Dokaz da je i ‘književnost rock and roll…’

    4104

    Razni autori

    Zvučni zid

    Datum izdanja: 01/11/2009

    Izdavač: V.B.Z.

    Jezik: Hrvatski

    Br. stranica: 180

    Naša ocjena:

    Zvučni zid” zbirka je od 27 priča, za koju urednici i suautori Arsen Oremović i Borivoj Radaković kažu kako je krenula kao svojevrsni eksperiment, ili točnije test, koji nije dokazao ništa što već nije poznato.

    Autorima, među kojima se nalaze i Renato Baretić, Dalibor Matanić, Ognjen Sviličić, Krešimir Mišak i mnogi drugi, je bilo zadano da napišu priču čiji pokretač radnje ili tek kulisa je neki izvođač, bend, album ili pjesma… Eksperiment kojeg autori nisu bili svjesni sastojao se u odgonetavanju koliko ćemo na kraju imati fikcijskih priča sa stvarnim junacima iz svijeta glazbe.

    Odgovor na to pitanje možete pronaći u ovoj zbirci na koju nitko ne može ostati hladnokrvan, kao što se niti o glazbi ne može razgovarati bez emocija i isticanja subjektivnog. Zbirka obiluje emocijama i humorom koji se ritmično izmjenjuju, “Lišeni idolatrije i kritički raspoloženi, autori obavljaju vlastitu reklasifikaciju, konstatiraju vrijeme mladosti, ali i vrijeme prekida s njom.”

    Zbirka je podijeljena na šest dijelova među kojima ipak dominiraju reminiscencije autora na vlastitu mladost, prve susrete s rock’n’ rollom, glazbenim idolima i vlastitim glazbenim (p)okušajima. Priče odišu ugođajem novovalnih osamdesetih i zagrebačke rock i punk-scene, s obzirom da je većina autora rođena početkom 70-ih., no naći će se tu i pokoja crtica o 60-ima. i 70-ima. kao i pogled na tada aktualna glazbena događanja i ličnosti u Rijeci, Splitu ili Sarajevu…

    Muziku podržava

    Samo neke od glazbenih legendi koje se spominju su Johnny Rotten, Jura Stublić, Darko Rundek, Bruce Springsteen, Dee Dee Ramone, Iggy Pop i neizbježni Johnny Štulić. Sadržajno se priče podosta razlikuju, pa tako nailazimo na sjećanja na prvu gitaru, pijane tulume i mamurna jutra, nogomet, kvartovska junačenja, potres mozga, osjećaj međusobnog dijeljenja i bratske solidarnosti na festivalima, presnimavanje kazeta i legendu o nastupu benda kojeg nema te nekoliko nezaobilaznih ljubavnih zgoda.

    Vrijeme radnje: petak navečer, mjesto radnje: školska sportska dvorana, Titova slika na zidu kao dominantan scenski element, radnja: svirka kvartovskog benda u usponu. Čitatelj ima dojam kao da je izvadio mamin i tatin album iz mladosti, s crno-bijelim fotkama – fotke su smiješne, ali imaju dušu. Posljednji dio zbirke, naslovljen “Imagine”, donosi futurističke vizije povratka Johnnya Štulića u Zagreb i utopijsku sliku proslave slobode, besmrtnosti i ljubavi na zagrebačkim ulicama…

    Tko uzme u ruke ovu zbirku prisjetit će se vlastite (davne ili nedavne) mladosti, prvih koncerata i naguravanja ispred stagea, čaša i flaša što svako malo lete zrakom poput NLO-a, izgaženih starki na nogama… “Najljepši je osjećaj kad tada osjećate koliko ste nezreli i uživate u svakoj minuti istoga.” Sjetit će se kako se uz glazbu smije i plače, uživa i tuguje, luduje i ljubi.

    Svatko od nas, uključujući i autore zbirke, ima ‘onaj’ jedan bend koji daje smisao njegovom životu, ‘onu’ pjesmu koja ga odmah vraća na mjesto zbivanja, sa istim osjećajem u želucu, istom boli u glavi, istom toplinom oko srca. Neki se albumi naprosto vole i svi smo skloni misliti ‘da bi stvari, sasvim sigurno, bile posve drukčije da tada nije bilo baš te pjesme ili baš tog benda. Ili nam se sve to samo čini.’ No jedno je sigurno, ova je zbirka dokaz da je i ‘književnost rock and roll, a bez pravog ritma nije dobra glazba, a ni ljubav.’

    Muziku podržava