije bilo problema jer sve su to live instrumenti i synthovi, i sve to imamo na stageu i sve radimo uživo. Cijela priča je da smo live bend.
Saša: Oko toga se sve vrti i gradi.
Koolade: Postavili smo stvari tako da aranžmanski budu kako su na ploči i tako ih i sviramo. Nema velikih odstupanja. Neke stvari koje ne možemo izvesti na stageu, a bitne su nam na pjesmi, stavimo na matricu i to ni ne primijetiš jer svi baš rasturaju sve što rade, svatko od nas pojedinačno, i u principu to što se čuje na ploči, to se čuje i uživo.

Naslovnica albuma konceptualno je zanimljiva. Izbacili ste dva video uratka oko toga kako je nastajala naslovnica…

Saša: Super je to odrađeno i zabavljali smo se. Nismo imali težak posao. Nacrtana je zebra i sve je bilo spremno. Nacrtali su na nas još što je trebalo i to je bilo to. To je kao i album, nema photoshopa, sve kako izgleda tako je i bilo.

Kako je došlo do ideje za naslovnicu?
Koolade: Tim dizajnera Multipraktik osmislio je ideju i nama je to bilo super.
Saša: Ima puno priča oko naslovnice. Točke na naslovnici preko te zebre, naši obrazi, mogu se protumačiti kao Zebra Dots, a i kao note.

Prvi ste izvođač s ovih prostora koji je potpisao za Universal Music, a osim toga tekstovi su vam na engleskom. Kolike su vaše pretenzije na strano tržište i koliko se planirate okrenuti tom tržištu?
Saša: Mi ne planiramo baš puno. Radimo samo da radimo. To je naš drive, ali zbog toga je sve na engleskom. Vjerojatno ćemo se više naći na nekom stranom tržištu. Nije bilo strategije na kojem ćemo jeziku raditi.
Koolade: Sama činjenica da ti je album dostupan digitalno diljem cijelog svijeta govori dosta o tome zašto ne na hrvatskom. Od tud krećemo, kad god ideš van krećeš od doma, to i mi radimo.
Saša: Ne možeš drugačije.
Koolade: Moraš imati neku bazu i dom negdje. Ja to doživljavam kao internacionalni projekt, nešto što će netko moći poslušati u Skandinaviji, Japanu, Africi, svejedno, moći će se poistovjetiti s onim što čuje.

Što se tiče regionalnog tržišta, gdje mislite da biste otprilike mogli skupiti najviše publike, je li to na relaciji Hrvatska-Slovenija, ili možda na širem prostoru ex-Yu?
Koolade: Planiramo koncert i u Sarajevu. Naše tržište su veće urbane sredine gdje ima dovoljno publike koja će to slušati. Ne ciljamo na neki zaseok donji. Mislim, i to je super, ne želim nikog uvrijediti s time, volim prirodu i volim biti tamo gdje nema ničega, volim malo selo, ali ne ciljamo na tu publiku. Imat ćemo nastupe u svim većim gradovima.

Dakle ciljate na klubove?
Saša: Da. Ja sam iznenađena odazivom u Sloveniji. Mislila sam da Slovenija neće biti pravo tržište za nas, ali odaziv u Sloveniji bio je fenomenalan. Vidjet ćemo što će se dalje dogoditi.

Aktualni singl je “Walking On A Chance”. Koji je vaš idući singl?
Saša: We are not allowed to say that! (smijeh)
Koolade: Pjesma “Don’t Try” koja je druga stvar na albumu.

0 Shares
Muziku podržava