J. R. Taraborrelli: “Madonna – intimna biografija”

    13670

    J. Randy Taraborrelli

    Madonna - Intimna biografija

    Datum izdanja: 01/05/2005

    Izdavač: Profil

    Jezik: Hrvatski

    Br. stranica: 416

    Naša ocjena:

    Madonna je definitivno jedna od najuspješnijih glazbenica u povijesti pop glazbe i glazbene kulture uopće, svojim je radom izazvala mnogobrojno kontroverze u različitim slojevima društva te nekoliko puta ozbiljno uzdrmala nerijetko klimav društveni moral kršeći norme i šokirajući kad god je to bilo moguće. Ključ njenog uspjeha je tvrdoglavo i precizno određena smjernica koja svoje korijene vuče od ranog djetinjstva ka postizanju svjetske slave pod svaku cijenu.

    Na svome putu ‘uzela’ je od svakog pojedinca najbolje što je mogla, ali kako sama tvrdi to iskorištavanje je uvijek bilo dvosmjerno. U prilog tome govori i činjenica da danas jako malo ljudi iz njene prošlosti govori o Madonni u negativnoj konotaciji, svi su oni prije ili kasnije shvatili svoju ulogu koju je Madonna u svakome vješto prepoznala te su danas sretni i smatraju se u neku ruku zaslužnim za stvaranje ‘megakorporacije‘ zvane Madonna.

    Autor “Madonna, Intimna biografija” J.R. Taraborrelli buntovnu i nepokolebljivu Madonnu upoznaje davne 1983. godine na samim počecima njene karijere, tada 25-godišnjakinju koja ga je fiksirala svojim svjetlosmeđim očima i rekla mu: “Ljudi još ne znaju koliko sam dobra. Ali uskoro će saznati. Za nekoliko će godina svi to znati. Zapravo planiram postati jednom od najvećih zvijezda stoljeća.

    Upravo je ta Madonnina izjava zajedno s velikom dozom samouvjerenosti i energije kojom vas obuzima kad je osobno upoznate bila autoru ove biografije dovoljna da prione desetogodišnjem poslu prikupljanja i svrstavanja Madonninog života na 392 stranice koliko ih ova knjiga donosi. Knjiga se sastoji od 76 poglavlja kojima prethodi autorova bilješka, a knjigu zatvara epilog sastavljen od 3 poglavlja. Sama činjenica da je autor knjige na ovaj sveobuhvatan posao utrošio deset godina stvara određen respekt kod čitaoca, ali svakom je jasno da za sveobuhvatan i cjelovit uvid u nečiji život pa bio to i Madonnin deset godina istraživanja i sakupljanja informacija i nije tako mnogo.

    Da bi se nečije životno djelo sagledalo sa što objektivnije strane, osim hrpe novinskih članaka nerijetko senzacionalistički orijentiranih koji definitivno objektivnost ostavljaju postrani tu nepravdu moguće je ispraviti jedino intervjuirajući što više osoba koji su obilježili njen životni put, a to je definitivno najveći posao kojeg se autor prihvatio. Dugogodišnji razgovori s Madonni bliskim i manje bliskim ljudima od mnogobrojnih prijatelja, rodbine, novinara, pripadnika otmjenih krugova, odvjetnika, slavnih osoba, šefova i bivših šefova u šoubiznisu, kolega iz razreda, učitelja, susjeda do arhivara – svi su oni pridonijeli stvaranju što cjelovitije i objektivnije te samim time i intimnije biografije.

    Autor je biografiju odlučio započeti jednom od možda najtežih Madonninih uloga u njenom životu – poglavlje nazvano “Glumica i predsjednik”, koje govori o susretu Madonne i argentinskog predsjednika Carlosa Menema koje je rezultiralo Madonninim trijumfom, te još jedna osoba u njenoj karijeri ovaj put se radilo o predsjedniku popušta pred njenim šarmom te joj daje potpuni blagoslov glede snimanja filma “Evita“. Taj njen trijumf, možda najzahtjevniji dotad glavna je okosnica i vodilja kroz cijelu biografiju, jer je njen život upravo sastavljen od mnogobrojnih trijumfa koji se kroz godine vežu jedan za drugim.

    Muziku podržava

    Nakon prvog poglavlja biografija se nastavlja kronološki od njezina rođenja nadalje. Rođena u velikoj katoličkoj obitelji talijanskog porijekla kao jedna od šestero djece, idilu djetinjstva i odrastanja joj naglo prekida smrt majke od raka dojke u petoj godini – upravo je ta činjenica po autorovom mišljenju jedna od najvećih tragedija koje su definitivno zabilježile Madonnin život, a posebice njen odnos prema drugima kao i nemogućnost stvaranja čvrste i stabilne veze u emocionalnom smislu upravo zbog neizlječivog straha od gubitka. Autor se osim na tu traumu iz ranog djetinjstva kako bi objasnio neke Madonnine postupke često osvrće i na nesređen odnos s ocem koji jednako tako određuje Madonnin karakter.

    Madonna je odmalena htjela biti drugačija od svoji vršnjaka i sve što je činila išlo je u smjeru isticanja različitosti kao i privlačenja pažnje na samu sebe kad je to god bilo moguće. Nakon mnogobrojnih izvanškolskih aktivnosti i velikog zalaganja i truda koji bi Madonna uložila u bilo što čega bi se primila određen mir pronašla je u vlastitom tijelu odnosno pokretu. Nakon nekoliko godina koleđa Madonni postaje pretijesno te odlazi u New York kako bi ostvarila svoje snove.

    Bez obzira koliko bilo teško učiniti taj korak Madonna ga je učinila i time otvorila vrata drugim mogućnostima koje su joj malo pomalo preko plesa dovele na pozornicu kao pjevačicu odnosno zabavljačicu. U knjizi se nadalje iznose mnogobrojne činjenice koje dovode do zaključka da je Madonna jednostavno bila prava osoba na pravom mjestu. Nadalje autor nastavlja biografiju prateći njen uspjeh preko njenih albuma, dokumentirajući sve konkretnim brojkama o prodaji pojedinih albuma kao i rasprodanih svjetskih turneja. Svaki album vezan je uz mnogobrojne suradnike koje je savršeno lako znala odabrati, ali i isto ih se tako lako riješiti kada se kreativno, odnosno emotivno više nisu slagali.

    Jedina čvrsta emotivna veza u tom razdoblju ostvarena je s jednako buntovnim Sean Pennom, koja je rezultirala njenim prvim brakom koji je uz burne prepirke i preveliku sličnost karaktera brzo propao. Nakon njega Madonna pada u emotivnu krizu koja je u umjetničkom smislu rezultirala naglašenom seksualnošću koja je rezultirala objavljivanjem knjige “Seks“, koja je izazvala mnogobrojne kontroverze, ali Madonna se ne kaje svaki njen postupak dio je umjetničkog izražaja svidjelo se to nekome ili ne.

    U tridesetosmoj godini Madonna po prvi puta postaje majka i njen život poprima drugu dimenziju te joj se prioriteti naglo okreću što je dovelo do umjerenijeg umjetničkog izražavanja prihvatljivijeg za širi krug publike. U poslovnom smislu Madonna je i dalje držala sve konce u svojim rukama, te je upravo njen poslovni uspjeh jedina stvar koju je uvijek u cijelosti držala u privatnosti.

    Drugi njen veliki podvig u privatnom životu je njen drug brak s britanski režiserom Guy Ritchiem, te rođenje nihova sina Rocca. Knjigu zatvara epilog povezan sa njenom zadnjom svjetskom turnejom “Drowned World“, koja ju je iscrpila, ali kojom je pokazala da i uz muža i dvoje djece još uvijek drži sve konce u svojim rukama.

    Recenziju Madonnine biografije zaključujem još jednim citatom koji je Madonna dala autoru ove biografije: “…with a name like Madonna, what else could I have been but a superstar or a nun?

    Izdavač: Profil, 2005.

    Muziku podržava